  • 21. Data: 2010-01-31 18:36:08
    Temat: Re: Czym spowodowana jest wolna praca autofokusa w 500D i D5000 przez LV?
    Od: "Piotr F." <o...@p...onet.pl>

    dominik pisze:
    > On 2010-01-31 12:30, cichybartko wrote:
    > (...)
    >
    > Lepiej to zilustrować w jednym wykresie:
    > http://kuki.404.com.pl/images-forum/Stages-of-a-phot
    ographer.jpg

    > :)

    Dobre naprawde. :-)

  • 22. Data: 2010-01-31 18:51:02
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Piotr F. pisze:

    ographer.jpg

    > Dobre naprawde. :-)

    A jak to było tekst o chyba siedmiu poziomach fotografów, że ten
    najwyższy to w ogóle nie robi zdjęć???

  • 23. Data: 2010-01-31 19:06:56
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 30 Sty, 12:50, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:

    > Prawdopodobnie jest to możliwe, ale prawdopodobnie wymaga bardzo
    > specyficznych algorytmów. Do tej pory udało się to Panasonikowi w modelu
    > G1, bo musiało się udać. Ostrzenie za pomocą detekcji kontrastu nie
    > ustępuje wolniejszym lustrzankom.

    Dzięki nowym dedykowanym obiektywom... czyli w Canonie lub Nikonie
    zwiększenie szybkości AF w trybie LV też będzie możliwe, ale jak
    pojawią się nowe dedykowane obiektywy.

  • 24. Data: 2010-01-31 19:10:40
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 31 Sty, 09:06, "Piotr F." <o...@p...onet.pl> wrote:

    > A co nie moga?

    W 99% z jednym kitowym obiektywem?

  • 25. Data: 2010-02-01 11:44:57
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 30 Jan., 12:06, "Piotr F." <o...@p...onet.pl> wrote:
    > Witam,
    > Jestem laikiem w tej kwestii i prosze o wyjasnienie. Czy moze mi ktos
    > powiedziec od czego to jest uzaleznione? Czy jest mozliwosc, ze za
    > pomoca kiedys jakiejs aktualizacji oprogramowania bedzie mozna
    > przyspieszyc dzialanie AF przez LV?
    >
    > Dzieki,
    > Piotr

    na LV masz dwa tryby
    detekcja fazy - to jest szybko , lustro klapie dotatkowo
    oraz detekcja kontrastu - czyli to wolne.

    Wcale nie wynika z zasady det kontrastu , ze musi byc tak wolno -
    vide panasonic , ktory w det kontrastu ostrzy tak samo szybko jak
    dslr w det fazy.

    ja mysle ze to wynika z duzej ilosci danych jakie sa do przetworzenia
    i w gruncie rzeczy stosowanych algorytmow.
    Aparat szuka ostrosci "w te i we wte " - b powoli .
    Panasonik ma algorytmy , ktore potrafia na zasadzie det kontrastu z
    gory wyliczyc przyszla prawidlowa pozycje obiektywu i ja skorygowac.
    Mysle , ze pozostali sie tym problemem nie zajmowali - to kwestia
    czasu , gdy zostanie poprawiona szybkosc. Generalnie od kilku lat det
    kontrastu jest tak szybko analizowana u panasonika jak fazy w dslr .

  • 26. Data: 2010-02-01 13:20:03
    Od: Prysiu <p...@o...pl>

    W dniu 2010-01-30 17:09, TomekM pisze:

    > Mam Sony A330, sporo rozwiązań mnie drażni,
    > ale ten AF przy LV jest super.
    > Wygoda kompaktu a szybkość lustrzanki.
    > Bardzo często używam tej funkcji,

    A komentarze tego typu zmuszają mnie do refklesji, dlaczego Olympus
    zrezygnował z tego typu LV?

    --
    Tomasz 'Prysiu' Prichacz
    http://prysiu.eu/blog

  • 27. Data: 2010-02-01 13:24:24
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 1 Feb., 14:20, Prysiu <p...@o...pl> wrote:

    > A komentarze tego typu zmuszają mnie do refklesji, dlaczego Olympus
    > zrezygnował z tego typu LV?
    >
    > --
    > Tomasz 'Prysiu' Prichaczhttp://prysiu.eu/blog

    to rozwiazanie sonego bywa rowniez krytykowane. ma pewne wady
    mianowicie sygnal do ostrzenia nie jest brany bezposrednio z matrycy
    zdjeciowej , a oddzielnej - to mmotze byc zrodlem bloedow.
    wielu ceni wlasnie fakt ze sygnal jest bezposrednio z "prawdziowej "
    matrycy.