  • Data: 2013-11-28 11:28:36
    Temat: Re: Czym obróbka CR2 - RAW?
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-11-27 19:41, stachu pisze:

    > wersja zwykla nie posiada modulu develop oraz 365 (nie wiem co to w
    > ogole jest)

    Nie pakuj się w 365. To subskrypcyjna usługa ACDSee zintegrowana z
    chmurą, jakby nie mało chmur było za oknem. :-D Generalnie chodzi o
    robienie kasy na pseudo-funkcjonalności.

    > poza tym modul edit w wersji Pro posiada troche wiecej opcji (np
    > korekcja znieksztalcen obiektywu)
    > generalnie wersja zwykla to naprawde potezne narzedzie. do niedawna
    > uzywalem wersji 2009 bo zwyczajnie mi sie nie chcialo sprawdzac co dali
    > do nowych. no i bylem w szoku jak zainstalowalem. wlasciwie w odstawke
    > poszly wszelkie fotoszopy itp.

    Z fotoszopą raczej bym nie porównywał edytora. Powiedzmy, że ACDSee
    oferuje edycję na podstawowym fotograficznie poziomie. Również moduł
    develop, z jednej strony bije na głowę ACR w fotoszopie (funkcjonalność
    i efekt końcowy) ale są nierzadkie przypadki zdjęć, gdzie ACDSee nie
    poradzi sobie. Przykładowo nie da się w ogóle wyciągnąć szczegółów z
    mocnych przepaleń gdzie ACR jeszcze sobie radzi. Metoda regulacji
    kontrastu też jest kontrowersyjna gdyż rośnie przy okazji nasycenie
    kolorów. Trzeba je redukować ręcznie.

    Z kolei ACDSee / develop zwykle daje lepsze wizualnie efekty końcowe niż
    blady ACR. Nie wspomnę o szybkości pracy. Przetworzenie większej ilość
    zdjęć pod ACR zajmie wieki bawiąc się z każdym suwaczkiem.

    > subiektywnie wersja zwykla jakos tak szybciej i wydajniej dziala,

    Hmm, ciężko mi odnieść się gdyż nie dostrzegam opóźnienia pomiędzy enter
    na zdjęciu (nawet 24MB RAW) a pokazaniem się w przeglądarce. Choć - co
    ciekawe - JPG (6000x4000) otwiera mi się wolniej, jakieś ćwierć sekundy.

    > no i
    > program jest w normalnych kolorach a nie jakies lajtrómowe wydmki
    > ciemnoszare (nie lubie tego strasznie)

    Stety i niestety - wszyscy wielcy podążają w tym kierunku. Mi to akurat
    pasuje. Jasne kolory wokół zdjęć moim zdaniem nie powinny występować
    gdyż oślepiają. Szczególnie przy zdjęciach studyjnych trudno jest wtedy
    dostrzegać detale w zacienionych obszarach. Ponadto łatwo jest oszacować
    podczas regulacji czy elementy zdjęcia są już czarne czy jeszcze nie gdy
    ma się odniesienie. Dlatego w każdej jednej aplikacji jaką używałem
    zawsze zmieniałem tło na czarne jeśli była taka możliwość.

    Marek