    From: Marek <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Czym obróbka CR2 - RAW?
    Date: Fri, 22 Nov 2013 22:29:00 +0100

    W dniu 2013-11-22 18:54, pwz pisze:

    > Poradźcie proszę, BiSwK, czym najłatwiej obrabiać pliki CR2 (RAW)? Pytam
    > o jakiś darmowy albo stosunkowo tani program, w którym mógłbym zmienić
    > podstawowe parametry (nasycenie kolorów, jaśniej/ciemniej, kontrast)
    > plus kilka podstawowych filtrów (winieta itp.).

    Mogę polecić ACDSee Pro 7.

    http://www.acdsee.com/en/products/acdsee-pro-7

    Świetny program do edycji RAWów jaki i zwykłych bitmap. Potrafi
    przetwarzać JPGi w taki sam sposób jak RAWy (z możliwością cofnięcia
    zmian). Jest też klasyczny edytor bitmap zawierający typowe jaki
    bardziej wyrafinowane "fotograficzne" narzędzia. Posiada także moduł
    katalogowania zdjęć pozwalający na błyskawiczne znajdowanie zdjęć.
    Możesz np. przypisać do zdjęć czyjeś imię, albo przypisać własną ocenę,
    kategorię itp. która potem będzie stanowiła kryterium wyszukiwania.
    Możesz też wyszukiwać zdjęcia po kryteriach fotograficznych - czyli
    możesz np. wyszukać wszystkie zdjęcia zrobione z ogniskową 30mm albo
    przysłoną 7.1 lub z jakimkolwiek innym parametrem.

    Program teraz kosztuje 139$ - dość drogo choć wart jest tej ceny.
    Jednakże radziłbym zaczekać do świąt lub po świętach z zakupem. Kupiłem
    poprzednią wersję za 60$ w lutym tego roku. Wcześniej też kosztowała
    ponad 100$.

    Marek