    From: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Czym obróbka CR2 - RAW?
    Date: Fri, 22 Nov 2013 19:12:46 +0100

    Dnia 22.11.2013, o godzinie 18.54.14, na pl.rec.foto.cyfrowa, pwz
    napisał(a):

    > Witam!
    >
    > Poradźcie proszę, BiSwK, czym najłatwiej obrabiać pliki CR2 (RAW)? Pytam
    > o jakiś darmowy albo stosunkowo tani program, w którym mógłbym zmienić
    > podstawowe parametry (nasycenie kolorów, jaśniej/ciemniej, kontrast)
    > plus kilka podstawowych filtrów (winieta itp.). Na Photoshopa za 2,5k zł
    > z odpowiednimi pluginami dla sporadycznych zastosowań domowych mnie nie
    > stać. Od czasu do czasu muszę podretuszować domową fotkę np. dzieciaków,
    > która mi wyszła ciut za ciemna albo za jasna albo ze złą barwą światła,
> [...]

    Znaczy IV nie czyta czy coś? XnView chyba czyta. Ale napisz z jakiego
    Canona te CR2 bo stare mogą być czytane, a nowe już nie. Program od Canona
    nie czyta?
    Jak chcesz dokładniejszej obróbki to RawTerapee.
    Jak chcesz ogólnej obróbki to Picasa zdaje się też czyta CR2.

    Jest jeszcze Scrab Darkroom, ale nie miałem przyjemności. Na pewno
    przetestuję, bo wygląda zachęcająco.

    A jak chcesz czegoś więcej do wywoływania to nie PS ale Lightroom. Cena nie
    aż tak zaporowa a możliwości rewelacyjne a i przetestować za darmo miesiąc
    możesz.

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*