  • 31. Data: 2012-06-06 16:57:29
    Temat: Re: Czym jest programowanie?
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik " M.M." <m...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:jqnqjj$4hb$...@i...gazeta.pl...
    > Nie wiem... Samo dłubanie w piasku bez doszukiwania się daleko idących
    > efektów motyla trudno nazwać programowaniem. Natomiast może pomagać
    > się skoncentrować, co z kolei pomoże wyobrazić sobie ciąg instrukcji
    > gotowych do zaprogramowania.

    Leniwi byli tamci Grecy, a zwłaszcza taki Euklides.

  • 32. Data: 2012-06-06 17:07:09
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "slawek" <s...@h...pl> napisał:

    > Użytkownik "AK" <n...@n...com> napisał w wiadomości grup
    >
    > Moduły zastąpiły common, zanik if arytmetycznego,... itp

    Zaden postep.
    To wszytsko (i o wiele wiecej w sensie inzynierii programowania)
    bylo juz w Simuli67 (czyli 1967r)

    PS: Nie zmienil sie prawie wcale "imperartyw" programowania.
    Tak jak klecilo sie z desek kiedys tak i kleci sie dzisiaj
    (zmieniaja sie nieco "mlotki" i to czesto na gorsze:
    vide Algol/Simula => F4//77/C++, Ada=>Java, Modula2 => ? itp),
    a chcialo by sie uleoszenia technologii (mlotek=> obbrabiarkka "numeryczna")
    a nie zbijania kolejnych szalasow z desek.

    AK

  • 33. Data: 2012-06-06 17:10:27
    Od: " M.M." <m...@g...pl>

    Michoo <m...@v...pl> napisał(a):
    > Masz samoloty, którym możesz podać jedynie "gdzie" a one same zadbają o
    > "jak", masz wyścigi bobslejowe, gdzie kontrolowanie "gdzie" jest bardzo
    > ograniczone, ale "jak" jest rozbudowane, etc.
    Palce u rąk, koraliki na liczydle, elektrony w bramkach procesora - to
    wszystko cały czas nie jest dość podobne do samolotu aby jedynie pytać
    gdzie.

  • 34. Data: 2012-06-06 17:11:59
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 06.06.2012 16:52, slawek wrote:

    > Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości grup
    >
    > I wymiana papieru w drukarce... - opisałeś czynności, które może i
    > powinien zrobić technik-informatyk (a może zwyczajnie maszynista maszyn
    > cyfrowych?!)
    >
    > Ale czy to jest programowanie w sensie "twórczym"? Raczej nie.
    Ale zrozum, że słowo "programowanie" ma co najmniej DWA odrębne
    znaczenia - jedno to tworzenie oprogramowania, drugie to proces
    "umieszczania" gotowego oprogramowania na sprzęcie w sposób który
    spowoduje jego wykonanie.

    Michoo

  • 35. Data: 2012-06-06 17:17:46
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Wed, 6 Jun 2012 09:56:53 +0200, "AK" <n...@n...com> wrote:

    >Dziś ? Dzis to zwykłe (i niestety zwykle kiepskie) rzemiosło.
    >Ot w 95% to żałsne przemiatanie rekordami i ekranami
    >tudzież "pracowite" przepychanie bukietów bajtów (aż dziw bierze
    >jak przeróżnie skomponowanych:) przez ciasne gniazdka.
    >
    >PS: słowem syf i poróbstwo
    >
    >AK

    Programowanie jest odpowiednikie mspawania w inzynierii mechanicznej

    A.L.

  • 36. Data: 2012-06-06 17:21:11
    Od: "kenobi" <f...@g...pl>

    AK <n...@n...com> napisał(a):

> [...]
    "numerycz
    > na")
    > a nie zbijania kolejnych szalasow z desek.

    mnie szczegolnie interesuje postep w dziedzinie asemblera,
    ktos moze wie jak postapil postep w dziedzinie asemblera?
    nie wiem czy w samych poczatkach (about '40 pewnie) na tych
    kompach z lampami to byl jakis lampowy asembler czy raczej
    przypominalo to obwody z elektroniki?

  • 37. Data: 2012-06-06 17:23:36
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 06.06.2012 17:10, M.M. wrote:
    > Palce u rąk, koraliki na liczydle, elektrony w bramkach procesora - to
    > wszystko cały czas nie jest dość podobne do samolotu aby jedynie pytać
    > gdzie.
    Sprzętowe sztuczne sieci neuronowe? "Programujesz je" (uczysz) przez
    podawanie podawanie przykładów i mówienie "dobrze"/"źle" po otrzymaniu
    odpowiedzi. Nie ma znaczenia "jak" one to zrobią, ważne, że klasyfikacja
    będzie prawidłowa.

    Michoo

  • 38. Data: 2012-06-06 17:46:12
    Od: " M.M." <m...@g...pl>

    Michoo <m...@v...pl> napisał(a):

> [...]
    > podawanie podawanie przykładów i mówienie "dobrze"/"źle" po otrzymaniu
    > odpowiedzi. Nie ma znaczenia "jak" one to zrobią, ważne, że klasyfikacja
    Jeśli to jest możliwe to zgoda. Obawiam się po prostu że symulowanie
    neuronu przy pomocy elektronów jest jak symulowanie gazu przy pomocy
    cieczy. Jedno do drugiego nie jest niepodobne. Jeśli elektrony nie są w
    żaden sposób podobne do działania neuronów to nigdy nie będzie możliwe.
    Potrzebny jest jakieś inne urządzenie, podobne do ludzkiego umysłu.

  • 39. Data: 2012-06-06 19:20:57
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Dnia Wed, 06 Jun 2012 10:17:46 -0500, A.L. napisal:

    > Programowanie jest odpowiednikie mspawania w inzynierii mechanicznej

    Ii tam, jeszcze doginanie, doklepywanie, klejenie i łatanie.

    Edek

  • 40. Data: 2012-06-06 19:49:00
    Od: "noma" <f...@g...pl>

    pozatym mi mogloby sie podobac cos odnoszacego sie do slowa
    bieg (run) - (ale to oldschool, wiadomo, jednakże...