  • 21. Data: 2012-06-06 15:58:32
    Temat: Re: Czym jest programowanie?
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "Jacek" <a...@o...pl> napisał:

    > Nie mogliście dużo wcześniej o tym napisać?
    > Zaoszczedziłbym tyle lat...;)

    Piszę o tym dluzej niz Ty zyjesz :)
    Tyle ze "mlodzi gniewni" nie chca sluchac i ciagle abarot "wymyslaja kolo".
    zamiast normalnie i bezczelnie "uzyc czyjes" juz dawno zrobione,
    a nawet skopiowac (nawet z jakiegos chorego GPLa - a co ! ;)

    PS: Polecam pattern GWZ-SDK (dopiero: gdy wszystko zawiedzie, siegnij do klawiatury).

    AK

  • 22. Data: 2012-06-06 16:08:38
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Paweł Kierski" <n...@p...net> napisał w wiadomości grup
    > W ten sposób rozumując programowaniem jest również decyzja o nie
    > pisaniu programu - w takim kodzie jest zero błędów, wykonuje się przy
    > zerowym zużyciu zasobów, nie wymaga konserwacji, poprawek... 8-)

    Właśnie tak! Jest - jeżeli nie programowaniem jako takim - to w każdym razie
    czymś co należy do etosu programisty/informatyka.

    Jeżeli potrafisz podjąć decyzję "to nie da się zaprogramować" - to im jesteś
    lepszym programistą, tym bardziej taką decyzję trzeba szanować.

    Gdyby udało się nie zaczynać... tych wszystkich projektów... których i tak
    nigdy nie ukończono (a jest tego 70% oficjalnie)...

  • 23. Data: 2012-06-06 16:14:41
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości grup
    > 2. Podanie zbioru instrukcji systemowi, który ma je wykonać.

    Znowu mamy imperatyw - tj. "napisać instrukcje, które będą kazać zrobić".
    Ok. Też można. Ale - jak w takim razie np. oddać to co robi się w językach
    deklaratywnych?!

    > niuanse. (Kierowanie pojazdem to kontrolowanie jego drogi, ale zupełnie
    > inaczej kieruje się samochodem rowerem i dronem.)

    Kierowanie pojazdem to określanie gdzie i jak ma się przemieścić pojazd.
    Problemem z definicją wyłazi dopiero przy "przemieszczenie"... i prowadzi w
    okolice obu teorii Einsteina.

  • 24. Data: 2012-06-06 16:18:04
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Edek Pienkowski" <e...@g...com> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:jqnc4c$2tk$...@i...gazeta.pl...
    > Komputery przetwarzają informację. Programowanie to tworzenie informacji
    > przetwarzającej informację, a czasami tworzenie informacji przetwarzającej
    > informację przetwarzającą informację (metaprogramowanie i inne czynności
    > dotyczące narzędzi programistycznych).

    Dobre, ale wystarczy do przecinka - skoro tworzona jest informacja, to
    metaprogramowanie jest trywialną konsekwencją.

  • 25. Data: 2012-06-06 16:25:47
    Od: " noma" <f...@g...pl>

    slawek <s...@h...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Dobre, ale wystarczy do przecinka - skoro tworzona jest informacja, to
    > metaprogramowanie jest trywialną konsekwencją.

    w sumie to by bylo programowanie_2 : klecenie struktur operacji na ramie
    (programowanie_1 : klecenie struktur operacji na przedmiotach)

  • 26. Data: 2012-06-06 16:31:57
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik " M.M." <m...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    > Co to jest Mizar?

    Język programowania (?) pozwalający opisywać dowody twierdzeń matematycznych
    w sensie formalnym. Jeżeli dowód jest poprawny logicznie wychodzi true,
    jeżeli nie to false. Czyli, teoretycznie, jeżeli zapiszesz twierdzenie w
    Mizar i wyjdzie true - to twierdzenie jest dowiedzione. Tu masz link:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/System_Mizar (zwróć uwagę, że to produkt
    polski, sic!) Był kurs w Delcie.

    > Nie wiem... masa jest równoważna energii, to może hardware jest równoważny
    > software?

    Jeżeli pamięć mnie nie myli, to ś.p. Lem twierdził, iż nieskończenie wielki
    komputer potrzebuje zerowej zawiłości programu (aby działać)... i vice
    versa.

    Ale nie o to mi chodziło - po prostu jeżeli np. nie ma prądu i wyczerpały
    się bateryjki... to jak siedzisz i rysujesz sobie diagramiki UML kijkiem na
    piasku/w zeszycie... to zajmujesz się tworzeniem programu... czy też
    zwyczajnie bimbasz?

  • 27. Data: 2012-06-06 16:41:08
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 06.06.2012 16:14, slawek wrote:

> [...]
    >
    > Znowu mamy imperatyw - tj. "napisać instrukcje, które będą kazać
    > zrobić". Ok. Też można. Ale - jak w takim razie np. oddać to co robi się
    Nie. Chodzi o znaczenie "programowanie" jako zadanie "skompilowanego
    kodu", np. włożenie karty perforowanej, zapisanie zawartości pamięci
    flash, załadowanie .exe do pamięci ram, etc.

    > Kierowanie pojazdem to określanie gdzie i jak ma się przemieścić pojazd.
    Masz samoloty, którym możesz podać jedynie "gdzie" a one same zadbają o
    "jak", masz wyścigi bobslejowe, gdzie kontrolowanie "gdzie" jest bardzo
    ograniczone, ale "jak" jest rozbudowane, etc.

    Tak samo tutaj - z jednej strony SQL, z drugiej jakiś C.

    Michoo

  • 28. Data: 2012-06-06 16:43:59
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "AK" <n...@n...com> napisał w wiadomości grup
    > Tak naprawdę to żaden zauważąlny/spektakularny postep sie nie dokonał :(

    Moduły zastąpiły common, zanik if arytmetycznego, możliwość zapisu w trybie
    stream, tablice zaczynające się od indeksu np. zero. Nie trzeba zaczynać w 7
    kolumnie i nie trzeba kończyć w 73. Nie trzeba podawać etykiety dla do. Są
    operacje na całych macierzach. Są znośnie zrobione operacje na łańcuchach
    znaków. Nie używa się goto wyliczeniowego, są wskaźniki, obiekty i OpenMP.
    Zgodzę się że to nie są bardzo spektakularne osiągnięcia... ale jak na
    Fortran to dość dużo.

  • 29. Data: 2012-06-06 16:48:19
    Od: " M.M." <m...@g...pl>

    slawek <s...@h...pl> napisał(a):
> [...]
    > się bateryjki... to jak siedzisz i rysujesz sobie diagramiki UML kijkiem na
    > piasku/w zeszycie... to zajmujesz się tworzeniem programu... czy też
    Nie wiem... Samo dłubanie w piasku bez doszukiwania się daleko idących
    efektów motyla trudno nazwać programowaniem. Natomiast może pomagać
    się skoncentrować, co z kolei pomoże wyobrazić sobie ciąg instrukcji
    gotowych do zaprogramowania.

  • 30. Data: 2012-06-06 16:52:20
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości grup
    > Nie. Chodzi o znaczenie "programowanie" jako zadanie "skompilowanego
    > kodu", np. włożenie karty perforowanej, zapisanie zawartości pamięci
    > flash, załadowanie .exe do pamięci ram, etc.

    I wymiana papieru w drukarce... - opisałeś czynności, które może i powinien
    zrobić technik-informatyk (a może zwyczajnie maszynista maszyn cyfrowych?!)

    Ale czy to jest programowanie w sensie "twórczym"? Raczej nie.