  • 151. Data: 2012-06-12 19:51:39
    Temat: Re: Czym jest programowanie?
    Od: Artur Muszyński <a...@u...wytnijto.com.pl>

    W dniu 2012-06-12 13:49, Adam Wysocki pisze:

    > Masz bardzo ograniczone pojęcie na temat systemów osadzonych.

    Mi się to pojęcie z upływem czasu zmienia. Kiedyś pukałem się w czoło,
    jak ktoś mi mówił, że w C można na tym pisać. Dzisiaj masz Linuxa w
    aparacie fotograficznym i pojawiają się takie wynalazki, jak .net micro
    framework. To kwestia czasu.

    artur

  • 152. Data: 2012-06-12 19:53:23
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Dnia Tue, 12 Jun 2012 19:39:29 +0200, Artur Muszyński napisal:

    > Jestem w stanie to sobie wyobrazić:
    >
    > http://ananthonline.net/brahma/

    Wystarczy język, który ma generator nie tylko assemblera ale i PTX
    oraz obsługę drivera - w przypadku CUDA. Dzisiaj działających nie ma
    za wiele, w przypadku CUDA wybór praktycznie ogranicza się do CUDA,
    czyli okrojonego C++ z kilkoma dodatkami.

    Edek

  • 153. Data: 2012-06-12 20:51:31
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "Artur Muszyński" <a...@u...wytnijto.com.pl> napisał:

    > Dzisiaj masz Linuxa w aparacie fotograficznym i pojawiają się takie wynalazki,
    > jak .net micro framework. To kwestia czasu.

    Swieta prawde mowisz. Kwestia dosc krotkiego czasu.

    PS: Calkiem na boku. Taki z pozoru calkiem nieznaczacy szczegol.
    Java me jre i osobno jsdk. O C++ juz nie wspomne.
    A .NET ma jednak od razu cs.exe.
    No i refleksje IMHO lepsza niz JVM.
    Wiem wiem. Niby nic, ale...

    AK

  • 154. Data: 2012-06-12 23:26:09
    Od: " fir" <f...@g...pl>

    g...@s...invalid (Adam Wysocki) napisał(a):

> [...]
    platformę
    > osadzoną miałem do wyboru C albo C++. Wybrałbyś C?

    > Bez przesady, to język jak język. Wszystkiego da się nauczyć, a C++ nie
    > jest jakoś wyjątkowo trudny.

    > Fir to w ogóle negatywny przykład programisty. Ja go widzę dziergającego
    > coś w assemblerze, żeby uciec od problemów w życiu, z którymi sobie nie
    > radzi, ale zarabiał na programowaniu, ani pracował zespołowo, raczej
    > nigdy nie będzie.

    > A konkretnie, co w C++ jest winne czemukolwiek? Trzeba po prostu znać mocne
    > i słabe strony języka i umieć rozwiązać w nim problem.

    coś mi sie zdaje że mój mz bardzo glupi i maksymalnie mnie
    zbrzydzający przedpiśca zamiaruje zarzucać mnie swoją głupota
    gdzies tak do nieskończoności, jest to ciekawy przyklad
    czlowieka ktory wg mnie nigdy nie poweidzial nic co nie bylo
    w obrzydzajacy sposob glupie (przynajmniej nie pamietam takiej
    wypowiedzi a bardzo zaluje ze przez pomylke przeczytaem
    kilka ;-)

  • 155. Data: 2012-06-13 10:49:57
    Od: Krzysiek Kowaliczek <k...@g...com>

    On 12 Cze, 16:07, "AK" <n...@n...com> wrote:
    > A dlaczego by nie ? Ze niby "klasyczny" C++ szybszy/mniejszy znacznie ?
    > PS: W dzisiejszych czasach wiara, że "klasycznie kompilowany" C++
    > bedzie wyraznie szybszy od podejscia CLI/jbytecode/innego "kodu posredniego"
    > jest przejawem nie tylko "wiedzy niedzielnej", ale wrecz wstecznictwa i braku
    > nawet "krotkotrwalej" wyobrazni.

    Java/C# mogą być tak samo szybkie jak C++ jeżeli program w C++
    napisany jest w stylu Javy/C# ( co zresztą udowadniają liczne
    benchmarki będące bezmyślną translacją jednego języka na drugi). Ja
    już parę razy pisałem: szybkość działania JVM/.Net jest dla mnie
    akceptowalna. Problemem jest dla mnie zużycie pamięci w tych
    środowiskach ( w .Net może być mniejsze dzięki dobrej implementacji
    generyków i dostępnych typów wartości ). I można sobie różne bajki
    opowiadać, ale w C/C++ zawsze mam jakąś możliwość optymalizacji, np.
    zmniejszenie rozmiaru obiektów przez pakowanie ich pól na bitach +
    użycie indeksów do innych obiektów , bo przechowywanie wskaźnika na
    64bitach jest kosztowne. A że tych obiektów było bardzo dużo ilość
    zajmowanej pamięci spadła o 40%.
    Zresztą zobacz co powiedział nie byle kto, bo autor F# na temat C++:
    http://blog.achrissmith.com/2012/03/if-your-software
    -matters-you-will-write.html

    I i jeszcze, ponieważ zaraz usłyszę, że jestem wstecznych ayatollahem C
    ++. Chętnie powitałbym coś innego. Bez chorego systemu templejtów, z
    lepszym postawieniem na bezpieczeństwo, z algebraicznymi typami
    danych. Ale nie ma i prędko nie będzie.
    Kibicuję językowi Rust ( http://www.rust-lang.org/ ) i Clay (http://
    claylabs.com/clay/) ale obawiam się że skończy się to jak zawsze.

    Pozdrawiam
    KK

  • 156. Data: 2012-06-13 11:19:44
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "Krzysiek Kowaliczek" <k...@g...com> napisał:

    > I i jeszcze, ponieważ zaraz usłyszę, że jestem wstecznych ayatollahem C++.

    Alez ja lubie bardzo niektorych "Ayatollahow C++" ;)
    Niektorym (szczerze!) dużo zawodowo zawdzieczam.
    Np. obecny długie lata na pl.comp.lang.c Wojtek Surówka
    którego "tępiłem" i "wk..łem" (ale do którego zawsze czułem zawodowy
    szacunek jak do każdego prawdziwego profesjonalisty), a który mnie mimo to
    przyjął do pracy :) i o dobre siedem lat skrócił mi czas do utęsknionej emerytury
    (a będzie to hojność Państwa w kwocie ok 1700 "na rekę" :)
    i umożliwił pracę w bardzo porządnej firmie (z której to pracy dużo wyniosłem).

    Twoja odpowiedz swiadczy, (tak mi nos mowi) ze nalezysz wlasnie do tego
    typu Ayatollahow ;)
    PS: Wroce do niej, ale dopiero jutro. Sorry. Brak teraz czasu na glebsza odpowoiedz.

    Pozdrawiam

    AK

  • 157. Data: 2012-06-13 11:20:25
    Od: " " <f...@g...pl>

    AK <n...@n...com> napisał(a):

> [...]
    > niekoniecznie w dotychczasowej postaci).
    > Jest juz na nie czas i miejsca mnostwo. Nawet Ayatollahy C++ nie

    mozna by zrobic jakis test, tyle ze ktos musialby to wymyslec,
    tylko zeby nie mierzylo wydajnosci bibliotek tylko przetwarzania
    w jezyku, ten sam defakto kod odpalony w c# i w c (troche mi sie
    ostatnio nie chce programowac ale ew moglbym przetestowac cos prostego)

  • 158. Data: 2012-06-13 11:54:58
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Tuesday, June 12, 2012 2:26:01 PM UTC+1, Andrzej Jarzabek wrote:

    > [...]
    >
    > Nie no, wiem, że czasem się rzeźbi własny hardware - nawet w mniej
    > ekstremalnych sytuacjach.
    > Ale chyba nie muszę ci mówić, że poza oczywistym problemem kosztów
    > jest jeszcze tak, że wiele z tych wysoko-wydajnych programów trzeba do
    > tego regularnie apgrejdować lub wymieniać, co jest nieco trudnijesze,
    > jeśli odpowiednią funkcjonalność zhardkodujesz w krzemie.

    Slyszalem, ze UBS tak robi -- jak juz doklepia model, to koduja go w FPGA.

    RW

  • 159. Data: 2012-06-13 11:57:07
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Tuesday, June 12, 2012 3:07:49 PM UTC+1, AK wrote:

> [...]
    > jest przejawem nie tylko "wiedzy niedzielnej", ale wrecz wstecznictwa i braku

    W moim przypadku to jest po prostu stwierdzenie faktu. Ten sam algorytm (model do
    wyceny CDO) napisany w Javie i w C++. Kod C++ jest oczywiscie kilkakrotnie szybszy.

    RW

  • 160. Data: 2012-06-13 12:03:33
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Tuesday, June 12, 2012 6:39:29 PM UTC+1, Artur Muszyński wrote:

    > Jestem w stanie to sobie wyobrazić:
    >
    > http://ananthonline.net/brahma/

    Rozmawialem niedawno z ludzmi ktorzy przeniesli zaawansowany model do wyceny opcji na
    GPU, uzyskujac przyspieszenie rzedu 300x. Stwierdzili ze najtrudniejsza czescia
    projektu bylo

    a) przekonanie dzialu IT do zainstalowania GPU
    b) zarzadzanie przeplywem danych do pamieci GPU.

    Uzyskanie znaczacego przyrostuy wydajnosci wymaga starannego tuningowania kodu.
    Dlatego jestem sceptyczny, czy kiedykolwiek ludzie ktorym zalezy na wydajnosci na
    tyle, zeby bawic sie w deployment GPU, ograniczyli sie do bibliotek typu Brahma, i
    nie brali spraw "we wlasne rece". Ale moze sie myle.

    RW