  • 161. Data: 2012-06-13 13:02:16
    Temat: Re: Czym jest programowanie?
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Tuesday, June 12, 2012 4:48:34 PM UTC+1, AK wrote:

    > ano.. . No i te "fachowe" okreslenia dla podkreslenia wartosci.
    > Te "funktory" nieodzalowanego Sekatora van Skijlena i takie tam kwiatki.
    >
    > AK

    Czasami przegladam dyskusje na comp.lang.c++.moderated, i za kazdym razem
    mam silne wrazenie, ze ci ludzie ugrzezli w roztrzasaniu arkanow gramatyki C++.
    Nie jest dobrze, jezeli typowym pytaniem na grupie jest "jak oszukac jezyk, zeby
    pozwolil mi zrobic X". Taka programistyczna scholastyka, albo
    bondage&discipline jak kto woli.

    RW

  • 162. Data: 2012-06-13 14:41:28
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Jun 13, 12:02 pm, Roman W <b...@g...pl> wrote:

> [...]
    > Nie jest dobrze, jezeli typowym pytaniem na grupie jest "jak oszukac jezyk, zeby
    [...]

    Może moderator innych nie przepuszcza?

  • 163. Data: 2012-06-13 15:34:22
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Wednesday, June 13, 2012 1:41:28 PM UTC+1, Andrzej Jarzabek wrote:

    > [...]
    >
    > Może moderator innych nie przepuszcza?

    Nie sadze. Po prostu taka kultura sie wytworzyla.

    RW

  • 164. Data: 2012-06-13 18:38:26
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Wed, 13 Jun 2012 01:49:57 -0700 (PDT), Krzysiek Kowaliczek
    <k...@g...com> wrote:

    >I i jeszcze, ponieważ zaraz usłyszę, że jestem wstecznych ayatollahem C
    >++. Chętnie powitałbym coś innego. Bez chorego systemu templejtów, z
    >lepszym postawieniem na bezpieczeństwo, z algebraicznymi typami
    >danych. Ale nie ma i prędko nie będzie.
    >Kibicuję językowi Rust ( http://www.rust-lang.org/ ) i Clay (http://
    >claylabs.com/clay/) ale obawiam się że skończy się to jak zawsze.

    Proponuje jezyk Ada. A takze jezyk Fortran (w najnowszym wydaniu,
    oczywiscie). Oba popularne i uzywane.

    Wszystko o czym Kolega pisze, juz dawno bylo. 40 lat temu, mniej
    wiecej

    A.L.

  • 165. Data: 2012-06-13 22:16:28
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    W dniu wtorek, 12 czerwca 2012 12:05:57 UTC+2 użytkownik Roman W napisał:
    > Wojtek musial byc glodny, bo zjadl funkcje lambda.

    Faktycznie jestem głodny, bo się odchudzam. ;)

    Ale nie żartujmy o C++ lambdach, bo dojdziemy do ściany
    a.k.a. closure. Lambdy bez podanych wprost argumentów nie
    mają dostępu do niczego z zewnętrznego zakresu, tak samo
    jest w phpie, tylko w phpie ciut ładniejsza składnia.

    w.

  • 166. Data: 2012-06-13 22:25:11
    Od: Artur Muszyński <a...@u...wytnijto.com.pl>

    W dniu 2012-06-13 12:03, Roman W pisze:
    > Rozmawialem niedawno z ludzmi ktorzy przeniesli zaawansowany model do wyceny opcji
    na GPU, uzyskujac przyspieszenie rzedu 300x. Stwierdzili ze najtrudniejsza czescia
    projektu bylo

    > a) przekonanie dzialu IT do zainstalowania GPU
    > b) zarzadzanie przeplywem danych do pamieci GPU.
    >
    > Uzyskanie znaczacego przyrostuy wydajnosci wymaga starannego tuningowania kodu.
    Dlatego jestem sceptyczny, czy kiedykolwiek ludzie ktorym zalezy na wydajnosci na
    tyle, zeby bawic sie w deployment GPU, ograniczyli sie do bibliotek typu Brahma, i
    nie brali spraw "we wlasne rece". Ale moze sie myle.

    Bardziej jestem sceptyczny do "starannego tuningowania".

    artur

  • 167. Data: 2012-06-14 01:39:27
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 13.06.2012 22:16, Wojciech Muła wrote:

> [...]
    > mają dostępu do niczego z zewnętrznego zakresu, tak samo
    > jest w phpie, tylko w phpie ciut ładniejsza składnia.

    Przecież mają:
    int b=64;
    int a=32;
    auto l = [&]()->int { return b+a; };
    printf("%i %i: %i\n",a,b,l());
    b=1,a=3;
    printf("%i %i: %i\n",a,b,l());

    Michoo

  • 168. Data: 2012-06-14 03:00:28
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "A.L." <l...@a...com> napisał w wiadomości grup
    com...
    > Proponuje jezyk Ada. A takze jezyk Fortran (w najnowszym wydaniu,
    > oczywiscie). Oba popularne i uzywane.

    O Adzie się nie wypowiadam. Fortran jest popularny i używany.

    I jeszcze drobne uwagi nt. Java czy C++ : Java wydaje mi się językiem nieco
    zgrabniejszym, ale programy w niej działają 3x wolniej, ponadto trudno w
    Javie schować kod źródłowy przed nadmiernie ciekawskimi, nie wiem czy Java
    nadaje się do pisania np. sterowników. Moim zdaniem 90% rzeczy można zrobić
    w "czymkolwiek" i wybór języka nie jest aż tak istotny, jakby się mogło
    wydawać. Ktoś, kto dobrze zna np. Adę, być może szybciej, łatwiej i lepiej
    zrealizuje dany projekt pisząc w Adzie niż np. w PL1. To "szybciej" może
    oznaczać także np. 2x taniej, a przy braku filantropów może stanowić o być
    albo nie być danego przedsięwzięcia.

  • 169. Data: 2012-06-14 06:38:08
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 13/06/2012 17:38, A.L. wrote:

    > Proponuje jezyk Ada. A takze jezyk Fortran (w najnowszym wydaniu,
    > oczywiscie). Oba popularne i uzywane.

    Z Adą nie jest przypadkiem tak, że wymusza dodatkowe runtime checks w
    celu uniknięcia undefined behaviour?

  • 170. Data: 2012-06-14 08:41:38
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2012-06-13, Michoo <m...@v...pl> wrote:

    > Przecież mają:
    > int b=64;
    > int a=32;
    > auto l = [&]()->int { return b+a; };
    > printf("%i %i: %i\n",a,b,l());
    > b=1,a=3;
    > printf("%i %i: %i\n",a,b,l());

    A jak opuścisz teraz blok, gdzie są zdefiniowane a i b?

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot