  • 101. Data: 2012-06-11 18:45:37
    Temat: Re: Czym jest programowanie?
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "Andrzej Jarzabek" <a...@g...com> napisał:

    > Hint : czy aby nawet dzisiaj "mainsteamowy" STL, a i string np. jest
    > thread-safe ? Czy lazy-copy ni4 wskazuje, ze "moga" z tym byc problemy ?

    > Obstawiam, że dzisiaj (w sensie, że w C++11)

    Obawiam sie, ze szybciej zejde z tego swiata niz C++11 wyjdzie ze stadium
    oseska i nabierze jakiejkolwiek dojrzalosci potrzebnej w _prawdziwym_
    programowaniu.

    AK

  • 102. Data: 2012-06-11 18:54:58
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "Jacek" <a...@o...pl> napisał:

    > A co Ty się tak czepasz młodzieży?

    A to Ty sie spytaj tej mlodziezy dlaczego pracowicie "mieszala mnie
    z blotem" gdy dobre prawie 10 late temu "wieszczylem" i namawialem
    wszystkich goraco do przesiadki na .NET :).

    PS: Paradoksem sytuacji jest fakt ze "szewc jak zwykle bez butow"
    czyli sam nie zdazylem sie wystarczajaco (produkcyjna wiedza a nie ksiazkowa)
    przeciasc :)
    PS1: Nie ma bardziej zachowawczej/wstecznej/"antypostepowej" nacji w informatyce
    niz polska wykszatalcona "mlodziez". Tak jest od lat.
    Dowod1: pl.comp.lang.c ciagle pelna kolejnego pokolenia Ayatollahow C++
    a tymczasem rozum, wiedza, "nos" ale i zwykly zdrowy rozsadek mowi
    mowie ze powinna tam byc ciiiisza i flauta. "Bo to zły jezyk byl".

    > Młodzież ma więcej do nauczenia się programowania, aniżeli Ty - dinozaur.

    Co !? :) Zartujesz chyba. Dzis mlodziez to ma droge uslana jedwabiem :)

    AK

  • 103. Data: 2012-06-11 19:31:33
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Mon, 11 Jun 2012 18:54:58 +0200, "AK" <n...@n...com> wrote:

> [...]
    >mowie ze powinna tam byc ciiiisza i flauta. "Bo to zły jezyk byl".

    >Co !? :) Zartujesz chyba. Dzis mlodziez to ma droge uslana jedwabiem :)

    Fakt. Na PDP-11, 64 KB (kilobajty) pamieci na uzytkownika. A na
    wiekszych komputerach - 2 kompilacje tygodniowo :)

    A.L.

  • 104. Data: 2012-06-11 21:29:33
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    > Przebijam - zna�em cz�owieka, kt�ry w produkcyjnym kodzie napisa�
    w�asnego
    > stringa i vectora, bo nie ufaďż˝ STL-owym (bo przecieďż˝ jak on coďż˝ napisze to
    > wie co tam jest i jak to dzia�a, a w STL-u nie wie, nie ufa, lub dowolna
    > inna wym�wka, uzasadniaj�ca zabaw�).

    Piotrek Wyderski pisał kiedyś na pl.comp.lang.c, że napisał
    własnego stringa opartego na SSE i to miało głęboki sens
    (podejrzewam, że nadal ma).

    w.

  • 105. Data: 2012-06-11 21:39:35
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 11 czerwca 2012 18:45:37 UTC+2 użytkownik AK napisał:
    > Obawiam sie, ze szybciej zejde z tego swiata niz C++11 wyjdzie ze stadium
    > oseska i nabierze jakiejkolwiek dojrzalosci potrzebnej w _prawdziwym_
    > programowaniu.

    No coś Ty! Nie wiesz, że system templatów jest arcynowoczesny, to prawdziwy
    język funkcyjny. Co prawda nie ma żadnych elementów typowych dla języka
    funkcyjnego (SML, Ocaml, Haskell, Clean), choćby inferencji typów, pattern
    matchingu, czy modułów wyższego rzędu, ale jest cool i świadczy o renesansie
    C++. ;)

    w.

  • 106. Data: 2012-06-11 22:41:13
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 11.06.2012 18:54, AK wrote:

    > A to Ty sie spytaj tej mlodziezy dlaczego pracowicie "mieszala mnie
    > z blotem" gdy dobre prawie 10 late temu "wieszczylem" i namawialem
    > wszystkich goraco do przesiadki na .NET :).
    Huh? 10 lat temu jak wychodził .NET to była to taka uboższa alternatywa
    dla javy 1.4. Mało rozbudowana biblioteka doprawiała to. Imo .NET stało
    się naprawdę fajne z wersją 3.5.

    > PS1: Nie ma bardziej zachowawczej/wstecznej/"antypostepowej" nacji w
    > informatyce
    > niz polska wykszatalcona "mlodziez". Tak jest od lat.
    Moja obserwacja w punktu widzenia studenta informatyki są trochę inne.
    Sporo ludzi bardzo łatwo "nasiąka" nowymi technologiami.

    > Dowod1: pl.comp.lang.c ciagle pelna kolejnego pokolenia Ayatollahow C++
    > a tymczasem rozum, wiedza, "nos" ale i zwykly zdrowy rozsadek mowi
    > mowie ze powinna tam byc ciiiisza i flauta. "Bo to zły jezyk byl".
    Może po prostu inne są równie złe albo gorsze?

    Michoo

  • 107. Data: 2012-06-11 23:11:51
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Mon, 11 Jun 2012 12:39:35 -0700 (PDT), Wojciech Muła
    <w...@g...com> wrote:

> [...]
    >matchingu, czy modułów wyższego rzędu, ale jest cool i świadczy o renesansie

    "System templatow" to zwykly, ordynarny maroprocesor. Gorszy od tych
    ktore byly znane w latah 60. Badziewie zwykle, jak i caly C++

    A.L.

  • 108. Data: 2012-06-11 23:46:18
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Dnia Mon, 11 Jun 2012 18:45:37 +0200, AK napisal:

    > Obawiam sie, ze szybciej zejde z tego swiata niz C++11 wyjdzie ze
    > stadium oseska i nabierze jakiejkolwiek dojrzalosci potrzebnej w
    > _prawdziwym_ programowaniu.

    Yy, masz raka czy cuś? ;) Bo to chyba z rok góra dwa może trzy.

    Edek

  • 109. Data: 2012-06-11 23:49:37
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Dnia Mon, 11 Jun 2012 08:40:42 -0700, Roman W napisal:

    > Typowym uzasadnieniem jest, ze wystarczy troche zmienic opcje
    > kompilatora i dwie wersje std::vector<double> staja sie niekompatybilne
    > binarnie.

    Temat dla pogromców mitów. Mogliby udowodnić, że samo double i long
    to zło przy tych założeniach. Ale znam parę podobnych "uzasadnień".

    Edek

  • 110. Data: 2012-06-12 00:13:28
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Dnia Mon, 11 Jun 2012 01:22:42 -0700, Roman W napisal:

    > W dodatku niektorzy ludzie w korporacjach maja wrecz wisceralna niechec
    > do zaleznosci zewnetrznych - spotkalem czlowieka, ktory uwazal ze Boost
    > to zbyteczna zaleznosc.

    Nie mogę teraz znaleźć, ale był poster człeka z podbitymi oczami, ranami
    na twarzy, opuchliznami itp. i podpisem "Bo użyłem Boosta w pracy".

    Edek