eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 85

  • 61. Data: 2010-07-31 14:35:03
    Temat: Re: Czy znajdzie się techniczna odpowiedź. ?
    Od: "Zzyxyryzzy" <s...@n...adresik>

    Użytkownik "WW" <w...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:4c52da76$0$17091$65785112@news.neostrada.pl...
    >
    > Jak widać mądrych tu wielu a konkretnej odpowiedzi na pytanie jak nie
    > było, tak nie ma. :-(

    Jak zwykle, jak zwykle... :-)

    > Zadam je zatem inaczej.
    > Czy skrzyni DSG szkodzi przełączanie z "D" na "N" i odwrotnie w czasie
    > jazdy, (pracujący silnik).

    Nie chce mi sie teraz isc do samochodu bo zaczyna padac, ale poniewaz mam
    rowniez B6 z DSG, wiec instrukcje auta przestudiowalem dokladnie. I o ile
    pamietam, to bylo tam napisane, ze mozna na krotko wrzucic podczas jazdy na
    N.

    > p.s.
    > Tym razem wszelkie dywagacje "po co, na co" proszę sobie uprzejmie
    > darować.
    > Masz coś konkretnego do powiedzenia to napisz a jak nie to ....dziękuje.

    Jednak sprobuje :-)

    A wiec po co na luz? Skrzynia DSG wyhamowuje lagodniej, niz manualna MOIM
    ZDANIEM. Uzywam trybu D i lopatek przy kierownicy. I nie da sie zrzucic na
    nizszy bieg, jesli obroty mam wyzsze niz 3k rpm. Dopiero wtedy moge nizej.
    Czesto dojezdzajac do skrzyzowania klikam lewa manetka kilkukrotnie, ale
    zrzuca mi z D6 tylko do tego biegu, na ktorym obroty sa powyzej 3k. Dopiero
    jak zejda ponizej, moge zrzucic o jeden w dol. Dzieje sie to znacznie
    lagodniej, niz przy skrzyni manualnej, wiec MOIM ZDANIEM nie ma ryzyka ze
    ktos wjedzie Ci w kufer.
    Od kiedy mam PJ hamuje silnikiem, nigdy nie zdazylo mi sie zebym mial
    problemy z kims z tylu, nawet jesli redukcja o 2-3 w dol powodowala
    natychmiastowe dojscie obrotow do czerwonego pola. Hamowanie silnikiem w DSG
    jest o tyle mniej skuteczne, ze widze wyraznie wieksze zuzycie tarcz i
    klockow, bo zawsze trzeba wcisnac hamulec. W manualu czesto nie bylo to
    konieczne.

    Pozdrawiam,
    --
    Zzyzzy
    B6 DSG 170KM
    zzyxyryzzy AT wp DOT pl


  • 62. Data: 2010-07-31 17:54:40
    Temat: Re: Czy znajdzie się techniczna odpowiedź. ?
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2010-07-31 14:35, Zzyxyryzzy pisze:

    >> Zadam je zatem inaczej.
    >> Czy skrzyni DSG szkodzi przełączanie z "D" na "N" i odwrotnie w czasie
    >> jazdy, (pracujący silnik).
    >
    > Nie chce mi sie teraz isc do samochodu bo zaczyna padac, ale poniewaz
    > mam rowniez B6 z DSG, wiec instrukcje auta przestudiowalem dokladnie. I
    > o ile pamietam, to bylo tam napisane, ze mozna na krotko wrzucic podczas
    > jazdy na N.

    Jakbyś jeszcze coś znalazł na ten temat, to będę wdzięczny.
    Ja mam autko z Reichu i szwab nie dał mi instrukcji a ja w pospiechu nie
    sprawdziłem
    Moja wina. :-(


    >
    >> p.s.
    >> Tym razem wszelkie dywagacje "po co, na co" proszę sobie uprzejmie
    >> darować.
    >> Masz coś konkretnego do powiedzenia to napisz a jak nie to ....dziękuje.
    >
    > Jednak sprobuje :-)

    Inaczej nie był byś Polakiem ? :-P

    > A wiec po co na luz? Skrzynia DSG wyhamowuje lagodniej, niz manualna
    > MOIM ZDANIEM.

    Nieporozumienie, na luz wrzucam jak chce się toczyć a nie hamować silnikiem.

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
    Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm


  • 63. Data: 2010-07-31 21:29:24
    Temat: Re: Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "WW" <w...@v...pl> wrote in message
    news:4c53cd67$0$2597$65785112@news.neostrada.pl...
    > W dniu 2010-07-31 06:25, Pszemol pisze:
    >> "WW" <w...@v...pl> wrote in message
    >> news:4c51a724$0$2605$65785112@news.neostrada.pl...
    >>> W dniu 2010-07-29 16:21, Piotr Klimek pisze:
    >>>
    >>>> Pusc gaz, auto dohamuje samo a pozniej zacznie pelzac. Ja tak
    >>>> dojezdzam do
    >>>> swiatel.
    >>>
    >>>
    >>> I stajesz się zawalidrogą !!!! Samochody z ręcznymi skrzyniami
    >>> dojeżdżaja płynnie a Ty gwałtownie hamujesz, zaskakując innych
    >>> kierowców, a potem pełzniesz.
    >>> To nie jest dobre zachowanie na drodze.
    >>> Właśnie takiego zachowania chce uniknąć. !!!
    >>
    >> Auto Ci gwałtownie hamuje po zdjęciu nogi z gazu?
    >> To masz coś skopane w tym automacie chyba...
    >
    > Aż tak gwałtownie nie, ale wystarczająca, aby jakiś kierowca o mniejszych
    > umiejętnościach niż tu piszący mistrzowie, wjechał mi w kuper.

    Sprawdź to i napisz nam potem: ile sekund upływa gdy zdejmiesz
    nogę z gazu przy 60km/h aby prędkość auta spadła poniżej 30km/h.


  • 64. Data: 2010-08-01 00:06:53
    Temat: Re: Czy znajdzie się techniczna odpowiedź. ?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 31 Jul 2010 14:35:03 +0200, Zzyxyryzzy wrote:
    >Użytkownik "WW" <w...@v...pl> napisał w wiadomości
    >> Tym razem wszelkie dywagacje "po co, na co" proszę sobie uprzejmie
    >> darować.
    >
    >Jednak sprobuje :-)
    >A wiec po co na luz? Skrzynia DSG wyhamowuje lagodniej, niz manualna MOIM

    Hm, to nadal jest prawie manualna skrzynia, wiec hamowac powinna tak
    samo, co najwyzej biegi lepiej zmienia.

    >ZDANIEM. Uzywam trybu D i lopatek przy kierownicy. I nie da sie zrzucic na
    >nizszy bieg, jesli obroty mam wyzsze niz 3k rpm. Dopiero wtedy moge nizej.

    No coz, to moze rozwiazuje kwestie luzu, ale w gorach to chyba bym
    takiego samochodu nie chcial.

    >Hamowanie silnikiem w DSG
    >jest o tyle mniej skuteczne, ze widze wyraznie wieksze zuzycie tarcz i
    >klockow, bo zawsze trzeba wcisnac hamulec.

    Hm, ja czesto jezdzac na luzie prawie nie zauwazam zuzycia klockow i
    tarcz. Fakt - nie jestem purysta - ja oceniam czy sa dobre, nie
    sprawdzam w instrukcji ile mm maja sobie liczyc.

    J.


  • 65. Data: 2010-08-01 15:04:37
    Temat: Re: Czy znajdzie się techniczna odpowiedź. ?
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 30.07.2010 Waldek Godel <n...@o...info> napisał/a:
    > Dnia Fri, 30 Jul 2010 15:58:05 +0200, WW napisał(a):
    >
    >> Zadam je zatem inaczej.
    >> Czy skrzyni DSG szkodzi przełączanie z "D" na "N" i odwrotnie w czasie
    >> jazdy, (pracujący silnik).
    >>
    >
    > W zasadzie nie powinno - skrzynia ma sprzęgło (-a) a nie konwerter (jak
    > automat), więc nie da się zatrzymać auta z załączonym biegiem (jak w
    > automacie). To znaczy, że skrzynia i tak samodzielnie wrzuca na luz przy
    > zatrzymaniu (mimo, że na wyświetlaczu wciąż jest D), czyli wymuszenie tego
    > trybu nie powinno mieć wpływu na trwałość.

    Czemu na luz? Przecież może trzymać na sprzęgle, jakoś np potrafię stać msb
    z włączonym biegiem.

    > Klasyczna skrzynia nie wysprzęgla przy zatrzymaniu, tylko konwerter zaczyna
    > się "ślizgać", skrzynia nie zmienia swojego stanu. A to zmiany jej stanu są
    > dla niej szkodliwe i skracające żywot (oprócz przegrzania).

    konwerter się ślizga tak czy inaczej, puki chodzi silnik to asb jest smarowana,
    więc co za różnica czy ślizga sie na D przy postoju czy na N podczas jazdy,
    nawet ślizgania podczas jazdy mogą być mniejsze, bo skrzynia się jednak kręci,
    a na postoju stoi. Jakoś nadal nie widzę powodu aby na działającym silniku
    chwilowe załączenie N i kulanie "na luzie" miało w jakiś sposób uszkodzić
    skrzynię (pomijam tu w ogóle praktyczne zastosowanie tego).

    --
    "A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeździć po asfalcie?
    Tam, gdzie jest asfalt, nie ma nic ciekawego, a gdzie jest
    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".
    Strugaccy - Poniedziałek zaczyna się w sobotę.


  • 66. Data: 2010-08-01 16:04:08
    Temat: Re: Czy znajdzie się techniczna odpowied?. ?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
    news:0b7956pj9pd0lge2qhk7ea7rqfmm7cnkql@4ax.com...
    > Hm, ja czesto jezdzac na luzie prawie nie zauwazam zuzycia klockow i
    > tarcz. Fakt - nie jestem purysta - ja oceniam czy sa dobre, nie
    > sprawdzam w instrukcji ile mm maja sobie liczyc.

    Jednym z warunków do stwierdzenia że dobre to że mają
    więcej niż minimum mm przewidziane w tym systemie :-)


  • 67. Data: 2010-08-01 23:06:40
    Temat: Re: Czy znajdzie się techniczna odpowied?. ?
    Od: "Zzyxyryzzy" <s...@n...adresik>


    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:0b7956pj9pd0lge2qhk7ea7rqfmm7cnkql@4ax.com...

    > No coz, to moze rozwiazuje kwestie luzu, ale w gorach to chyba bym
    > takiego samochodu nie chcial.

    Przejechalem przez gory z Predazzo w streone Wenecji. Miejscami automat
    zrzucal do jedynki, lopatkami szlo rownie sprawnie, ale nie tak dobrze
    jakbym to zrobil lewarkiem - znaczy trzeba bylo dohamowac noga. Zgadzam sie,
    w wysokie gory manual z lewarkiem daje poczucie wiekszej kontroli od
    "manuala DSG", ale wszedzie indziej komfort tej skrzyni jest nie do
    przecenienia.

    --
    Zzyzzy
    B6 DSG 170KM
    zzyxyryzzy AT wp DOT pl


  • 68. Data: 2010-08-02 00:46:03
    Temat: Re: Czy znajdzie się techniczna odpowied?. ?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 1 Aug 2010 09:04:08 -0500, Pszemol wrote:
    >"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
    >> Hm, ja czesto jezdzac na luzie prawie nie zauwazam zuzycia klockow i
    >> tarcz. Fakt - nie jestem purysta - ja oceniam czy sa dobre, nie
    >> sprawdzam w instrukcji ile mm maja sobie liczyc.
    >
    >Jednym z warunków do stwierdzenia że dobre to że mają
    >więcej niż minimum mm przewidziane w tym systemie :-)


    Eee tam - zobacz na jakich tarczach ludzie .. najwyrazniej bezpiecznie
    jezdza:
    http://www.hamulce.net/kolekcja_tabela.html

    Ich przepisowe milimetry skonczyly sie dawno temu i co ? I nic.

    J.


  • 69. Data: 2010-08-02 03:52:03
    Temat: Re: Czy znajdzie się techniczna odpowied?. ?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
    news:06ub56hs2c1lfruq354enrpcmfvoc0lpkp@4ax.com...
    > On Sun, 1 Aug 2010 09:04:08 -0500, Pszemol wrote:
    >>"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
    >>> Hm, ja czesto jezdzac na luzie prawie nie zauwazam zuzycia klockow
    >>> i tarcz. Fakt - nie jestem purysta - ja oceniam czy sa dobre, nie
    >>> sprawdzam w instrukcji ile mm maja sobie liczyc.
    >>
    >>Jednym z warunków do stwierdzenia że dobre to że mają
    >>więcej niż minimum mm przewidziane w tym systemie :-)
    >
    > Eee tam - zobacz na jakich tarczach ludzie .. najwyrazniej bezpiecznie
    > jezdza: http://www.hamulce.net/kolekcja_tabela.html
    >
    > Ich przepisowe milimetry skonczyly sie dawno temu i co ? I nic.

    Co to znaczy i nic? Skąd możesz wiedzieć jaka była ich droga
    hamowania w porównaniu z przepisowymi hamulcami i ile
    razy o mało co uniknęli kraksy albo byli powodem stłuczki
    za którą zapłaciłeś w swoim ubezpieczeniu?
    Pisząc bezpodstawnie "najwyraźniej bezpiecznie" sankcjonujesz
    taki stan rzeczy.


  • 70. Data: 2010-08-02 08:48:59
    Temat: Re: Czy znajdzie się techniczna odpowiedź. ?
    Od: komar <k...@1...cc>

    W dniu 2010-08-01 15:04, Sergiusz Rozanski pisze:
    > Dnia 30.07.2010 Waldek Godel<n...@o...info> napisał/a:
    >> Dnia Fri, 30 Jul 2010 15:58:05 +0200, WW napisał(a):
    >>
    >>> Zadam je zatem inaczej.
    >>> Czy skrzyni DSG szkodzi przełączanie z "D" na "N" i odwrotnie w czasie
    >>> jazdy, (pracujący silnik).
    >>>
    >>
    >> W zasadzie nie powinno - skrzynia ma sprzęgło (-a) a nie konwerter (jak
    >> automat), więc nie da się zatrzymać auta z załączonym biegiem (jak w
    >> automacie). To znaczy, że skrzynia i tak samodzielnie wrzuca na luz przy
    >> zatrzymaniu (mimo, że na wyświetlaczu wciąż jest D), czyli wymuszenie tego
    >> trybu nie powinno mieć wpływu na trwałość.
    >
    > Czemu na luz? Przecież może trzymać na sprzęgle, jakoś np potrafię stać msb
    > z włączonym biegiem.

    manualem też potrafisz stać z zapiętym biegiem i chodzącym silnikiem?

strony : 1 ... 6 . [ 7 ] . 8 . 9


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: