-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed0
0.sul.t-online.de!t-online.de!border2.nntp.dca.giganews.com!border1.nntp.dca.gi
ganews.com!nntp.giganews.com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfee
d.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news
.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
From: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>
Subject: Re: Czy znajdzie się techniczna odpowiedź. ?
References: <4c516fb3$0$2599$65785112@news.neostrada.pl>
<4c52da76$0$17091$65785112@news.neostrada.pl>
<a...@l...institute.com>
Organization: media
Message-ID: <s...@d...media-lab.com.pl>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
User-Agent: slrn/0.9.8.1pl1 (Debian)
Date: 01 Aug 2010 13:04:37 GMT
Lines: 33
NNTP-Posting-Host: 83.14.86.182
X-Trace: 1280667877 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 17101 83.14.86.182:56441
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Original-Bytes: 2596
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2300823
[ ukryj nagłówki ]Dnia 30.07.2010 Waldek Godel <n...@o...info> napisał/a:
> Dnia Fri, 30 Jul 2010 15:58:05 +0200, WW napisał(a):
>
>> Zadam je zatem inaczej.
>> Czy skrzyni DSG szkodzi przełączanie z "D" na "N" i odwrotnie w czasie
>> jazdy, (pracujący silnik).
>>
>
> W zasadzie nie powinno - skrzynia ma sprzęgło (-a) a nie konwerter (jak
> automat), więc nie da się zatrzymać auta z załączonym biegiem (jak w
> automacie). To znaczy, że skrzynia i tak samodzielnie wrzuca na luz przy
> zatrzymaniu (mimo, że na wyświetlaczu wciąż jest D), czyli wymuszenie tego
> trybu nie powinno mieć wpływu na trwałość.
Czemu na luz? Przecież może trzymać na sprzęgle, jakoś np potrafię stać msb
z włączonym biegiem.
> Klasyczna skrzynia nie wysprzęgla przy zatrzymaniu, tylko konwerter zaczyna
> się "ślizgać", skrzynia nie zmienia swojego stanu. A to zmiany jej stanu są
> dla niej szkodliwe i skracające żywot (oprócz przegrzania).
konwerter się ślizga tak czy inaczej, puki chodzi silnik to asb jest smarowana,
więc co za różnica czy ślizga sie na D przy postoju czy na N podczas jazdy,
nawet ślizgania podczas jazdy mogą być mniejsze, bo skrzynia się jednak kręci,
a na postoju stoi. Jakoś nadal nie widzę powodu aby na działającym silniku
chwilowe załączenie N i kulanie "na luzie" miało w jakiś sposób uszkodzić
skrzynię (pomijam tu w ogóle praktyczne zastosowanie tego).
--
"A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeździć po asfalcie?
Tam, gdzie jest asfalt, nie ma nic ciekawego, a gdzie jest
coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".
Strugaccy - Poniedziałek zaczyna się w sobotę.
Następne wpisy z tego wątku
- 01.08.10 16:04 Pszemol
- 01.08.10 23:06 Zzyxyryzzy
- 02.08.10 00:46 J.F.
- 02.08.10 03:52 Pszemol
- 02.08.10 08:48 komar
- 02.08.10 10:20 Beny
- 02.08.10 20:12 Adam Wysocki
- 02.08.10 20:15 Adam Wysocki
- 03.08.10 09:39 Mariusz Chwalba
- 03.08.10 10:39 Sergiusz Rozanski
- 03.08.10 10:49 kamil
- 03.08.10 12:58 kamil
- 03.08.10 20:04 J.F.
- 03.08.10 23:24 Pszemol
- 04.08.10 00:05 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
- skup katalizatorów
- Polska to nadal złodziejski kraj?
- Motodziennik #281 Tesla z VANEM? A Volkswagen inwestuje w silniki spalinowe.
- Jest tu jeszcze CWANIAK?
- czyszczenie Cepiku
- szukanie żony
- Kamera - co obecnie tanie i dobre?
Najnowsze wątki
- 2024-06-27 SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- 2024-06-27 Głośnik piezoelektryczny
- 2024-06-23 Mala autonomiczna kamera monitoringu
- 2024-06-26 czas na emeryturę i EB
- 2024-06-26 Wyjścia video kart graficznych (NVIDIA)
- 2024-06-27 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-06-27 Bażanowice => Expert Migration Architect (Azure) <=
- 2024-06-27 Ulm => IT Netzwerktechniker (m/w/d) <=
- 2024-06-27 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-06-27 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-26 Kraków => International freight forwarder <=
- 2024-06-26 Częstochowa => Marketing Specialist (E-Commerce) <=
- 2024-06-26 Warszawa => Fullstack Java Developer <=
- 2024-06-26 Warszawa => React Native Developer <=
- 2024-06-26 Rzeszów => Frontend Developer (React) <=