eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCzy automatem można jechać "na luzie" ?. › Re: Czy znajdzie się techniczna odpowiedź. ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed0
    0.sul.t-online.de!t-online.de!border2.nntp.dca.giganews.com!border1.nntp.dca.gi
    ganews.com!nntp.giganews.com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfee
    d.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news
    .neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>
    Subject: Re: Czy znajdzie się techniczna odpowiedź. ?
    References: <4c516fb3$0$2599$65785112@news.neostrada.pl>
    <4c52da76$0$17091$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@l...institute.com>
    Organization: media
    Message-ID: <s...@d...media-lab.com.pl>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    User-Agent: slrn/0.9.8.1pl1 (Debian)
    Date: 01 Aug 2010 13:04:37 GMT
    Lines: 33
    NNTP-Posting-Host: 83.14.86.182
    X-Trace: 1280667877 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 17101 83.14.86.182:56441
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Original-Bytes: 2596
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2300823
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 30.07.2010 Waldek Godel <n...@o...info> napisał/a:
    > Dnia Fri, 30 Jul 2010 15:58:05 +0200, WW napisał(a):
    >
    >> Zadam je zatem inaczej.
    >> Czy skrzyni DSG szkodzi przełączanie z "D" na "N" i odwrotnie w czasie
    >> jazdy, (pracujący silnik).
    >>
    >
    > W zasadzie nie powinno - skrzynia ma sprzęgło (-a) a nie konwerter (jak
    > automat), więc nie da się zatrzymać auta z załączonym biegiem (jak w
    > automacie). To znaczy, że skrzynia i tak samodzielnie wrzuca na luz przy
    > zatrzymaniu (mimo, że na wyświetlaczu wciąż jest D), czyli wymuszenie tego
    > trybu nie powinno mieć wpływu na trwałość.

    Czemu na luz? Przecież może trzymać na sprzęgle, jakoś np potrafię stać msb
    z włączonym biegiem.

    > Klasyczna skrzynia nie wysprzęgla przy zatrzymaniu, tylko konwerter zaczyna
    > się "ślizgać", skrzynia nie zmienia swojego stanu. A to zmiany jej stanu są
    > dla niej szkodliwe i skracające żywot (oprócz przegrzania).

    konwerter się ślizga tak czy inaczej, puki chodzi silnik to asb jest smarowana,
    więc co za różnica czy ślizga sie na D przy postoju czy na N podczas jazdy,
    nawet ślizgania podczas jazdy mogą być mniejsze, bo skrzynia się jednak kręci,
    a na postoju stoi. Jakoś nadal nie widzę powodu aby na działającym silniku
    chwilowe załączenie N i kulanie "na luzie" miało w jakiś sposób uszkodzić
    skrzynię (pomijam tu w ogóle praktyczne zastosowanie tego).

    --
    "A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeździć po asfalcie?
    Tam, gdzie jest asfalt, nie ma nic ciekawego, a gdzie jest
    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".
    Strugaccy - Poniedziałek zaczyna się w sobotę.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: