  • 51. Data: 2010-07-30 20:41:13
    Temat: Re: Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 30 Jul 2010 18:27:50 +0200, osobnik zwany news.mm.pl
    wystukał:

    > wszyscy oczywi?cie wiemy ?e konstrukcyjnie s? inne.

    ale rozumiesz co sam piszesz?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 52. Data: 2010-07-30 21:12:34
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin WW

    > Problem w tym, że na drodze sa też inni kierowcy i oni jednak mogą być
    > zaskoczeni nagłym zwolnieniem samochodu jadącego przed nimi bez
    > zapalenia świateł hamowania.

    Ja praktycznie zawsze hamuje silnikiem i to z wysokich obrotów, hamowanie
    jest takie, że większość osób mniej gwałtownie zwalnia używając hamulców,
    a jeszcze nikt mi w dupę z tego powodu nie wjechał. ;-)

    --
    ignorance is bliss

  • 53. Data: 2010-07-30 21:21:26
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 30 Jul 2010 11:17:01 +0200, osobnik zwany WW wystukał:

    > Problem w tym, że na drodze sa też inni kierowcy i oni jednak mogą być
    > zaskoczeni nagłym zwolnieniem samochodu jadącego przed nimi bez
    > zapalenia świateł hamowania.

    to może niech się nauczą obserwować drogę? PoRD nie każe hamować
    hamulcami :)

  • 54. Data: 2010-07-31 00:41:30
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Mumin" <m...@T...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie znam się na szczegółach technicznych, ale nie raz czytałem i
    > słyszałem, że wrzucanie N zanim pojazd się nie zatrzyma szkodzi skrzyni.
    > Mówił mi o tym szef serwisu ASB przy okazji naprawy mojej skrzyni po tym
    > właśnie jak po jeździe sprawdzającej wrzuciłem N, a samochód jeszcze się
    > całkiem nie zatrzymał.

    Gdzie o tym czytales i jak to macher od skrzyn uzasadnil ?
    Aaaa i jaki to serwis?

    --
    Picasso

  • 55. Data: 2010-07-31 06:25:17
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "WW" <w...@v...pl> wrote in message

    > I stajesz się zawalidrogą !!!! Samochody z ręcznymi skrzyniami dojeżdżaja
    > płynnie a Ty gwałtownie hamujesz, zaskakując innych kierowców, a potem
    > pełzniesz.
    > To nie jest dobre zachowanie na drodze.
    > Właśnie takiego zachowania chce uniknąć. !!!

    Auto Ci gwałtownie hamuje po zdjęciu nogi z gazu?
    To masz coś skopane w tym automacie chyba...

  • 56. Data: 2010-07-31 06:27:49
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Mumin" <m...@T...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > Mówił mi o tym szef serwisu ASB przy okazji naprawy mojej skrzyni po tym
    > właśnie jak po jeździe sprawdzającej wrzuciłem N, a samochód jeszcze się

    Pomyliło mu się z wrzucaniem na P, które jest szkodliwe gdy auto się toczy.

  • 57. Data: 2010-07-31 09:12:51
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2010-07-30 21:21, masti pisze:
    > Dnia pięknego Fri, 30 Jul 2010 11:17:01 +0200, osobnik zwany WW wystukał:

    > to może niech się nauczą obserwować drogę? PoRD nie każe hamować
    > hamulcami :)

    Macie racje, ale ja zbyt długo już jeżdżę, aby niepotrzebnie prowokować
    stłuczki. NA drogach niestety jest znacznie wiecej złych niz dobrych
    kierowców.

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

  • 58. Data: 2010-07-31 09:14:36
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2010-07-31 06:25, Pszemol pisze:
    > "WW" <w...@v...pl> wrote in message

    > Auto Ci gwałtownie hamuje po zdjęciu nogi z gazu?
    > To masz coś skopane w tym automacie chyba...

    Aż tak gwałtownie nie, ale wystarczająca, aby jakiś kierowca o
    mniejszych umiejętnościach niż tu piszący mistrzowie, wjechał mi w kuper.

  • 59. Data: 2010-07-31 09:59:22
    Od: Mumin <m...@T...onet.pl>

    P_ablo pisze:

    > Gdzie o tym czytales i jak to macher od skrzyn uzasadnil ?
    > Aaaa i jaki to serwis?

    Serwis Olczaka pod Wa-wą. Nie uzasadniał. :)
    Chciałem pogrzebać na jego stronie, ale widzę, że serwis zamknięty. :(

    --
    Pozdrawiam,
    Mumin

  • 60. Data: 2010-07-31 10:08:38
    Od: Mumin <m...@T...onet.pl>

    P_ablo pisze:

    > Gdzie o tym czytales i jak to macher od skrzyn uzasadnil ?
    > Aaaa i jaki to serwis?

    Pogrzebałem sobie w kompie i znalazłem plik z poradami dotyczącymi
    użytkowania ASB, który sobie kiedyś właśnie ze strony pana Olczaka
    ściągnąłem:

    "Nie należy w czasie ciągłej jazdy włączać pozycji N . Układ ciśnieniowy
    skrzyni sterowany jest wykładnią wielu funkcji pomocniczych.Prędkość
    jazdy , kąt otwarcia przepustnicy powietrza, moment obrotowy i prędkość
    obrotowa silnika , bieg na którym w danym momencie jedzie samochód mają
    decydujący wpływ na wartości ciśnień występujące w układzie.Zachwianie
    tej równowagi przez gwałtowną zmianę programu pracy w wyniku
    bezwładności zadziałania układu sterującego na układ wykonawczy w
    funkcji czasu wpływa bardzo niekorzystnie na elementy skrzyni."

    --
    Pozdrawiam,
    Mumin