  • 1. Data: 2009-10-31 11:06:46
    Temat: Czy zdjęcie o rozmiarze 5616x3744 px 300 DPI nadaje się na kalendarz A1 oraz B1?
    Od: "Marcin" <yahoo2n@delete@poczta.onet.pl>

    Witam,

    Czy zdjęcie o rozmiarze 5616x3744 px w rozdzielczości 300 DPI nadaje się na
    kalendarz A1 oraz B1?
    Klient zarzucił mi, że z takiego rozmiaru i rozdzielczości uzyska wydruk
    najwyżej 47cm na 31cm (tak pokazuje Photoshop).
    Kto ma rację?

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2009-10-31 11:43:16
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-10-31 12:06:46 +0100, "Marcin" <yahoo2n@delete@poczta.onet.pl> said:

> [...]
    > Klient zarzucił mi, że z takiego rozmiaru i rozdzielczości uzyska wydruk
    > najwyżej 47cm na 31cm (tak pokazuje Photoshop).

    Photoshop.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2009-10-31 11:47:15
    Od: "daso" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin" <yahoo2n@delete@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Klient zarzucił mi, że z takiego rozmiaru i rozdzielczości uzyska wydruk
    > najwyżej 47cm na 31cm (tak pokazuje Photoshop).

    Cześć, w teorii to mało tych px, w praktyce często tak się drukuje, to
    troche zależy od tego co na zdjęciu i na ile wymagający jest klient, z
    bliska mogą być widoczne lekko poszarpane linie i krawędzie obiektów, z
    dalsza powinno być ok. Powiększ zdjęcie do docelowego rozmiaru i wydrukuj
    próbkę choćby na zwykłej drukarce.

    pzdr...ds

  • 4. Data: 2009-10-31 11:56:44
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl>

    Marcin wrote:
> [...]
    > Klient zarzucił mi, że z takiego rozmiaru i rozdzielczości uzyska wydruk
    > najwyżej 47cm na 31cm (tak pokazuje Photoshop).

    Obaj.

    A1 ma wymiary 59,4 x 84,1 cm, patrz
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Format_arkusza

    Jeżeli masz długość 5616 px, to dzielimy 5616 px / 84,1 cm = 66,78
    px/cm. Przeliczymy na cale: 66,78 x 2,54 = 169,6 px/cal. Pixel na cal
    to po angielski dot per inch, skrót "dpi". Gdybyś więc chciał wydrukować
    to zdjęcie na A1, to otrzymasz rozdzielczość ok. 170 DPI.

    Gdybyś jednak chciał wydrukować zdjęcie w rozdzielczości 300 DPI, to
    uzyskujemy:

    5616 px / 300 DPI = 18,72 cali (inches). Przeliczymy na centymetry, 1
    cal = 2,54 cm:
    18,72" x 2,54 = 47,55 cm, co odpowiada temu, co powiedział klient, więc
    tu klient ma rację.

    Pytanie brzmi, czy dla kalendarza, który będziesz oglądał z większej
    odległości, faktycznie jest potrzebna rozdzielczość 300 DPI. Moim
    zdaniem nie. Więc i Ty masz rację, mówiąc, że to zdjęcie nadaje się na
    kalendarz A1.

    Ludek

  • 5. Data: 2009-10-31 11:58:59
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    JA napisał(a):

    > Photoshop.

    Eee tam, ja ze zdjecia mniejszego niz 3000x3000 px drukowalem kalendarz
    w formacie B1 i wyszło bardzo dobrze. Zastrzeżenia być może mógłby mieć
    chyba tylko ktoś kto taki kalendarz będzie oglądać przez lupę ;)

    j.

  • 6. Data: 2009-10-31 12:21:40
    Od: "PK" <p...@e...pl>

    Zdaje się, że juz 240 dpi jest rozdzielczościa akceptowalną dla wydruków
    oglądanych z bliska.
    Sugerujac sie detalicznie tym co zeznaje PS wpadlibysmy w paranoje np przy
    bilbordach.
    Ow "kient" nie sadzi chyba, że powstały aparaty robiace fotki o wymiarach
    kilka na kilkanascie metrow z rozdzielczoscia 300 ...

  • 7. Data: 2009-10-31 12:34:53
    Od: "greenman" <c...@g...pl>

> [...]
    > Klient zarzucił mi, że z takiego rozmiaru i rozdzielczości uzyska wydruk
    > najwyżej 47cm na 31cm (tak pokazuje Photoshop).

    Paradoksalnie - NTG.
    Ale, jesli chcesz cokolwiek i kiedykolwiek skutecznie sprzedawac,
    pamietaj o przynajmniej dwoch zasadach:
    1. Klient ma zawsze racje.
    2. Racja jest jak d... - kazdy ma wlasna.
    ---

  • 8. Data: 2009-10-31 12:40:25
    Od: "Marcin" <yahoo2n@delete@poczta.onet.pl>

    Użytkownik "PK" <p...@e...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Ow "kient" nie sadzi chyba, że powstały aparaty robiace fotki o wymiarach
    > kilka na kilkanascie metrow z rozdzielczoscia 300 ...

    Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
    Tak też przekazałem klientowi, że im większy format kalendarza, tym większa
    odległość oglądającego od kalendarza.
    Na to klient odpowiedział.
    1. Drukarnia wymaga 300 DPI
    2. Co będzie jak klient klienta powiesi kalendarz przed biurkiem i z bliska
    będzie chciał popatrzeć na dziewczyny na zdjęciu.
    Jako dowód pokazali mi kalendarz B1 innej firmy gdzie rzeczywiście patrząc z
    bliskiej odległości nie widać pixeli, widać dokładnie wszystkie detale skóry
    itp.
    Czy takie zdjęcia powstały przy użyciu jakiegoś super aparatu i obiektywu,
    które dają takie odwzorowanie czy jest to jakiś specjalny rodzaj obróbki
    graficznej przed wydrukiem tego typów kalendarzy?

    Do zdjęć używam Canona 5D mkII, czy mam rozumieć, że jego rozdzielczość
    wyjściowa jest zbyt mała aby wykonać zdjęcia należytej jakości do kalendarza
    b1?

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 9. Data: 2009-10-31 13:39:18
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Marcin pisze:
> [...]
    > które dają takie odwzorowanie czy jest to jakiś specjalny rodzaj obróbki
    > graficznej przed wydrukiem tego typów kalendarzy?

    Zdjęcie na błonie średnioformatowej, skan 3600 na skanerze. Albo zdjęcie
    z średnioformatowca przez ściankę cyfrową, gdzie możesz mieć i 50Mpix.
    Miałem kiedyś kalendarz drukowany na folii, zdjęcia musiały być robione
    aparatem wielkoformatowym. Nie było to B1, jakieś A3, ale pod lupą nie
    było widać pikseli. Musiało być tam z 1200 dpi jeśli nie lepiej.

    wer

  • 10. Data: 2009-10-31 13:47:33
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl>

    Marcin wrote:
    > Na to klient odpowiedział.
    > 1. Drukarnia wymaga 300 DPI

    No to dla formatu A1, 59,4 x 84,1 cm = 23,4" x 33,1" potrzebujemy
    zdjęcia o wymiarach 7015 x 9933 px. Uruchom więc gimp lub inny edytor
    grafiki, powiększ swoje zdjęcie na te wymiary i ustaw 300 DPI.

    Ludek