eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCzy za brak badań technicznych jest obowiązek wystawienia mandatu? › Re: Czy za brak badań technicznych jest obowiązek wystawienia mandatu?
    From: WildS <f...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Czy za brak badań technicznych jest obowiązek wystawienia mandatu?
    Date: Wed, 15 Jul 2015 15:27:04 +0200 (CEST)

    On 2015-07-13, Axel <n...@s...mu> wrote:
    > Użytkownik "Tomek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości grup

    > Nie do końca, to IMHO trzeba interpretować tak:
    >
    > - zrobiłeś badania, ważne rok;
    > - dostałeś papierowe zaświadczenie o tym badaniu, ale zaświadczenie jest
    > ważne miesiąc od wystawienia;

    Zaświadczenie nie ma terminu ważności - badanie jest wazne rok.

    Dlatego pewnie m in. nie ma mandatu bo za co? Pojazd ma badanie, ma
    dowód, niedopełniona jedynie biurokracja.

    > - zatrzymał cię policjant po ponad miesiącu, pokazałeśmu zaświadczenie, ale
    > nieważne, zgodnie z prawem zatem policjant stwierdził, że nie masz badań -
    > bo nie masz żadnego dowodu, że badania zrobiłeś (a takim dowodem jest
    > pieczątka w DR, albo _ważne_ zaświadczenie).

    Policjant wpisał źle. Trzeba było nie przyjmować.

    Pojazd miał _ważne_ badanie techniczne. Człowiek dopełnił obowiązku
    przeprowadzenia badania technicznego, nie dopełnił obowiązku wymiany
    dowodu rejestracyjnego a to już inne wykroczenie, za które nie ma
    mandatu.

    Jak mi zabierali dowód od naczepy za pełny+3 kartki z 3 lat to też
    wypracował krokodyl formułkę typu "ostatnie badanie techniczne _w
    dowodzie rejestracyjnym_ z 2010 roku". Szczerze, miałem wyrąbane czy
    weźmie czy nie bo akurat miałem zdawać tę naczepę i jechać po nową.

    Na zachodzie nawet słowa nie mówili, jest stempel na kartce A4, jest OK.
    W Polsce miałem kilka kontroli i tylko pouczali mnie, żeby dowód
    wymienić. Dopiero na koniec sam się trafił krokodyl co mnie sciągnął na
    bramkach w Strykowie bo akurat materiały niebezpieczne ciągnąłem a oni
    lubią to kontrolować.

    Policja to bardziej patrzyła na kilkuletni odprysk na szybie próbując mi
    wmówić, że zaraz pójdzie pajączek na całą szybę a pełnego dowodu nie
    brali bo nie chciało im się tez papierkowej roboty uskuteczniać i to
    jeszcze bez mandatu.

    To w ogóle jest pomyślane bez sensu. W osobówce to jeszcze może nie jest
    takie uciążliwe, żeby dowód wymienić. Ale w takiej naczepie? Leasingi
    itp, trzeba gdzieś jechać w sprawie dowodu z drugiego końca Polski. Ma
    firma tracić pieniądze na jakieś niepasujące frachty, żeby podjechać po
    wymianę dowodu rejestracyjnego? To już taniej powiedzieć kierowcy, żeby
    na kontroli mówił, że nie ma i mu 50 zł zwracać.

    --
    WildS