  • 11. Data: 2012-01-24 14:51:28
    Temat: Re: Czy wszystkie EOS'y 3xx-6xx nie mają stabilizacji?
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Tue, 24 Jan 2012 12:48:06 +0100, gatek napisał(a):

    > Druga sprawa to czy ktorekolwiek lusto potrafi filmowac z uzyciem zoomu i
    > nadazajacym za nim AF?

    Tylko Sony SLT mają sprawnie działający AF podczas filmowania. Reszta ma
    cos pomiędzy "nie działa wcale" do "działa ale i tak jest bezużyteczne".
    Wynika to z tego, że podczas filmowania używany jest AF polegający na
    detekcji kontrastu, który z natury jest wolniejszy, a dodatkowo lustrzanka
    cała jest skonstruowana pod AF z detekcją fazy, więc tym bardziej kiepsko
    to działa. Sony podczas filmowania używa detekcji fazy i AF jest tak samo
    szybki i skuteczny jak podczas robienia zdjęć.
    Całkiem ładnie z filmowaniem radzą sobie też bezlusterkowce - NEX-5,
    którego używam jest niezły, a dedykowane do filmowania Panasoniki GH
    kosztują majątek, ale podobno są warte swojej ceny.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 12. Data: 2012-01-24 20:09:42
    Od: jo44 <jo44@TO_PRECZ.go2.pl>

    W dniu 2012-01-24 12:51, Andrzej Lawa pisze:

    > Canonowskie obiektywy ze stabilizacją mają dodane literki IS.
    >
    > Tamron oznacza to przez VC, a Sigma przez OS.

    A Nikon przez VR. :)

  • 13. Data: 2012-01-24 21:25:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.01.2012 21:09, jo44 pisze:

    > A Nikon przez VR. :)

    Pokaż mi nikonowski obiektyw z mocowaniem do Canona, to pogadamy ;->

  • 14. Data: 2012-01-24 22:56:38
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 24-01-2012 13:25, Andy Niwiński pisze:
    > A jak myślisz? Nawet jak ma, to działa tak gównianie, że jakby nie
    > miało. Lustrzanka to jest aparat fotograficzny, Video w nich to tylko

    Serio? Tak "gównianie" jak choćby tu:
    http://www.youtube.com/watch?v=HJ9dTigePq8 ?

    --
    Paweł

  • 15. Data: 2012-01-24 23:48:42
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Tue, 24 Jan 2012 13:25:17 +0100, Andy Niwiński napisał(a):

    > A jak myślisz? Nawet jak ma, to działa tak gównianie, że jakby nie miało.
    > Lustrzanka to jest aparat fotograficzny, Video w nich to tylko wodotrysk.
    > Filmy kręci się kamerami i w nich powyższe działa (najczęściej) tak jak
    > powinno.

    Czy mi się wydaje, czy tym "wodotryskiem" realizowano część ujęć w Czarnym
    Łabędziu?

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    God created Arrakis to train the faithful.

  • 16. Data: 2012-01-26 11:19:45
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 24.01.2012 Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał/a:

    > Przeszkód nie ma, ale są pewne wady tego rozwiązania. Generalnie
    > stabilizacja "w obiektywie" z przyczyn technicznych powinna być
    > zauważalnie lepsza od takiej realizowanej ruchem matrycy.

    Po za tym jeszcze kwestia przydatności stabilizacji w niektórych
    szkłach jest dyskusyjna. Bo o ile jeszcze w tele rozumiem, ale w
    wide - powiedzmy w eq <50mm to już obecność stabilizacji za dużo
    nie da, bo utrzymanie lekkiego szkła np 35mm przez nawet 1/50s nie
    stanowi problemu. Sam uzywam 35 i 50 i tam IS jakoś nie miałby
    zastosowania, co innego w 100mm - tu mam IS-a 2.8 i jest stale
    na pozycji On.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".