  • 1. Data: 2012-01-24 11:32:17
    Temat: Czy wszystkie EOS'y 3xx-6xx nie mają stabilizacji?
    Od: "gatek" <m...@o...for.pl>

    Po latach przesiadki z lustra na kompakty chciałem wrócić do lustrzanki.
    Wybor padł na 600D z uwagi na cene oraz rzeczy ktore mi odpowiadają tzn.
    odchylany ekran
    i cyfrowy zoom w kreceniu filmikow Full HD.
    (swoją drogą dlaczego w lustrzankachnie można uzywac zoomu przy kręceniu
    filmów?)
    Do tej pory we wszystkich małpach i hybrydach miałem stabilizację obrazu,
    najpewniej
    w obiektywnie a nie na matrycy ale bardzo ulatwialo mi to zycie.
    Teraz czytam w recenzjach ze EOS 600D nie posiada stabilizacji matrycy
    jedynie
    wspolpracuje z obiektywami wyposazonymi w ten system, ktore oczywiscie sa
    drozsze.
    Jak to więc jest, które modele EOS'ow posiadają stabilizację matrycy i czy
    faktycznie
    szkła ze stabilizacją są dużo droższe? Czy kitowy obiektyw 18-55 posiada
    takową,
    albo 18-135 który zamierzam nabyc do tego body?

  • 2. Data: 2012-01-24 11:36:35
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>

    On Tue, 24 Jan 2012 12:32:17 +0100, gatek <m...@o...for.pl> wrote(a):

    [...]
    > Jak to więc jest, które modele EOS'ow posiadają stabilizację matrycy

    Żadne. Canon nie stosuje stabilizacji matrycy w lustrzankach w ogóle.
    Stablizowane matryce znajdziesz w Pentaxach i Sony.

    B.

  • 3. Data: 2012-01-24 11:41:28
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-01-24 12:32, gatek pisze:
> [...]
    > odchylany ekran
    > i cyfrowy zoom w kreceniu filmikow Full HD.

    Jak Ci wszystko jedno, wybierz jednak N5100. Masz znacznie lepszą
    matrycę i bardzo przyjemny obiektyw 18-105
    Nikon też nie ma stabilizacji matrycy.

    --
    pozdrawia Adam
    /każdy z nas ma jakiegoś pieprzyka, którego wolałby nie mieć/

  • 4. Data: 2012-01-24 11:48:06
    Od: "gatek" <m...@o...for.pl>

    ok dziekuje rozwialiscie wiec moje watpliwosci, a z czego wynika brak takiej
    mozliwosci?
    To jest problem techniczny? Czy szkła z taką stabilizacją są sporo dorższe
    np. taki 18-135?

    Druga sprawa to czy ktorekolwiek lusto potrafi filmowac z uzyciem zoomu i
    nadazajacym za nim AF?

  • 5. Data: 2012-01-24 11:51:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.01.2012 12:32, gatek pisze:

    > Do tej pory we wszystkich małpach i hybrydach miałem stabilizację
    > obrazu, najpewniej w obiektywnie a nie na matrycy ale bardzo
    > ulatwialo mi to zycie.

    Podejrzewam, że stabilizacja była jednak w matrycy.

    [ciach]

    > Jak to więc jest, które modele EOS'ow posiadają stabilizację matrycy i

    Żadne.

    > czy faktycznie szkła ze stabilizacją są dużo droższe?

    A czy wróbelek ma drugą nóżkę bardziej?

    Zależy z czym porównasz - słaby jakościowo ze stabilizacją może być
    tańszy od znakomitego i solidnego bez stabilizacji.

    > Czy kitowy obiektyw 18-55 posiada takową,
    > albo 18-135 który zamierzam nabyc do tego body?

    Canonowskie obiektywy ze stabilizacją mają dodane literki IS.

    Tamron oznacza to przez VC, a Sigma przez OS.

  • 6. Data: 2012-01-24 12:07:09
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>

    On Tue, 24 Jan 2012 12:48:06 +0100, gatek <m...@o...for.pl> wrote(a):
> [...]
    > mozliwosci?
    > To jest problem techniczny? Czy szkła z taką stabilizacją są sporo dorższe

    Problem jest bardziej polityczny :)
    Technicznie nie ma przeszkód.
    A ceny szkieł to sam możesz sprawdzić w internecie.

    > Druga sprawa to czy ktorekolwiek lusto potrafi filmowac z uzyciem zoomu i
    > nadazajacym za nim AF?

    Sony z serii SLT (A33/A35/A55/A65/A77).

    B.

  • 7. Data: 2012-01-24 12:25:17
    Od: Andy Niwiński <a...@i...pl>

    "gatek" <m...@o...for.pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
    > np. taki 18-135?
    >
    > Druga sprawa to czy ktorekolwiek lusto potrafi filmowac z uzyciem zoomu i
    A jak myślisz? Nawet jak ma, to działa tak gównianie, że jakby nie miało.
    Lustrzanka to jest aparat fotograficzny, Video w nich to tylko wodotrysk.
    Filmy kręci się kamerami i w nich powyższe działa (najczęściej) tak jak
    powinno.

  • 8. Data: 2012-01-24 13:11:27
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 24.01.2012 gatek <m...@o...for.pl> napisał/a:
> [...]
    > np. taki 18-135?
    >
    > Druga sprawa to czy ktorekolwiek lusto potrafi filmowac z uzyciem zoomu i

    Zoomu? Każde, bo zoom w lustrze masz pierścieniem i nic w świecie Ci nie zabroni nim
    manipulować podczas robienia ujęcia. Focus jest w większości obiektywów trzymany
    podczas zmiany ogniskowej, więc nie ma co za bardzo nadążać, no chyba że wyjedziesz
    przez zmianę ogniska z 'tematu' - ale to problem operatora nie zoomu.
    AF w lustrach nie działa podczas filmowania - bo jest fazowy, więc wymaga
    opuszczonego
    lustra, wyjątek stanowi sony z jego nieruchomym lustrem, ale problemem jest wtedy
    przysłona - za ciemno na AF.
    Podczas kręcenia działa AF kontrastowy - a to jest metoda próbkująca w funkcji
    maksymalizacji kontrastu - musi trwać i dodatkowo nie wie czy ma oddalić czy zbliżyć.

    Są nowe patenty na czujniki AF fazowe w matrycy lub po odbiciu od matrycy które będą
    działały z podniesionym lustrem, ale body z tym jeszcze nie ma chyba. Po za tym
    nadal pozostaje problem jasności.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 9. Data: 2012-01-24 13:41:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.01.2012 12:48, gatek pisze:
    > ok dziekuje rozwialiscie wiec moje watpliwosci, a z czego wynika brak
    > takiej mozliwosci?
    > To jest problem techniczny?

    Stabilizacja "w korpusie" przy pomocy ruszania matrycą ma swoje wady w
    porównaniu ze stabilizacją soczewkami w obiektywie. To raz. Dwa -
    polityka marketingowa. Zawsze można drożej sprzedać obiektywy.

    > Czy szkła z taką stabilizacją są sporo
    > dorższe np. taki 18-135?

    Może lepiej nie bierz się za coś tak "skomplikowanego" jak lustrzanki,
    skoro najwyraźniej nie radzisz sobie z wejściem do jakiegoś sklepu
    internetowego w celu porównania cen, hmm?

    > Druga sprawa to czy ktorekolwiek lusto potrafi filmowac z uzyciem zoomu
    > i nadazajacym za nim AF?

    Poczytaj, jak działa AF w lustrzankach...

  • 10. Data: 2012-01-24 13:42:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.01.2012 13:07, Bartosz Mierzwiak pisze:

    > Technicznie nie ma przeszkód.

    Przeszkód nie ma, ale są pewne wady tego rozwiązania. Generalnie
    stabilizacja "w obiektywie" z przyczyn technicznych powinna być
    zauważalnie lepsza od takiej realizowanej ruchem matrycy.