  • 21. Data: 2011-10-11 12:56:55
    Temat: Re: Czy widzisz różnicę pomiędzy PNG a JPG?
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Ghosthunter napisa?(a):

    > Fajny test. Przekonał mnie, nie warto stosować png.

    Znasz jakiś sposób na jpg z przeźroczystością? ;)

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 22. Data: 2011-10-11 13:25:38
    Od: Ghosthunter <p...@n...pl>

    Dnia 11 Oct 2011 14:56:55 +0200, januszek napisał(a):

    > Ghosthunter napisa?(a):

    > Znasz jakiś sposób na jpg z przeźroczystością? ;)

    Uściślę. Nie warto stosować png do prezentacji fotografii na stronie
    internetowej. Oczywiście, do przycisków i grafiki przeznaczonej do dalszej
    obróbki png nadaje się lepiej.

  • 23. Data: 2011-10-11 16:01:28
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 10.10.2011 kamil <k...@s...com> napisał/a:

    > Żyjemy w 2011 roku, 8mbit/s stałe łącze bez limitów kosztuje dziś połowę
    > tego, co jeszcze niedawno kilka godzin na modemie i 0202122. Pomijam
    > tutaj jakieś internety 3G po 100zł za megabajt, bo to jest margines.
    >
    > Jeśli ktoś w tym 2011 roku jęczy, że strona zajmuje o 500kb za dużo, to
    > po prostu śmiech mnie ogarnia.

    Coraz więcej osób ogląda strony na telefonach/smartphone, one nie mają
    tylu GHz i GB i spore obrazki nie zalewniają odpowiedniej responsywności i
    niepotrzebnie przy okazji drenują acu. A różnicy w jakości na phone się
    nie zobaczy.

  • 24. Data: 2011-10-11 16:12:54
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 11/10/2011 17:01, Sergiusz Rozanski wrote:

> [...]
    > niepotrzebnie przy okazji drenują acu. A różnicy w jakości na phone się

    Mój smartfon dostaje je skompresowane, operator już sam się o to
    troszczy, żeby mi nie wysyłać megabajtowych jpegów, bo sporo go to kosztuje.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 25. Data: 2011-10-11 20:49:19
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-10-11 10:19, XX YY wrote:
    > przeciez png zawiera wiecej informacji niz jpg.

    To zależy od wyboru opcji zapisu formatu. PNG z paletą najczęściej będzie
    gorszy do zdjęć od JPG z zwykłym RGB. W zależności od tego treści może
    zajmować mniej lub więcej od JPG.

    > png zapisuje alpha kanal , dane na temat przezroczystosci.

    NIE ZAPISUJE!

    ...ale MOŻE zapisywać.
    To jednak różnica.

    > plik musi byc wiekszy i to nie zalezy wylacznie od roznych metod
    > kompresji ( pomijajac fakt ze glebia barwy w png moze byc 16b) .

    NIE MUSI.

    Przykład - obrazek z panią w sukience zapisałem jako JPG/RGB 100% jakości
    i zrobił się większy od PNG.

    > zreszta to zupelnie rozne kategorie - png to format
    > graficzny( poslugujacy sie przy zapisie kompresja zblizona do ZIP) ,
    > jpg to rodzaj kompresji, ktorej mozna poddac kazdy(?) format
    > graficzny .Sam jpg nie definiuje ani formatu graficznego ani formatu
    > zapisu.To tylko kompresja.

    Raczej nie pleść głupot i poczytaj może na ten temat, bo tylko się
    ośmieszasz, aż szkoda czasu prostować co drugie zdanie.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 26. Data: 2011-10-12 10:36:56
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Raczej nie pleść głupot i poczytaj może na ten temat, bo tylko się
    > ośmieszasz, aż szkoda czasu prostować co drugie zdanie.

    niewiedza niektorych uczestnikow tego forum jest wrecz porazajaca.
    poszukaj sobie czym jest jpg - jest tylko znormalizowanym rodzajem
    kompresji.
    nie jest formatem zapisu , nie jest formatem graficznym.
    JEST RODZAJEM KOMPRESJI !!
    nie bede za ciebie chodzil do szkoly.
    najpierw poczytaj a pozniej udawaj, ze wiesz najlepiej.

  • 27. Data: 2011-10-12 23:13:09
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 11.10.2011 kamil <k...@s...com> napisał/a:

    > Mój smartfon dostaje je skompresowane, operator już sam się o to
    > troszczy, żeby mi nie wysyłać megabajtowych jpegów, bo sporo go to kosztuje.

    https też?

  • 28. Data: 2011-10-12 23:24:53
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-10-12 12:36, XX YY wrote:
> [...]
    > JEST RODZAJEM KOMPRESJI !!
    > nie bede za ciebie chodzil do szkoly.
    > najpierw poczytaj a pozniej udawaj, ze wiesz najlepiej.

    Podtrzymuję to co napisałem wcześniej, nie pleć głupot i sam sobie doczytaj.
    Dla mnie EOT.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 29. Data: 2011-10-13 03:23:24
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-10-13 01:24, dominik pisze:
> [...]

    http://pl.wikipedia.org/wiki/JPEG
    grupowy głupku :)

    --
    pozdrawia Adam
    /jak wyjaśnić słowo ''deficyt''? - więc wyobraźmy sobie słowo

  • 30. Data: 2011-10-15 11:17:20
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-10-13 05:23, Janko Muzykant wrote:

    > http://pl.wikipedia.org/wiki/JPEG
    > grupowy głupku :)

    Ale wiesz że to nie mi powinieneś odpowiedzieć? :)

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564