  • 11. Data: 2011-10-10 18:18:36
    Temat: Re: Czy widzisz różnicę pomiędzy PNG a JPG?
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-10-10 16:10, kamil pisze:

    > A kto tu mówi o 15MB? Bitmap nikt nie wrzuca, ale debatowanie nad
    > kompresowaniem zdjęć z 200 na 100kb jest naprawdę niewarte czasu. :)
    Może i nie warte, ale Orange masakruje mi takie 200kb do 30kb i widzę
    mozaikę :/

    WAIDODAYO!

    --
    http://www.stopakcyzie.pl/
    http://www.glosujinaczej.pl/

  • 12. Data: 2011-10-10 18:48:48
    Temat: Re: Czy widzisz r�nic� pomi�dzy PNG a JPG?
    Od: " StaM" <k...@g...pl>

    dominik <u...@d...net.pl> napisaďż˝(a):

    doszczegalne,

    ..a destrz sobie pada, matołku;_)))

  • 13. Data: 2011-10-10 18:49:12
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-10-10 10:38:59 +0000, kamil <k...@s...com> said:

    > Jeśli ktoś w tym 2011 roku jęczy, że strona zajmuje o 500kb za dużo, to
    > po prostu śmiech mnie ogarnia.

    Akurat świadczy to kulturze, przyzwoitości i profesjonaliźmie web
    mastera. Właśnie przez takie podejście jak Twoje, komputery które
    powinny wyrywać pacjenta z fotela ślimaczą się dokładnie tak samo jak
    te 20 lat temu. I proszę mi tu nie mówić, że programy potrafią wiele
    więcej od tych sprzed 20 lat. Potrafią, to prawda, ale wcale nie tyle
    więcej, żeby zajmowały tyle zasobów sprzętowych. Ten przyrost jest
    nieproporcjonalny.
    Ot prosty przykład z grafiką 2D.
    Od wielu lat pliki jakie obrabiam na kompie praktycznie nie urosły.
    Wydajność maszyny w ciągu 10 lat wzrosła minimum 5-cio krotnie. Czas
    tych samych operacji na plikach skrócił się o jakieś 20%.
    Nie wierzysz?
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2011-10-10 19:03:37
    Od: " StaM" <k...@g...pl>

    StaM <k...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    Mozna sie pomylisc czasami, przepraszam Dominiku za ten komentarz.
    StaM

  • 15. Data: 2011-10-10 23:04:47
    Temat: Re: Czy widzisz różnic pomiędzy PNG a JPG?
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-10-10 21:03, StaM wrote:
    > Mozna sie pomylisc czasami, przepraszam Dominiku za ten komentarz.

    Pisałem późno, ale błąd taki że wstyd, więc nawet mi się należało :)
    Czasem niestety tak mam, że nawet wyrazy które wiem jaka jest pisownia
    piszę jakoś tak fonetycznie, bo nie skupiam się na słowie, ale treści i
    niestety są kwiatki. Wychodzi jakiś instynkt zamiast pomyślenia ;)

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 16. Data: 2011-10-10 23:17:09
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-10-10 12:38, kamil wrote:
    > Żyjemy w 2011 roku, 8mbit/s stałe łącze bez limitów kosztuje dziś połowę
    > tego, co jeszcze niedawno kilka godzin na modemie i 0202122. Pomijam tutaj
    > jakieś internety 3G po 100zł za megabajt, bo to jest margines.

    To, że mamy 2011 nie znaczy, że każdy powinien bezsensownie zapychać
    zasoby. Ciągle są łącza płatne per kilobajt oraz urządzenia, które nie
    mają tej mocy za wiele. Dodatkowo wielozadaniowość sprawia, że jak
    otwierasz po 5 zakładek na raz to czekasz w nieskończoność na bezsensownie
    zrobionej stronie.

    JPG jest świetny do prezentacji zdjęć na potrzeby www. Dawniej można było
    większą część grafiki kompresować nawet do 60-80% i mydlate monitory i tak
    nie wyświetlały tego lepiej, a ludzie z ograniczonymi zasobami tym
    bardziej mieli mniej problemów. Dzisiaj LCD sprawiają, że jakość wzrosła,
    ale dalej JPG to taka MP3, która nie przenosi tego, czego i tak w
    większości wypadków nie usłyszysz. I to realnie się przydaje, bo 99% ludzi
    nie zobaczy różnicy w jakości z tego testu, za to nawet tyle będzie w
    stanie ocenić na ich łączu różnicę w szybkości ładowania strony z kilkoma
    takimi zdjęciami w obu wariantach.

    > Jeśli ktoś w tym 2011 roku jęczy, że strona zajmuje o 500kb za dużo, to po
    > prostu śmiech mnie ogarnia.

    Ale to nie jest kwestia, tego, że komuś żal kilobajta, tylko tego, że ten
    kilobajt jest raczej bezsensowny tak jak bezsensowny będzie dla znakomitej
    większości złoty kabel za kilkadziesiąt tysięcy, bo niby fajniejszy dźwięk
    będzie z tego. Z kompresją JPG nie wolno przesadzić w żadnym punkcie, ale
    jak dobrać odpowiednią do zdjęć, to zdecydowanie ma to więcej zalet niż wad.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 17. Data: 2011-10-10 23:28:59
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-10-10 16:10, kamil wrote:
    > Dlatego mówię - margines. Zwłaszcza, że na zachodzie 3G z limitem 5-10GB
    > za cenę kilku kaw miesięcznie to jest standard i raczej nikt nie bawi się
    > w optymalizowanie stron pod trzech potencjalnych odwiedzających z jakiegoś
    > wygwizdowa gdzie EDGE ledwo dochodzi. ;)

    Dobrze, że napisałeś "raczej", bo przynajmniej zostawiasz informację, że
    realnie nie masz o tym wiele pojęcia.
    W USA jest kosmiczna mania na punkcie pagerank, bo wszyscy doskonale
    wiedzą, że to czy jesteś 5 czy 500 to Twoje być lub nie. I akurat jednym z
    czynników zgadnij co jest? :)

    > A kto tu mówi o 15MB? Bitmap nikt nie wrzuca, ale debatowanie nad
    > kompresowaniem zdjęć z 200 na 100kb jest naprawdę niewarte czasu. :)

    PNG version is 219KB, JPEG is 31.9KB at quality=7
    PNG version is 340KB, JPEG is 73.8KB at quality=9
    PNG version is 378KB, JPEG is 77.5KB at quality=10
    PNG version is 207KB, JPEG is 100KB at quality=9
    PNG version is 313KB, JPEG is 48.2KB at quality=8
    PNG version is 350KB, JPEG is 90.7KB at quality=10
    PNG version is 323KB, JPEG is 42.3KB at quality=8
    PNG version is 286KB, JPEG is 100KB at quality=11
    PNG version is 336KB, JPEG is 116KB at quality=11
    PNG version is 346KB, JPEG is 45.2KB at quality=7

    Total PNGs= 3098KB
    Total JPGs= 725.6KB

    Właściwa optymalizacja dałaby jeszcze lepszy przelicznik, bo tutaj jest
    dobrany raczej dla górnych wartości. Zauważ, że 207kB vs 100kB było
    jedynie dla zdjęcia, które nie miało kolorów i w JPG można by było je
    zapisać wiele taniej bo z jednym kanałem.

    Dalej nie widzisz różnicy?

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 18. Data: 2011-10-11 08:19:16
    Od: XX YY <f...@g...com>

    przeciez png zawiera wiecej informacji niz jpg.
    png zapisuje alpha kanal , dane na temat przezroczystosci.
    plik musi byc wiekszy i to nie zalezy wylacznie od roznych metod
    kompresji ( pomijajac fakt ze glebia barwy w png moze byc 16b) .

    zreszta to zupelnie rozne kategorie - png to format
    graficzny( poslugujacy sie przy zapisie kompresja zblizona do ZIP) ,
    jpg to rodzaj kompresji, ktorej mozna poddac kazdy(?) format
    graficzny .Sam jpg nie definiuje ani formatu graficznego ani formatu
    zapisu.To tylko kompresja.

  • 19. Data: 2011-10-11 09:03:09
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup

    > Może i nie warte, ale Orange masakruje mi takie 200kb do 30kb i widzę mozaikę :/

    mozesz to wyłączyć wpisując w ustawieniach APN zamiast internet
    słowo klucz vpn albo apn już nie pamiętam. Nie wiem też czy nie muszą
    Ci tego odblokować na BOKu. Potem to działa tak, że zaleznie co
    wpieszesz w ustawienia APN nasz kompresje albo tak jak jest 1:1

    Być może poprzekręcałem APN i VPN ale sens wychwycisz i poradzisz
    sobie z tym.

    Roger

  • 20. Data: 2011-10-11 12:51:33
    Od: Ghosthunter <p...@n...pl>

    Dnia Sun, 09 Oct 2011 21:55:41 +0200, Olo napisał(a):

    > http://www.ranum.com/fun/lens_work/papers/jpegqualit
    y/exam.html

    > wynik 7/10 ;)

    Fajny test. Przekonał mnie, nie warto stosować png.