    From: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Czy w telewizji siedzą debile?
    Date: Sun, 27 Feb 2011 17:15:03 +0100

    Powitanko,

    > W zarządach siedzą pragmatycy, dla których decydującym wyznacznikiem
    > jest zysk. Niestety, pomimo wszystkich swoich zalet wolny rynek ma też
    > pewne wady. Jeśli większość widzów woli bezmyślną rozrywkę, to taka
    > właśnie będzie się sprzedawała. Media będą więc jej dostarczały

    Nie wiem, czy wiekszosc, napewno bardzo duzo ludzi jest zainteresowanych
    nauka/technika. Od otwarcia Centrum Nauki Kopernik po bilety trzeba stac
    bardzo dlugo, tlumy wala nieustannie, podobnie jak na pikniki naukowe
    mimo ciagle tych samych atrakcji. Liczba pobierajacych i
    udostepniajacych "sonde" na eMule musi byc ogromna skoro transfer od
    kilku lat nie slabnie. Zreszta "sztuka" nowoczesna jest zainteresowanych
    z pewnoscia znacznie mniej ludzi, a poswieca sie jej w mediach o wiele
    wiecej uwagi. To nie brak zainteresowania odbiorcow jest przyczyna,
    tylko glupota managerow, ktorzy pokonczyli szkoly marketingu i
    zarzadzania, czyli na niczym sie nie znaja. No chyba, ze jest to celowa
    robota - mamy byc sila robocza, takimi troche drozszymi Chinami.

    >. Na
    > papce wychowa się kolejne pokolenie jeszcze głupszych odbiorców, którzy
    > będą żądać jeszcze głupszej papki

    Takimi latwiej rzadzic, co by potwierdzalo moja teze o celowosci tych
    dzialan.

    > Popatrz na TVP. W kółko trąbią o tym, że spadają wpływy z abonamentu i
    > przez to nie stać ich na cele misyjne.

    To wlasnie jest sprzezenie zwrotne dodatnie, dopiero niedawno udalo mi
    sie namowic Zone, zeby przestala placic abonament. W TVP ogladam
    Wiadomosci i Pospieszalskiego, programu edukacyjnego nie widzialem tam
    od 30 lat, troche malo tego, zeby placic im tyle co chca.

    > Ależ robią. Choćby z ostatnich dni:
    > http://www.nltk.home.pl/dlaprasy,wiecej,0x83f54k84d6
    jl3.html
    > http://www.racjonalista.pl/index.php/s,38/t,39134
    >
    > Słyszał ktoś o tym w mainstreamowych mediach? Bo ja nie.

    Ja nigdy nie watpilem, ze cos robia, na ile jest to odkrywcze, to trudno
    mi powiedziec. Chcialbym doczekac kiedys Nobla z fizyki, czy chemii dla
    Polaka zatrudnionego w Polsce na jakies uczelni, lub w instytucie.
    Chcialbym doczekac madrego zarzadzania w nauce, zeby profesor nie tlukl
    fuch dla firm w czasie pracy na uczelni, tylko zeby jakis mlody czlowiek
    powiedzial kiedys: "Swoj sukces zawdzieczam prof. X". Nie doczekam tego
    raczej, jesli wciaz "niefizyczny" nie bedzie zazenowany swoja niewiedza.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa