  • 21. Data: 2014-08-12 19:10:56
    Temat: Re: Czy w Polsce mozna dostac mandat za jeezde wojniej niz z predkoscia maksymalna?
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > W sumie wniosek jest taki - gdyby wytresować kierowców tak, że powyżej
    > 50km/h w mieście będzie czuł nieznośny ból za mostkiem (związany z tym
    > że przez najbliższe 3 miesiące będzie pracował na nieunikniony mandat)
    > no to ilość wypadków znacznie spadnie.

    Skad to idiotyczne przekonanie, ze za wypadki odpowiada predkosc? Ja
    rozumiem, ze dziennikarze tak gadaja, oni papuguja po policji, ktora z
    tego zyje, a sami nie sa w stanie nic tworczego wymyslic.
    Warto siegnac do historycznych statystyk. Co sie zmienilo na przestrzeni
    lat? Ano, jest wiecej samochodow, samochody te sa w stanie osiagac
    predkosci znacznie wieksze, niz starsze, sa tez w stanie lepiej hamowac,
    a bezpieczenstwo bierne sprawia, ze to, co kiedys bylo ciezkim
    wypadkiem, dzis jest kolizja (czyli umownie okreslanym brakiem ofiar).
    Mamy troche wiecej drog, ale nadal wyprzedzanie najczesciej oznacza
    zjazd na przeciwny pas.
    Ograniczenie predkosci sprawia, ze przejechanie odcinka bedzie trwalo
    dluzej. Czlowiek ma ograniczona zdolnosc do postrzegania, jesli za duzo
    ma bodzcow, ale jesli ma za malo, to tez niefajnie, bo mysli o
    niebieskich migdalach, zamiast zastanawiac sie co glupiego moze zrobic
    inny uczestnik ruchu. To tak, jak ogladanie amerykanskiego filmu akcji,
    albo bulgarskiego dramatu psychologicznego z lat 80. Jedno i drugie jest
    poza zasiegiem percepcji przecietnego kierowcy. Owszem, trafiaja sie
    idioci, ale generalnie wiekszosc kierowcow sama sobie dobiera predkosc,
    przy ktorej czuje sie komfortowo. Inna bedzie dla dziadka w Uno, inna
    dla 25latka. Nie widze powodow, by ograniczenia dostosowywac dla
    90latkow i Kakolewskiego. Tzn. nie widze powodow innych, niz chec
    zarobienia przez Szczurka. Tak jak wolnosc i kapitalizm w naturalny
    sposob wydobywa z ludzi max wydajnosci, tak rewizja (i w 90% przypadkow
    podniesienie) dopuszczalnej predkosci z pewnoscia nie pogorszy
    bezpieczenstwa.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 22. Data: 2014-08-12 19:13:44
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Może jedzie wężykiem?:)

    W Rpv3.0?
    U nas, jak najlatwiej odroznic pijanego od trzezwego? Ano trzezwy jedzie
    wezykiem - omija dziury;-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 23. Data: 2014-08-12 19:21:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A.L." napisał w wiadomości
    On Mon, 11 Aug 2014 22:50:14 +0200, "J.F."

    >Nie. Bo mam taki zwyczaj ze jak dozwolona predkowsc jest X to nie
    >jade
    >szybciej niz X.

    No to uwazaj
    http://www.nbcwashington.com/news/local/Laurel-Maryl
    and-Ticket-Driving-Too-Slow-197285901.html

    I pamietaj ze predkosciomierz w aucie przeklamuje i zazwyczaj zawyza.

    No i uwierz fachowcom od ruchu
    http://www.ungerandkowitt.com/traffic-ticket-blog/bi
    d/149256/Slow-Drivers-Speed-Up-or-Get-a-Ticket-For-D
    riving-Too-Slowly

    Slow drivers are really a hazard," said John Bowman, a spokesman for
    the National Motorist Association. "They back up traffic. People
    become frustrated. They begin to tailgate and make sudden lane
    changes. It creates stop-and-go traffic conditions. Those are all
    causes of accidents."

    J.

    O, jeszcze jeden ciekawy
    http://money.msn.com/auto-insurance/slow-drivers-can
    -get-ticketed-too-carinsurance.aspx

  • 24. Data: 2014-08-13 00:28:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 12 Aug 2014, Pawel O'Pajak wrote:

    > Powitanko,

    <komuś - pożeracz wrotek znowu w akcji>

    > Skad to idiotyczne przekonanie, ze za wypadki odpowiada predkosc?

    IMO błąd leży w tezie przemycanej w pytaniu.
    Prędkość jest relatywnie niewielką *przyczyną* wypadków, takich,
    w których spowodowała "niemożliwość" (sławny wyjazd zza zakrętu
    na ciagnik wyjeżdżający z pola).
    Natomiast wtedy, kiedy istnieje INNA przyczyna wypadku, prędkość
    może być przyczyną "niemożności zapobieżenia".
    Wolniej jadący ma większe (lub znacznie większe) szanse, aby
    naprawić CZYJŚ błąd. Błąd, który jest przyczyną wypadku, lub
    mógłby nią być, jeśli ktoś go nie naprawi.

    > Ja rozumiem, ze dziennikarze tak gadaja, oni papuguja po policji, ktora z tego
    > zyje, a sami nie sa w stanie nic tworczego wymyslic.
    > Warto siegnac do historycznych statystyk. Co sie zmienilo na przestrzeni lat?

    Statystyka nie rozpatruje wersji "w identycznym układzie szybciej jadący
    spowodowałby wypadek". Bo tego wypadku nie było, nie ma go w statystyce.

> [...]
    > ale jesli ma za malo, to tez niefajnie, bo mysli o niebieskich migdalach,

    Skądinąd.

    > zamiast zastanawiac sie co glupiego moze zrobic inny uczestnik ruchu.

    Ale jak przy 100++ zrobi to w odległości 50m, to może i tak nie być
    nad czym myśleć.

    > Nie widze powodow, by
    > ograniczenia dostosowywac dla 90latkow i Kakolewskiego.

    Ja widzę, w tym wątku.
    Pojawi się ŻĄDANIE aby oni też jechali "nie mniej niż max-10".

    To może na początek trzeba ustalić, jakie stanowisko zajmujesz
    *w temacie* wątku :) (czyli jazdy <Vdop), bo od tego zależy
    sensowność pozwolenia na "więcej niż dziadek może".

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2014-08-13 01:08:03
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "A.L." r...@4...com

    > Pytanie pomocnicze za 20 punktow: czy sa w Polsce
    > jacys kierowcy ktorzy jezdza zgodnie z pzrepisami?

    Ja jeżdżę czasami powoli -- bo nie lubię trzęsienia. ;)
    I wówczas wqrwiam wszystkich jadących ,,normalnie''.
    Na równych drogach czasami jadę z szybkością ,,normalną'',
    czyli przykładowo 180 km/h za znakiem ograniczającym
    szybkość do 70 km/h.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 26. Data: 2014-08-13 01:52:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Gotfryd Smolik news" Pine.WNT.4.64.1408112218120.2312@quad

    > to ograniczenie jest głupie.

    IMO każdy powinien jechać z szybkością, którą uznaje za bezpieczną
    zaś znaki powinny wskazywać lokalne niebezpieczeństwa, jedynie
    sugerując zmniejszenie szybkości.

    Jazda zbyt wolna trwa zbyt długo -- łatwiej wtedy o chwycenie
    kierującego zmrokiem czy znużeniem. Jedno i drugie skutkuje źle.

    Jazda zbyt szybka prowadzi do przejęcia kontroli nad kierowcą przez samochód. :)

    IMO problem dobrze zostanie rozwiązany dzięki nadgorliwcom monitorującym
    i filmującym ulice swoimi kamerami i przekazującymi swoje filmy policji,
    która skoncentruje się na niebezpiecznej jeździe, nie zaś na prostym
    przekraczaniu dozwolonej szybkości.

    Znaki ograniczające szybkość nie uwzględniają:

    -- wyposażenia samochodu (ABS, ale nie tylko; choćby jakość opon)

    -- doświadczenia kierowcy (jeden ma prawo jazdy
    od miesiąca, inny przejechał już milion km)

    -- kondycji kierowcy (jeden jest w doskonałej
    formie, inny kończy trasę liczącą sobie
    kilkaset kilometrów)

    -- aktualnych warunków pogodowych (ulewa, śnieżyca, mróz)

    -- wieku i stanu samochodu (stempel kontrolny stawiany
    jest różnym samochodom; w jednym amortyzatory
    są doskonałe, w innym takie sobie)

    -- lokalnego nasilenia ruchu (choćby łikendowego)

    -- wreszcie żaden taki znak nie uwzględnia chwilowego
    obciążenia samochodu osobowego (w jednym jedzie
    singiel bez walizek, w innym -- rodzina z walizami)

    Mnie najmocniej przeszkadzał zawsze bagaż -- zwłaszcza gadatliwy. ;)
    [zwłaszcza zaś ten, który nie pojmując wagi znaków drogowych, pouczał
    mnie] A najmniej -- noc. :) [słabo widzę, więc nocą niewiele tracę]

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 27. Data: 2014-08-13 02:24:10
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "A.L." <a...@a...com> wrote in message

    > Nie. Bo mam taki zwyczaj ze jak dozwolona predkowsc
    > jest X to nie jade szybciej niz X.

    Zacytujmy Twoje własne słowa z wątku "Dlaczego jakis kretyn...."
    "Pzreprawzam, ale dawno po Polsce samochodem nie jezdzilem, wiec pytam

    Jade 5 kmh szybciej niz dozwolona pradkosc. A tu jakis kretyn, metr za
    mna, blyska swiarlami i trabi jak najety. I tak pzrez dobre 10
    kilometrow."

    Czyli teraz kłamiesz że nie jedziesz szybciej niż X czy wtedy się
    wlokłeś pół limitu prędkości na jednopasowej drodze utrudniając
    ruch innym i dlatego na Ciebie trąbili i błyskali?
    I jeszcze ściemniałeś że jechałeś szybciej niż zakaz a trąbili....
    Od razu coś nie grało w tamtych Twoich relacjach, czemu kłamiesz?

  • 28. Data: 2014-08-13 17:03:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 13 Aug 2014, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > "Gotfryd Smolik news" Pine.WNT.4.64.1408112218120.2312@quad

    > IMO każdy powinien jechać z szybkością, którą uznaje za bezpieczną

    Pozwolę sobie zastrzec, że cytat z mojego postu jest tu stronniczy,
    wyrwany z kontekstu i *nie* stanowi podstawy do wniosku jak
    wyżej (acz nie wtykam się do Twoich wniosków).
    Z mojego p. widzenia głupota ograniczenia polega na *akceptacji* przez
    wszystkie strony takiego stanu rzeczy, z władzą na czele.
    Prawo składające z się z mnóstwa zakazaów, których nikt nie przestrzega,
    zarówno sensownych jak i bezsensownych, to złe prawo.

    > -- doświadczenia kierowcy (jeden ma prawo jazdy
    > od miesiąca, inny przejechał już milion km)

    To doświadczenie znakomicie pomaga przede wszystkim na kogoś, kto
    wyjeżdża z podporządkowanej albo na czerwonym świetle.

    > -- aktualnych warunków pogodowych (ulewa, śnieżyca, mróz)

    Daleki jestem od podważania większości argumentów :)

    > Mnie najmocniej przeszkadzał zawsze bagaż -- zwłaszcza gadatliwy. ;)

    :>

    pzdr, Gotfryd

  • 29. Data: 2014-08-13 20:19:11
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:

    > Ja widzę, w tym wątku.
    > Pojawi się ŻĄDANIE aby oni też jechali "nie mniej niż max-10".

    Żądanie jest inne - oni nie mają jeździć WCALE.

  • 30. Data: 2014-08-14 21:24:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 13 Aug 2014, Cavallino wrote:

    > Żądanie jest inne - oni nie mają jeździć WCALE.

    Oni mają identyczne żądanie - tylko skierowane do Ciebie :>
    (przypominam: jadący po drodze dzielą się na trzy kategorie,
    z czego jedna jest jednoosobowa ;))

    pzdr, Gotfryd