  • 11. Data: 2014-08-11 22:39:32
    Temat: Re: Czy w Polsce mozna dostac mandat za jeezde wojniej niz z predkoscia maksymalna?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 11 Aug 2014, Pawel O'Pajak wrote:
    <komuś, następny bez wrotki>
    > Powitanko,

    ...powitanko :)

    > Mysle, ze fantazjujesz. Nie wierze, ze w Rp v3.0 jakis policjant tak
    > powiedzial.

    Ja bym to określił tak: też nie spodziewałbym się, że jakiś urzędnik
    skarbowy wpadnie na koncept "podatku od freeware" (mimo, iż przepisy
    o nieodpłatnym świadczeniu są mi znane).
    Ale trafił się taki.
    Kraj jednak nie taki mały, to i zdarzenia o dość nikłym prawdopodo-
    bieństwie się zdarzają. Ktoś tam w totka czasem trafia "komplet",
    choć szansa realnego spotkania takiego gościa jest mała.

    > A mialby troche racji, wiadomo bowiem, ze jadac o 50% wiecej niz
    > ograniczenie jedzie sie calkiem normalnie i bezpiecznie*.

    No więc NIE miałby racji - bo powinien wnioskować o podniesienie
    ograniczenia. Proponując taki mandat, de facto dowodzi, że
    regulacja jest chora. Uznanie, że jazda z prędkością kilkanaście
    procent poniżej Vmax jest "utrudniająca" wymagałaby ciągłego
    ślepienia w licznik, kierowca powinien jechać na tyle wolniej,
    aby dopuszczalnej nie przekraczać wskutek "błędu organoleptycznego".

    Albo statystyczny kierowca jest na tyle głupi, że nie wie KIEDY powinien
    zwalniać (i nie wykluczałbym tego przypadku, patrz pewien wątek
    o żądaniu ograniczenia "bo żółte zaskakuje"), i wtedy mówi się trudno
    (można jeszcze PJ pozabierać, ale jak to zrobić u obcokrajowców),
    albo nie jest, i wtedy, skoro większość jedzie "+30" *i jest to tolerowane*,
    to ograniczenie jest głupie.
    Jeśli ustawodawca ustanawia przepis o którym "wszyscy wiedzą" że
    nie będzie przestrzegany, narusza praworządność w kraju.
    To się nazywa "demoralizacja", jakby kto pytał :>

    > Niestety nie, ale jesli utrudniasz ruch, to owszem.

    IMO taki mandat za "-10" spowodowałby nie mniejsze zawirowanie
    'wizerunkowe', niż przy podatkach sławna "sprawa piekarza" :>
    Dlatego tak jak piszesz - policjant byłby świadom, że "nie przejdzie".
    Ewentualnie może przejść, ale na 1. stronę "Faktu" :>

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2014-08-11 22:50:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 11 Aug 2014 12:23:32 -0500, A.L. napisał(a):
    > Zostalem pouczony pzrez Pana Policjanta ze jadac z predkoscia mniejsza
    > o 10 kmh niz predkosc maksymalnie dopuszczalna "stwarzam zagrozenie".

    A w Polsce czy w USA ?

    Bo ja tam slyszalem ze policja to i w USA zatrzymuje takich co zbyt
    wolno jada :-)

    > Czy za to mozna dosatc mandat?

    Za "jazde z predkoscia utrudniajaca innym" mozna.

    Ty to chlopie masz jak dziwny styl jazdy. kierowcy na Ciebie swieca,
    policjanci cie zatrzymuja ... nie mozesz jezdzic tak jak inni ?

    J.

  • 13. Data: 2014-08-11 23:16:51
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Mon, 11 Aug 2014 22:50:14 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    >Ty to chlopie masz jak dziwny styl jazdy. kierowcy na Ciebie swieca,
    >policjanci cie zatrzymuja ... nie mozesz jezdzic tak jak inni ?

    Nie. Bo mam taki zwyczaj ze jak dozwolona predkowsc jest X to nie jade
    szybciej niz X.

    A.L.

  • 14. Data: 2014-08-11 23:23:12
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Mon, 11 Aug 2014 19:50:49 +0200, Pawel O'Pajak <o...@g...pl>
    wrote:

    >Powitanko,

    >Mysle, ze fantazjujesz. Nie wierze, ze w Rp v3.0 jakis policjant tak
    >powiedzial.

    No, ale nie dal mandatu

    >A mialby troche racji, wiadomo bowiem, ze jadac o 50% wiecej
    >niz ograniczenie jedzie sie calkiem normalnie i bezpiecznie*.

    Dlatego tyle osob schodzi smiertrlnie na polskich drogach

    >Wiekszosc
    >ludzi raczej jezdzi normalnie, zatem jak trafia sie jakis kapelusz, to
    >robi sie niebezzpiecznie.

    To ten co jedze o 100% szybciej niz mozna?

    A.L.

  • 15. Data: 2014-08-12 00:21:57
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Dlatego tyle osob schodzi smiertrlnie na polskich drogach

    Nie, nie dlatego. Jesli ktos sie musi wlec przez cala Polske w zolwim
    tempie, to po ilus godzinach ledwie zyje i reaguje jakby jechal
    nawalony. Jesli kierowca ciezarowy musi w dzien spac, bo mu nie wolno
    jechac, bo w tym naszym nieszczesliwym kraju nie da sie do k'nedzy
    zrobic asfaltu stalego w dziennych temperaturach i musi jechac w nocy to
    ile czlowiek moze tego wytrzymac. Jesli przejazd kolejowy jest zrobiony
    tak, jak zapora przeciwczolgowa i mniej doswiadczonemu kierowcy musi na
    nim zgasnac silnik, do tego widocznosc jest beznadziejna, to czego sie
    spodziewasz. Jesli kilkaset osob zabija sie na drzewach, bo jakis matol
    eko-artysta uwaza, ze drzewa przy drodze sa OK, albo wiekszosc drog jest
    dwukierunkowa 1 jezdniowa, to czego sie spodziewasz?
    Ja sie niezmiennie zachwycam nad doskonaloscia polskich kierowcow, jak
    na ogolnie pojety stan drog (projekt, wykonanie, oznakowanie, wreszcie
    stan nawierzchni), to jestesmy mistrzami bezpiecznej jazdy i rozsadku.

    > To ten co jedze o 100% szybciej niz mozna?

    Niz mozna, czy niz wolno, a moze 100% szybciej, niz jedzie kapelusz.
    Tak, sa takie trasy, gdzie zdecydowana wiekszosc jedzie 100% szybciej
    niz ograniczenia. I o czym to swiadczy Twoim zdaniem? O nieomylnosci Galasa?

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 16. Data: 2014-08-12 00:29:08
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-08-11 23:16, A.L. pisze:

    > Nie. Bo mam taki zwyczaj ze jak dozwolona predkowsc jest X to nie jade
    > szybciej niz X.

    Wielu ludzi jeździ z dozwoloną prędkością i ani na nich nie świecą, ani
    policja ich nie szykanuje.
    Coś jeszcze innego robisz nie tak.

  • 17. Data: 2014-08-12 00:46:17
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-08-12 00:21, Pawel O'Pajak pisze:

    > Ja sie niezmiennie zachwycam nad doskonaloscia polskich kierowcow, jak
    > na ogolnie pojety stan drog (projekt, wykonanie, oznakowanie, wreszcie
    > stan nawierzchni), to jestesmy mistrzami bezpiecznej jazdy i rozsadku.

    Na zachodzie działa to jednak inaczej.
    Drogi lepsze, przejazdy kolejowe też lepsze, prędkości niższe, to i
    liczba zderzeń niższa, a ich skutki dużo mniejsze.

    W sumie wniosek jest taki - gdyby wytresować kierowców tak, że powyżej
    50km/h w mieście będzie czuł nieznośny ból za mostkiem (związany z tym
    że przez najbliższe 3 miesiące będzie pracował na nieunikniony mandat)
    no to ilość wypadków znacznie spadnie.
    Dwa-trzy pokolenia i kierowcy będą przekonani że to ich własny wybór że
    jeżdżą powoli.

    Pytanie jednak czy tresowanie obywateli to właściwy sposób interakcji
    państwo-obywatel, bo IMO nie.

    Można jeszcze wariant chyba z Danii czy innej Norwegii - obłożyć
    samochody i paliwo takimi podatkami, że mało kogo będzie stać na taki
    luksus, a wszyscy będą jeździć rowerami.
    Pytanie jak wyżej :)

  • 18. Data: 2014-08-12 08:45:14
    Od: Miroo <m...@R...o2.pl>

    W dniu 2014-08-11 o 19:38, WOJO pisze:
    > Prędkość określona na znaku (C-14) to np. 40 km/h, dodatkowo w "terenie
    > zabudowanym" w odpowiednich godzinach.

    Był taki moment gdy obniżali prędkość w terenie zabudowanym z 60 na 50,
    że nie zdążyli jeszcze zmienić znaków i znak D-13 nakazywał jazdę na
    szybszym pasie minimum 60km/h w terenie zabudowanym.
    I bądź tu mądry widząc takie cudo :)

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2014-08-12 11:36:30
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    Pawel O'Pajak pisze:
    > Jesli kilkaset osob zabija sie na drzewach, bo jakis matol eko-artysta
    uwaza, ze drzewa przy drodze sa OK, albo wiekszosc drog jest
    dwukierunkowa 1 jezdniowa, to czego sie spodziewasz?

    To było na serio? :-)

    Michał

  • 20. Data: 2014-08-12 14:17:45
    Od: r...@k...net

    W dniu wtorek, 12 sierpnia 2014 00:29:08 UTC+2 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
    > Wielu ludzi je�dzi z dozwolon� pr�dko�ci� i ani na nich nie �wiec�,
    ani
    > policja ich nie szykanuje.
    >
    > Coďż˝ jeszcze innego robisz nie tak.
    Może jedzie wężykiem? :)