  • Data: 2012-01-20 08:27:40
    Temat: Re: Czy w Japoni jest taniej?
    Od: "p 47" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości
    news:jf9esn$7hp$3@inews.gazeta.pl...

    > W pięć minut pan celnik udowodni, że tego aparatu nie miałem jadąc na
    > wycieczkę? Fiu, fiu, CSI się kryje.

    Generalnie każdy przedmiot pochodzenia zagranicznego wwożony do kraju
    podlega procedurze celnej, tj. powinien byc oclony, albo uzyskać zwolnienie
    od cła.
    Celnik nic ci nie musi udawadniać, - on widzi wwożony przedmiot, a więc
    zobowiązany jest do pobrania cła, a także ewentualnie VAT-u i akcyzy itd.
    To ty jesli nie chcesz płacic cła musisz mu udowodnić, że to jest
    przedmiot nie podlegający ocleniu, bo został zakupiony wczesniej w kraju.
    Scislej powinienes udowodnić, że już wczesniej został on oclony (np. przez
    importera)wraz z opłaconym VAT-em, akcyzą i tp.
    Tak to wyglada od strony prawnej.

    Istnieje lista przedmiotów podlegających ocleniu i aparaty fotograficzne na
    niej są. Jesli pobierane jest cło pobierany jest także VAT.
    Isnieje tez rozporzadzenie zwalniajace z cła przedmioty zakupione
    zagranicą, jesli ich wartość nie przekracza 150 Euro gdy sa przesyłane w
    paczce. Jesli sa one przewozone osobiście to zwolnienie jest wyższe, tj 430
    Euro w ruchu morskim i lotniczym i 300 Euro w ruchu ladowym.
    Nalezy jeszcze zauwazyć, że zwolnienia te mają zastosowanie WYŁĄCZNIE w
    zakupach niehandlowych i limity zwolnień z podatku VAT sa dużo niższe (tj.
    mozna być zwolnionym z cła, ale Vat trzeba zapłacić).