-
Data: 2016-08-11 01:30:16
Temat: Re: Czy to w ogóle lutuje ?
Od: AlexY <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]HF5BS pisze:
>
> Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl.invalid> napisał w
> wiadomości news:1996494966.20160809221428@pik-net.pl.invalid...
>> Jakie znaczenie dla samochodu z silnikiem o mocy rzędu 400KM ma solar
>> kilkadziesiąt watów na dachu?
>
> Dla elektrycznego niespecjalne, może by jednak chociaż komputer
> popędził, a w razie sytuacji awaryjnej, umożliwił zjechanie na bok
> (oczywiście po choćby szczątkowym podładowaniu baterii), zaś przy
> spalinowym, no, to mógłby już dać tyle, że odpali i pojedzie - 50W przez
> godzinę, no, dla okrągłego rachunku 60, 60Wh, to powiedzmy, 5A ciałego
> poboru prądu. Skróćmy to do 1 minuty, to możemy, zakładając taki sam
> wydatek energii, pociągnąć już 300A, a przez minutę, to już każdy zdrowy
> silnik powiniem bezboleśnie odpalić, a nawet ów elektryk, powinien dać
> radę zjechać na bok.
Zmartwię Cię, trzeba by dachu jak w kamperach żeby ten prąd był do
czegokolwiek użyteczny. Do priusa eksperymentalnie złożyłem i założyłem
panel pod tylną szybę (stara wersja NHW10 sedan), ogniw na 50W przy
~14V, docelowo miał doładowywać akumulator trakcyjny a do prób pędził
dmuchawę nawiewu przy wyłączonym zapłonie oraz zasilał instalację 12V
przy włączonym. Na dmuchawę szło w porywach 3A gdzie wiatrak bierze tyle
na najniższym biegu (ponad 10A na najwyższym), powiew ledwie wyczuwalny
a i tak przeważnie nie było dość mocy by silnik zakręcić, odpuściłem
temat i zdemontowałem. Następny plan to było złożenie panelu na cały
dach ale z wyliczeń wyszło że tej mocy to max 200W by wyszło a i to w
pełnym słońcu, też odpuściłem.
Parę lat później dorobiłem się elektryka w wersji mikro, mniejszy od
kaszlaka, na aku ołowiowe które to dość szybko się rozładowywały (200Ah
wydojone w 2 tygodnie nieużywania), ten z kolei ma tak mało powierzchni
że oklejenie go wszędzie gdzie się da dałoby 150W.
Jeśli w końcu wejdą do produkcji ogniwa o sprawności przynajmniej 40% to
możemy wrócić do tematu, bo obecnie nadaje się to jedynie jako
zabezpieczenie aku przed całkowitym rozładowaniem.
--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html
Następne wpisy z tego wątku
- 13.08.16 22:58 HF5BS
- 13.08.16 23:17 HF5BS
- 13.08.16 23:18 Jarosław Sokołowski
- 13.08.16 23:20 HF5BS
- 13.08.16 23:26 Jarosław Sokołowski
- 13.08.16 23:34 Jarosław Sokołowski
- 13.08.16 23:58 J.F.
- 14.08.16 00:03 Jarosław Sokołowski
- 14.08.16 00:18 J.F.
- 14.08.16 00:55 HF5BS
- 14.08.16 00:56 HF5BS
- 14.08.16 11:46 Jarosław Sokołowski
- 15.08.16 14:15 J.F.
- 15.08.16 16:20 PeJot
- 16.08.16 22:36 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Smar do video
- Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
- jaki zasilacz laboratoryjny
- Puszka w ziemię
- T-1000 was here
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
- AMS spalony szybkim zasilaczem USB
- stalowe bezpieczniki
- Wyświtlacz ramki cyfrowej
- bateria na żądanie
- pradnica krokowa
Najnowsze wątki
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-07 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-07 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-07 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo