-
Data: 2016-08-15 14:15:17
Temat: Re: Czy to w ogóle lutuje ?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Sun, 14 Aug 2016 11:46:36 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):
> Pan J.F. napisał:
>>> Nic mnie nie przekona do tego, że wentylowanie chłodnicy wyłaczonego
>>> silnika ma jakieś uzasadnienie. Przemawiają do mnie proste argumenty
>>> -- tak było zrobić najłatwiej.
>>
>> Obwody zasilane "ze stacyjki" sa w samochodach norma.
>
> W citroenie w tej "normie" mieści się jedynie radio. Chociaż nie,
> radio nie jest w standardzie. Samochód po wyjściu z fabryki nie miał
> żadnego takiego obwodu. Bo obwód dmuchawy kabiny nie "ze stacyjki",
> a "z alternatora".
>
>> To raczej trzeba sie wysilic, zeby wpasc na to, ze mozna podlaczyc
>> prosto pod akumulator.
>
> Kiedyś, w starszych samochodach, normą były światła "ze stacyjki" --
> więc nie trzeba było za każdym razym ich włączać i wyłączać. Ale to
A to tez roznie bywalo. Raczej sie przyzwyczailem, ze wlaczaja sie
krotkie i pozycyjne. Po wylaczeniu stacyjki krotkie gasna, a pozycyjne
zostaja.
>
>> A poza tym - spojrz na wspolczesner samochody - "tak najlatwiej"
>> juz chyba nie obowiazuje.
>
> Francuska dmuchawa od dawna nie jest robiona w myśl zasady "tak
> najłatwiej", wieć to wszystko nie takie proste.
>
>> Francuzi jak francuzi - w jakim samochodzie mozna wlaczyc "bez
>> silnika".
> W każdym niefrancuskim, jaki miałem. Wystarczyło włączyć zapłon.
O tym wlasnie pisze. Byl obwod wlaczany stacyjka, gdzie podlaczano
wiele urzadzen, zwiazanych z praca silnika, i nie tylko.
W pozniejszym okresie zasilany przez przekaznik.
Naturalnym bylo podlaczenie wentylatora chlodnicy wlasnie tam - to sie
trzeba wysilic, aby podlaczyc go inaczej.
Ciekawe - amperow im zabraklo, czy jednak bylo takie podlaczenie
potrzebne. My nie mielismy ani Alp, ani autostrad, to moze sie nie
zdarzalo takie rozgrzanie, za po wylaczeniu dochodzilo do wrzenia.
Wiekszosc samochodow ma "cisnieniowy uklad chlodzenia", ktory potrafi
dzialac nawet w 110-120 st C - ja takich temperatur w swoich nie
widzialem, pedal w podlodze, a wskazowka na 80 czy w pol skali.
Nawiasem mowiac, to "wystarczylo wlaczyc zaplon" to wcale nie takie
proste. Widzialem samochod, no - malucha, ktoremu po tym zadymilo sie
spod maski. Cewka nie wytrzymala.
W dieslu zaczynaja sie grzac swiece zarowe, a czy przestaja - nie
wiadomo. Pompa paliwa w nowszych samochodach elektryczna - ale
komputer ja po chwili wylacza. Klima, ABS - coraz wiecej rzeczy moze
byc wlaczonych, zupelnie niepotrzebnie.
Dalej - w wiekszosci aut alternato byl przypiety bezposrednio do
akumulatora. Nie da sie czegos zasilic "bezposrednio z alternatora".
Osobny obwod zasilania wymaga ciekawych zmian w instalacji -
przekaznik, czy dodatkowe diody w alternatorze.
Co to za "francuskie auta" ? O ile kojarze, to oni wpadli na pomysl
"pradnicorozrusznika", ale to w nielicznych autach.
>> A powod widze - koncze jazde, gasze silnik ... i chcialbym jutro
>> odpalic :-)
> Nam centralny zamek, więc z obawy przed zatrzaśnięciem i tak zawsze
> wyciągam kluczyk. Zupełnie nieprawdopodobne jest zostawienie na noc
> jakiegoś odbiornika. Do świateł zrobili dźwiękowy przypominacz.
Przy zalozeniu, ze wiekszosc odbiornikow jest jednak podlaczonych "pod
stacyjke", i zostana wylaczone.
Teraz to juz nawet nie wiem jak jest, ale wyczytac mozna, ze jest
skomplikowany system zarzadzania pradem. Mozna cos zostawic zasilane,
wylaczy sie, zanim akumulator rozladuje sie do zera, napieciem w
instalacji steruje komputer, moze byc wieksze, aby szybciej naladowac
akumulator, albo nizsze, jesli nie ma potrzeby ...
J.
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym
- ale zawziętość i cierpliwość
- Chiński elektrolizer tester wody
- Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie
- ciekawy układ magnetofonu
- Mikroskop 3D
- Jak być bezpiecznym z Li-Ion?
- Szukam monitora HDMI ok. 4"
- Obcinaczki z łapaczem
- termostat do lodowki
- SEP 1 kV E
- Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- starość nie radość
- Ataki hakerskie
- Akumulatorki Ni-MH AA i AAA Green Cell
Najnowsze wątki
- 2024-12-30 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-28 Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- 2024-12-29 Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym
- 2024-12-28 Antyradar
- 2024-12-28 Deweloper przegral w sadzie musi zwrócic pieniądze Posypia sie kolejne pozwy?
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-28 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-28 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-28 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-28 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-28 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-12-28 Żerniki => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-28 ale zawziętość i cierpliwość
- 2024-12-27 most kilometrowy