eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCzy to w ogóle lutuje ?Re: Czy to w ogóle lutuje ?
  • Data: 2016-08-10 22:59:21
    Temat: Re: Czy to w ogóle lutuje ?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Hello Jarosław,

    Wednesday, August 10, 2016, 10:49:15 PM, you wrote:

    >>>>> Nie, po zgaszeniu silnika dmuchawa od razu się zatrzymuje.
    >>>> Niekoniecznie, bardzo czesto przysłuchuję się samochodom z gasnącymi
    >>>> silnikami, wiatrak wyraźnie jeszcze jakiś czas kręci.
    >>> U mnie czasem zaczyna się kręcić dopiero po zgaszeniu silnika.
    >>>> Nie powiem, czy to w trosce o turbawkę (a bardzo przykre skutki może
    >>>> rodzić jej awaria), czy o układ chłodzenia.
    >>> Żadnej celowości w tym nie ma. Po prostu wraz z silnikiem zatrzymała
    >>> się pompa wody, stanął obieg chłodzący, nastąpił lokalny wzrost
    >>> temperatury w miejscu, gdzie jest termostat wentylatora. Może to
    >>> i głupie, ale nikomu nie przeszkadza, za to sterowanie jest proste.
    >> Nie jest głupie - ochłodzenie płynu w chłodnicy uruchamia obieg
    >> grawitacyjny i w efekcie głowica jest lepiej chłodzona i nie ma
    >> bawy o zagotowanie płynu w głowicy.
    > To mi wygląda na dorabianie ideologii. Przy pracującym silniku wiatrak
    > włącza się odpowiednio wcześnie, raczej nie ma niebezpieczeństwa
    > zagotowania się wody z powodu braku dmuchania. Trudno uwierzyć w to,
    > że jeśli nie pracował razem z silnikiem, a włączył się dopiero po jego
    > zatrzymaniu, to resztkowe ciepło jest w stanie coś zagotować. Margines
    > bezpieczeństwa jest zbyt duży.

    Resztkowe ciepło było w stanie włączyć wentylator - to Ci nie
    wystarcza?

    > A przy okazji -- kilka tygodni temu doświadczyłem zapalenia się lampki
    > temperatury silnika w czasie jazdy. Może po raz pierwszy, w każdym
    > razie nie przypominam sobie. Z tym że termometr nad autostradą pokazywał
    > 36 stopni temeratury powietrza na kilkuprocentowym podjeździe. Trzeba
    > było zwolnić, wtedy gasła.

    Jazda na najwyższym biegu pod górkę to największe obciążenie dla
    silnika. Nic dziwnego, że w upał mogło się pojawić ostrzeżenie.


    --
    Best regards,
    RoMan
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: