  • 31. Data: 2009-05-17 06:59:16
    Temat: Re: Czy to możliwe?
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    cdn napisał(a):

    > Trafiłem wczoraj na galerię zdjęć. Sam sporo fotografuję i publikuję, lecz
    > to co zobaczyłem powoduje że zaczynam się zastanawiać nad sensem fotografii
    > we własnym wykonaniu.

    Hehehe, to co powiesz na to: http://www.patricksmithphotography.com/

    j.

    --
    www.e-glosowanie.org - 4 czerwca weź udział w
    pierwszym w Polsce głosowaniu przez Internet!

  • 32. Data: 2009-05-17 10:56:13
    Od: "AK" <a...@w...pl>

    > http://pl.wikipedia.org/wiki/High_dynamic_range_imag
    ing
    > Wiele o tym znajdziesz w archiwum.
    A znacie moze jakiś tutorial zastosowania tego w PS ?

    Andrzej Konarski
    www.akwarystyczny24.pl

  • 33. Data: 2009-05-17 12:58:53
    Od: Pawel Brzozowski <b...@y...ru>

    AK pisze:
    > A znacie moze jakiś tutorial zastosowania tego w PS ?

    Oj, chyba nie czytałeś ze zrozumieniem tego hasła na Wikipedii...
    A tutorial, owszem się przyda, ale bardziej jako "instrukcja użycia
    fotografa", żeby miec dane wejściowe do programu.

    A moduł HDR w PS to raczej w stylu: dalej, dalej, OK - więc tutorial nie
    jest potrzebny.

    Pozdr.
    --
    Paweł Brzozowski
    ___________________________________

    fotografia w Twórczych Bieszczadach
    http://www.fotowarsztaty.com

    e-gory.pl najwyższy poziom górski
    http://www.e-gory.pl

  • 34. Data: 2009-05-17 16:28:42
    Od: "see_you" <c...@e...trzy>

    "de Fresz" <d...@N...pl> wrote in message

    > A ja nie wiem co fotografowanie ma wspólnego z wydawaniem (czegokolwiek)
    > czy na odwrót.
    > Zresztą HDRy w albumach wciąż nie są czymś popularnym.

    Oczywiscie, ze nie ma nic wspolnego, ale pod jednym warunkiem
    - ze placi sie tym ktorzy znaja sie na tym co robia.
    Tak samo, mozna byc bardzo dobrym dyrektorem szpitala
    nie potrafiac leczyc ludzi, ale znowu
    - do leczenia trzeba miec fachowcow
    a nie chodzic wkolo i rozpytywac "jak to sie robi?".
    Moze tu lezy przyczyna tego,
    ze od kilku lat nie kupilem zadnego albumu...

    Wracajac do HDRow, to od poczatkow istnienia fotografii
    podczas powiekszania robilo sie maski i doswietlalo
    ciemniejsza czesc kadru - to nie to samo co HDR,
    ale w wiekszosci przypadkow efekt byl taki sam.
    Ludziom z branzy powinno byc wstyd pytac o takie duperele!
    --
    see_you

  • 35. Data: 2009-05-17 18:46:26
    Od: "cdn" <c...@s...pl>

    Użytkownik "see_you" <c...@e...trzy> napisał w wiadomości

> [...]
    > ale w wiekszosci przypadkow efekt byl taki sam.
    > Ludziom z branzy powinno byc wstyd pytac o takie duperele!

    OK, master, wstydzę się.
    --
    cdn

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusów 4080
    (20090515) __________

  • 36. Data: 2009-05-17 18:51:14
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-05-17 18:28:42 +0200, "see_you" <c...@e...trzy> said:

> [...]
    > ale w wiekszosci przypadkow efekt byl taki sam.
    > Ludziom z branzy powinno byc wstyd pytac o takie duperele!

    No i tu bardzo się mylisz. Przy selektywnym rozjaśnianiu/ściemnianiu
    pojedyńczej ekspozycji skanu/zdjęcia cyfrowego są ograniczone
    możliwości pociągnięcia i kogoś kto ma świadomość tego, efekty HDR-owe
    mogą mocno zdziwić. Składania z kilku ekspozycji jednej sceny ręcznie
    też się nie robi za często i raczej w dość specyficznych sytuacjach.
    Więc w przypadku kogoś, kto zajmuje się wydawaniem albumów, a nie samą
    fotografią, to zdziwnienie mnie nie dziwi. I doprawdy ma to niewiele
    wspólnego z profesjonalizmem w dziedzinie wydawania. Znam wiele osób
    zajmujących się na codzień zawodową obróbką zdjęć, które o fotografii
    mają nikłe pojęcie i zupełnie im to nie przeszkadza w ich pracy.
    Zadziwiające, nie?

    de Fresz

  • 37. Data: 2009-05-17 19:16:59
    Od: p...@a...pl

    Witam
    On 16 Maj, 10:47, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > Żeby było jeszcze ciekawiej - na tych zdjęciach jest trochę błędów
    > technicznych i niedociągnięć.
    Hmm, mozna poprosic o pare przykladow niedociagniec? Zebym wiedzial na
    co patrzec w przyszlosci.
    Serio.
    pozdr
    Piotr

  • 38. Data: 2009-05-17 20:29:19
    Od: "see_you" <c...@e...trzy>

    "de Fresz" <d...@N...pl> wrote
> [...]
    > zdziwić. Składania z kilku ekspozycji jednej sceny ręcznie też się nie
    > robi za często i raczej w dość specyficznych sytuacjach.

    W "poczatkach istnienia fotografii" ludzie nie mieli jeszcze
    dostepu do komputerow, dlatego trudno bylo to zrobic inaczej
    jak przez selektywne naswietlanie.
    Choc przy duzym nadmiarze wolnego czasu
    to i jakiegos prawdziwego analogowego HDRa moznaby splodzic.

> [...]
    > nikłe pojęcie i zupełnie im to nie przeszkadza w ich pracy. Zadziwiające,

    A dla mnie zadziwiajace.
    Bo nie rozmawiamy o jakichs zaawansowanych technikach
    tylko o podstawach.
    Przeciez nie wymagam od wydawcy umiejetnosci obslugi
    to cos jak kierowca wielkiej ciezarowki,
    ktory nie zna zasad dzialania silnika spalinowego, nie wspominajac
    zna budowy pojazdy ktory obsluguje

  • 39. Data: 2009-05-17 20:56:14
    Od: "see_you" <c...@e...trzy>

    "see_you" <c...@e...trzy> wrote in message
> [...]

    Bo nie rozmawiamy o jakichs zaawansowanych technikach
    tylko o podstawach.
    Przeciez nie wymagam od wydawcy umiejetnosci obslugi
    zaawansowanych maszyn drukarskich, profesjonalnych skanerow,
    profesjonalnych aparatow fotograficznych, oswietlenia, swiatlomierzy itp.,
    wymagam jedynie orientowania sie w podstawach,
    w tym co i w jaki sposob powstaje, co jest mozliwe
    i latwe do zrobienia a co niemozliwe albo bardzo trudne
    - jesli nie ma sie tak podstawowej wiedzy, to jak ocenic
    wartosc materialu ktory chce sie wydac?
    A wlasnie ten watek jest dowodem potwierdzajacym moja opinie
    - czyz nie?
    Takie lekkie podejscie do pracy
    to cos jak kierowca wielkiej ciezarowki,
    ktory nie zna zasad dzialania silnika spalinowego, nie wspominajac
    o tym, ze nie zna budowy pojazdy ktory obsluguje i kiedy trafi mu sie
    nawet najmniejsza "usterka" to zdezorganizuje prace kilkudziesieciu ludzi
    zaleznych od jego punktualnosci.

    (sorry za dwa posty - zbyt wiele klawiszy na raz...)
    --
    see_you

  • 40. Data: 2009-05-17 21:10:31
    Od: "see_you" <c...@e...trzy>

    "cdn" <c...@s...pl> wrote in message

    > OK, master, wstydzę się.

    Sorry, bez urazy,
    ale w tych przykladowych fotkach bylo tyle widocznych
    - naprawde golym, amatorskim okiem, razacych niedociagniec,
    ze mnie ponioslo.
    Oczywiscie jest tam tez wiele ladnie zrobionych wykonczonych
    "widoczkow" co udowadnia tez, ze autor kiedy chce to potrafi,
    choc w mojej opinii przegina z upiekszaniem wszystkiego w PS.

    (Takie ortodoksyjne podejscie do pracy dawno temu ktos mi zakodowal
    i teraz musze z tym zyc...)
    --
    see_you