  • Data: 2009-05-17 20:56:14
    Temat: Re: Czy to możliwe?
    Od: "see_you" <c...@e...trzy> szukaj wiadomości tego autora

    "see_you" <c...@e...trzy> wrote in message
    "de Fresz" <d...@N...pl> wrote
    > On 2009-05-17 18:28:42 +0200, "see_you"
    >
    > No i tu bardzo się mylisz. Przy selektywnym rozjaśnianiu/ściemnianiu
    > pojedyńczej ekspozycji skanu/zdjęcia cyfrowego są ograniczone możliwości
    > pociągnięcia i kogoś kto ma świadomość tego, efekty HDR-owe mogą mocno
    > zdziwić. Składania z kilku ekspozycji jednej sceny ręcznie też się nie
    > robi za często i raczej w dość specyficznych sytuacjach.

    W "poczatkach istnienia fotografii" ludzie nie mieli jeszcze
    dostepu do komputerow, dlatego trudno bylo to zrobic inaczej
    jak przez selektywne naswietlanie.
    Choc przy duzym nadmiarze wolnego czasu
    to i jakiegos prawdziwego analogowego HDRa moznaby splodzic.

    > Więc w przypadku kogoś, kto zajmuje się wydawaniem albumów, a nie samą
    > fotografią, to zdziwnienie mnie nie dziwi. I doprawdy ma to niewiele
    > wspólnego z profesjonalizmem w dziedzinie wydawania. Znam wiele osób
    > zajmujących się na codzień zawodową obróbką zdjęć, które o fotografii mają
    > nikłe pojęcie i zupełnie im to nie przeszkadza w ich pracy. Zadziwiające,
    > nie?

    A dla mnie zadziwiajace.
    Bo nie rozmawiamy o jakichs zaawansowanych technikach
    tylko o podstawach.
    Przeciez nie wymagam od wydawcy umiejetnosci obslugi
    zaawansowanych maszyn drukarskich, profesjonalnych skanerow,
    profesjonalnych aparatow fotograficznych, oswietlenia, swiatlomierzy itp.,
    wymagam jedynie orientowania sie w podstawach,
    w tym co i w jaki sposob powstaje, co jest mozliwe
    i latwe do zrobienia a co niemozliwe albo bardzo trudne
    - jesli nie ma sie tak podstawowej wiedzy, to jak ocenic
    wartosc materialu ktory chce sie wydac?
    A wlasnie ten watek jest dowodem potwierdzajacym moja opinie
    - czyz nie?
    Takie lekkie podejscie do pracy
    to cos jak kierowca wielkiej ciezarowki,
    ktory nie zna zasad dzialania silnika spalinowego, nie wspominajac
    o tym, ze nie zna budowy pojazdy ktory obsluguje i kiedy trafi mu sie
    nawet najmniejsza "usterka" to zdezorganizuje prace kilkudziesieciu ludzi
    zaleznych od jego punktualnosci.

    (sorry za dwa posty - zbyt wiele klawiszy na raz...)
    --
    see_you