-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: "Jurand" <j...@i...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
Date: Tue, 13 Apr 2010 21:36:10 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 91
Message-ID: <hq2h14$72j$1@news.onet.pl>
References: <4bb5b761$1@news.home.net.pl>
<s...@k...sail-ho.pl>
<1tdbg39rsnfqn$.dlg@oldfield.org.pl> <hp5jtp$m8p$1@news.onet.pl>
<1ixw00vljy1lf$.dlg@oldfield.org.pl> <hpf7pk$ja1$1@news.onet.pl>
<1psu1ozssljy5$.dlg@oldfield.org.pl> <hphcir$v2u$1@news.onet.pl>
<hphdqi$2o6$1@news.onet.pl> <2sxpggsqi8f5$.dlg@oldfield.org.pl>
<hpjrnk$328$1@news.onet.pl> <v...@o...org.pl>
<hpmcgl$6sm$1@news.onet.pl> <1...@o...org.pl>
<hpp800$9om$1@news.onet.pl> <1exkbko3u3jt3$.dlg@oldfield.org.pl>
<hpq42n$7u1$1@news.onet.pl> <9...@o...org.pl>
<hps1f3$f6h$1@news.onet.pl> <1...@o...org.pl>
<hq12vf$50o$1@news.onet.pl> <o...@o...org.pl>
NNTP-Posting-Host: nat3-21.ghnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1271187300 7251 91.150.222.21 (13 Apr 2010 19:35:00 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 13 Apr 2010 19:35:00 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2180
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2180
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2272550
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> napisał w
wiadomości news:o18z57le04s3.dlg@oldfield.org.pl...
> Dnia Tue, 13 Apr 2010 08:29:32 +0200, Jurand napisał(a):
>
>>> Ja tylko postawiłem jeden warunek - dziura nie może być tak duża, żeby
>>> jednoczenie z niej się lała woda i wlatywało powietrze,
>>
>> Który możesz sobie o dupę rozbić, bo w tej konkretnej sytuacji będziesz
>> miał
>> w tym obiegu dziurę o bardzo dużej średnicy - no chyba, że masz zamiar
>> przepompowywać wodę przez silnik, wydalając ją otworem z którego
>> "jednocześnie nie może sie lać woda i wlatywać powietrze".
>
> W tym wypadku, przede wszystkim, rozejście bypass - wylot jest przy
> głowicy, czyli na górze.
Rozmowa z Adamem:
- Ja tylko postawiłem jeden warunek - dziura nie może być tak duża, żeby
jednoczenie z niej się lała woda i wlatywało powietrze,
- który możesz sobie o dupę rozbić, bo w tej sytuacji będziesz miał dużo
większą dziurę
- rozejście bypass-wylot jest przy głowicy, czyli na górze (yyy hjuston, nie
mamy kontaktu z bazą)
Widzisz gdzieś tutaj logikę w swoich wypowiedziach? Bo najpierw piszesz o
jednym, a potem o tym dość szybko zapominasz.
>> Tak, tylko tutaj mówimy o silniku, w którym masz 2 obiegi zamknięte,
>> pracującym w warunkach, gdy w 99% przypadków będzie miał dokładnie taką
>> samą
>> pozycję poziomą, porównując go do silnika, w którym masz jeden obieg
>> otwarty
>> i będąc na łodzi spokojnie ten silnik może się przechylać nawet i po 45
>> stopni w każdą stronę. Dla Ciebie to wszystko jedno - wiem.
>> Najważniejsze,
>> żeby termostat był z Granady.
>
> Dalej banalne - bierzesz silnik od Granady i przy założonych przez Ciebie
> przechyłach - nic się nie dzieje. Po prostu - bypass ma swój początek
> jakieś 7 cm poniżej wylotu do chłodnicy, czyli na łajbie - za burtę.
Za którą burtę? Za lewą czy za prawą? ;)
>> Tam, gdzie dołożyłeś kolejny warunek - WYLOT wody musi być w najwyższym
>> punkcie układu.
>
> No ba, przecież wiadomo, że silniki mają głowicę na samym spodzie, prawda?
Nas nie interesuje, gdzie mają głowicę, tylko gdzie MY sobie umieścimy wylot
wody z całego układu chłodzenia.
>>> Mhm. Tylko ma to jedną wadę - otóż woda zasilająca silnik jest mocno
>>> chłodna, a do tego wlotem może Ci się dostać powietrze i pompa
>>> przestanie
>>> działać...
>>
>> Tak, w przypadku Twojego rozwiązania wlotem w życiu nie będzie się mogło
>> dostać powietrze. Skądże.
>
> Będzie mogło. I będzie mogło też się wydostać. Musiałbyś naprawdę dużo
> powietrze wpuścić, żeby pompa przestała pracować, zauważ, że praktycznie
> nigdy bypass nie będzie całkowicie zamknięty, więc nawet jeśli na dolocie
> pójdzie powietrze, to woda zlewająca się przez bypass do dolotu 'zaleje'
> pompę. Bąbel powietrza poleci do wylotu, a brak wody zostanie uzupełniony
> z
> dolotu.
Łoj, czyli jednak będzie można wpuścić tam powietrze bez pomocy nurka.
Kurde - miałem rację. Teraz tylko Płaszczyc musi napisać, ile tego powietrza
trzeba będzie tam mieć, żeby pompa przestała pracować ;)
>> Bystrzacha ;) A wiesz, że są samochody, w których po osiągnięciu temp
>> roboczej wskazówka ani drgnie? ;) I nie jest to Granada.
>
> Wiem. Na przykład te, które mają pomiar przy samym termostacie.
A to źle? ;)
>>> A to zależy od konstrukcji układu chłodzenia.
>>
>> Raczej nie bardzo - każdy układ chłodzenia w aucie osobowym ma
>> nagrzewnicę -
>> chyba, że auto jest z Kalifornii, to niekoniecznie.
>
> Nie każdy ma ją tak samo wpiętą.
Nie, niektóre mają ją wpiętą w zderzak.
Jurand.
Następne wpisy z tego wątku
- 13.04.10 22:04 Adam Płaszczyca
- 14.04.10 09:01 Jurand
- 14.04.10 11:50 Adam Płaszczyca
- 14.04.10 16:22 Adam Płaszczyca
- 14.04.10 22:48 Jurand
- 14.04.10 23:45 Plumpi
- 15.04.10 00:37 Adam Płaszczyca
- 15.04.10 23:10 Jurand
- 16.04.10 00:17 Adam Płaszczyca
- 16.04.10 21:58 Jurand
- 16.04.10 23:49 Adam Płaszczyca
- 17.04.10 08:20 Plumpi
- 17.04.10 12:10 Adam Płaszczyca
- 17.04.10 15:19 Plumpi
- 30.08.19 12:13 i...@g...com
Najnowsze wątki z tej grupy
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
Najnowsze wątki
- 2024-12-01 Rambo 2024. Co z radio-stopem
- 2024-12-01 Pijani kierowcy
- 2024-12-01 "Chciałem zamówić kurs tym"
- 2024-11-30 Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- 2024-11-30 Łódź => Technical Artist <=
- 2024-11-30 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-30 Warszawa => Microsoft Dynamics 365 Business Central Developer <=
- 2024-11-30 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-30 Zielona Góra => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-30 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-30 Lublin => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-11-30 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2024-11-30 Warszawa => Fullstack Developer <=
- 2024-11-30 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-30 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=