eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCzy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: "Jurand" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
    Date: Tue, 13 Apr 2010 21:36:10 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 91
    Message-ID: <hq2h14$72j$1@news.onet.pl>
    References: <4bb5b761$1@news.home.net.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <1tdbg39rsnfqn$.dlg@oldfield.org.pl> <hp5jtp$m8p$1@news.onet.pl>
    <1ixw00vljy1lf$.dlg@oldfield.org.pl> <hpf7pk$ja1$1@news.onet.pl>
    <1psu1ozssljy5$.dlg@oldfield.org.pl> <hphcir$v2u$1@news.onet.pl>
    <hphdqi$2o6$1@news.onet.pl> <2sxpggsqi8f5$.dlg@oldfield.org.pl>
    <hpjrnk$328$1@news.onet.pl> <v...@o...org.pl>
    <hpmcgl$6sm$1@news.onet.pl> <1...@o...org.pl>
    <hpp800$9om$1@news.onet.pl> <1exkbko3u3jt3$.dlg@oldfield.org.pl>
    <hpq42n$7u1$1@news.onet.pl> <9...@o...org.pl>
    <hps1f3$f6h$1@news.onet.pl> <1...@o...org.pl>
    <hq12vf$50o$1@news.onet.pl> <o...@o...org.pl>
    NNTP-Posting-Host: nat3-21.ghnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1271187300 7251 91.150.222.21 (13 Apr 2010 19:35:00 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 13 Apr 2010 19:35:00 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2180
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2180
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2272550
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> napisał w
    wiadomości news:o18z57le04s3.dlg@oldfield.org.pl...
    > Dnia Tue, 13 Apr 2010 08:29:32 +0200, Jurand napisał(a):
    >
    >>> Ja tylko postawiłem jeden warunek - dziura nie może być tak duża, żeby
    >>> jednoczenie z niej się lała woda i wlatywało powietrze,
    >>
    >> Który możesz sobie o dupę rozbić, bo w tej konkretnej sytuacji będziesz
    >> miał
    >> w tym obiegu dziurę o bardzo dużej średnicy - no chyba, że masz zamiar
    >> przepompowywać wodę przez silnik, wydalając ją otworem z którego
    >> "jednocześnie nie może sie lać woda i wlatywać powietrze".
    >
    > W tym wypadku, przede wszystkim, rozejście bypass - wylot jest przy
    > głowicy, czyli na górze.

    Rozmowa z Adamem:
    - Ja tylko postawiłem jeden warunek - dziura nie może być tak duża, żeby
    jednoczenie z niej się lała woda i wlatywało powietrze,
    - który możesz sobie o dupę rozbić, bo w tej sytuacji będziesz miał dużo
    większą dziurę
    - rozejście bypass-wylot jest przy głowicy, czyli na górze (yyy hjuston, nie
    mamy kontaktu z bazą)

    Widzisz gdzieś tutaj logikę w swoich wypowiedziach? Bo najpierw piszesz o
    jednym, a potem o tym dość szybko zapominasz.

    >> Tak, tylko tutaj mówimy o silniku, w którym masz 2 obiegi zamknięte,
    >> pracującym w warunkach, gdy w 99% przypadków będzie miał dokładnie taką
    >> samą
    >> pozycję poziomą, porównując go do silnika, w którym masz jeden obieg
    >> otwarty
    >> i będąc na łodzi spokojnie ten silnik może się przechylać nawet i po 45
    >> stopni w każdą stronę. Dla Ciebie to wszystko jedno - wiem.
    >> Najważniejsze,
    >> żeby termostat był z Granady.
    >
    > Dalej banalne - bierzesz silnik od Granady i przy założonych przez Ciebie
    > przechyłach - nic się nie dzieje. Po prostu - bypass ma swój początek
    > jakieś 7 cm poniżej wylotu do chłodnicy, czyli na łajbie - za burtę.

    Za którą burtę? Za lewą czy za prawą? ;)

    >> Tam, gdzie dołożyłeś kolejny warunek - WYLOT wody musi być w najwyższym
    >> punkcie układu.
    >
    > No ba, przecież wiadomo, że silniki mają głowicę na samym spodzie, prawda?

    Nas nie interesuje, gdzie mają głowicę, tylko gdzie MY sobie umieścimy wylot
    wody z całego układu chłodzenia.

    >>> Mhm. Tylko ma to jedną wadę - otóż woda zasilająca silnik jest mocno
    >>> chłodna, a do tego wlotem może Ci się dostać powietrze i pompa
    >>> przestanie
    >>> działać...
    >>
    >> Tak, w przypadku Twojego rozwiązania wlotem w życiu nie będzie się mogło
    >> dostać powietrze. Skądże.
    >
    > Będzie mogło. I będzie mogło też się wydostać. Musiałbyś naprawdę dużo
    > powietrze wpuścić, żeby pompa przestała pracować, zauważ, że praktycznie
    > nigdy bypass nie będzie całkowicie zamknięty, więc nawet jeśli na dolocie
    > pójdzie powietrze, to woda zlewająca się przez bypass do dolotu 'zaleje'
    > pompę. Bąbel powietrza poleci do wylotu, a brak wody zostanie uzupełniony
    > z
    > dolotu.

    Łoj, czyli jednak będzie można wpuścić tam powietrze bez pomocy nurka.
    Kurde - miałem rację. Teraz tylko Płaszczyc musi napisać, ile tego powietrza
    trzeba będzie tam mieć, żeby pompa przestała pracować ;)

    >> Bystrzacha ;) A wiesz, że są samochody, w których po osiągnięciu temp
    >> roboczej wskazówka ani drgnie? ;) I nie jest to Granada.
    >
    > Wiem. Na przykład te, które mają pomiar przy samym termostacie.

    A to źle? ;)

    >>> A to zależy od konstrukcji układu chłodzenia.
    >>
    >> Raczej nie bardzo - każdy układ chłodzenia w aucie osobowym ma
    >> nagrzewnicę -
    >> chyba, że auto jest z Kalifornii, to niekoniecznie.
    >
    > Nie każdy ma ją tak samo wpiętą.

    Nie, niektóre mają ją wpiętą w zderzak.

    Jurand.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: