eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCzy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!mike!not-for-mail
    From: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
    Date: Thu, 8 Apr 2010 00:14:34 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 73
    Sender: t...@m...oldfield.org.pl
    Message-ID: <n...@o...org.pl>
    References: <4bb5b761$1@news.home.net.pl>
    <1...@g...googlegroups.com>
    <1...@o...org.pl>
    <6...@3...googlegroups.com>
    <12x2gc0kznoxr$.dlg@oldfield.org.pl>
    <c...@y...googlegroups.com>
    <1...@o...org.pl>
    <0...@x...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: trzypion.oldfield.org.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1270680811 22187 77.236.9.21 (7 Apr 2010 22:53:31 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 7 Apr 2010 22:53:31 +0000 (UTC)
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    X-Face: "$/+nTK,0%`.lc4B~D91pIue%5RICC8#$_Ew'cP{uuDnja,Cs.yc8MiB+/k+~Plew/u|WDT
    7|0:(Sq?X-j&_?{]w+M/n'_(O3(Aj(4t[$Ep(|x]2v)R:E,Q|vM:z7Wipt2VeLQQ9iId1r\}"yBAEl
    Ie@=ELl0`X:yH3~Y-P~6
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2271269
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Tue, 6 Apr 2010 16:18:02 -0700 (PDT), Jackare napisał(a):

    >> Ojej, naprawdę? Wiesz, a hydrofory jakoś mają to rozwiązanie. Wiesz,
    >> zdradzę Ci wielka tajemnicę - są uwaga, zawory zwrotne.
    >>
    > Przeciwzwrotne jeśli już. Niepotrzebna komplikacja układu. W dodatku
    > komplikacja która nic nie daje. W hydroforze ciśnienie zapewnia
    > jeszcze membrana i zawory przeciwzwrotne są tym cisnieniem dodatkowo
    > domykane. W silniku byłoby to tylko statyczne ciśnienie wywierane
    > przez masę wody. Nie ma w tym specjalnego ani celu ani sensu. Lepiej

    Jurand, widziałeś Ty kiedyś taką prosta, odśrodkową pompe hydroforową?

    > Jest jeszcze jedna rzecz o której nie pisałem. Łódź po wyciągnięciu z
    > wody powinno się opróżnić z cieczy chłodzącej. Zaleca to (wręcz
    > wymaga) każdy producent. Zaleca też by zrobić to przez "odcieknięcie"
    > bo "przedmuchanie" pracującym silnikiem to najdroższy z możliwych
    > sposobów. Wszystkie te zwrotno-blokujące systemy tylko by w tym
    > przeszkadzały.

    Zaleca się, bo?

    >> Świetnie. SKĄD TO POWIETRZE? Bo wiesz, wprowadzanie wody do wydechu
    >> niekoniecznie musi być ponad linia wody.
    >>
    > Ale ja nie pisze tutaj jak coś można zrobić tylko jak się to w
    > rzeczywistych istniejących rozwiązaniach robi. Jeżeli poobserwujesz
    > łodzie i statki zauważysz że nawet jeżeli woda chłodząca nie jest
    > kierowana do wydechu, to i tak jest wypuszczana poza łódź ponad linią
    > zanurzenia statku.

    Ja wiem, że się robi. Rzecz w tym, że to, iż coś 'się robi' nie oznacza, że
    jest to w danym, konkretnym przypadku najlepsze.


    >> Nie mam otwartego. mam zamknięty.
    >>
    > Tak ? Ciśnieniowy? Z naczyniem przeponowym ? Myślę że jednak otwarty z
    > zaworkiem odpowietrzająco-napowietrzającym zbiornik wyrównawczy.

    Myśl dalej. A ja jakoś zauważam, że w układzie otwartym nie pojawi się
    nadciśnienie. Ale możesz zweryfikowac swoje myślenie odkręcając korek z
    układu chłodzenia na rozgrzanym sinkiu i nachylając się nad wlewem.

    > zrób proste doświadczenie: zagotuj wodę w czajniku elektrycznym do
    > wrzenia i szybko ją wylej (zamiast czajnika może być automat do
    > jajek). A potem nalej nieco zimnej wody na grzałkę lub płytę grzewczą.
    > Co się dzieje? TAAAAK! Woda skwierczy, wrze i na tychmiast
    > odparowuje. Pali się ognisko? Grzałka jest załączona ? Nic z tych
    > rzeczy, przecież wszystko jest wyłączone

    Zrób właściwe doświadczenie - włącz czajnik i doprowadź wode do temperatury
    87 stopni i wyłącz. Teraz zrób to, co postulowałeś, albo w inny sposób
    doprowadź do wrzenia wodę w nim zawartą.

    Ja rozumiem, że silnik ma pewną bezwładność termiczną, jednak gdyby było
    tak, jak postulujesz, to po wyłączeniu silnika każdy by się gotował jak ta
    lala.


    > wylotowych w głowicy rozpływa się po materiale głowicy i bloku. Zanim
    > zostanie wypromieniowana jest w stanie gotować i odparowywać
    > niewielkie ilości wody pozostałe w kanałach układu chłodzenia. Nie

    Dlatego pozostawione są wielkie ilości.


    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: