-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!mike!not-for-mail
From: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
Date: Thu, 8 Apr 2010 00:14:34 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 73
Sender: t...@m...oldfield.org.pl
Message-ID: <n...@o...org.pl>
References: <4bb5b761$1@news.home.net.pl>
<1...@g...googlegroups.com>
<1...@o...org.pl>
<6...@3...googlegroups.com>
<12x2gc0kznoxr$.dlg@oldfield.org.pl>
<c...@y...googlegroups.com>
<1...@o...org.pl>
<0...@x...googlegroups.com>
NNTP-Posting-Host: trzypion.oldfield.org.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1270680811 22187 77.236.9.21 (7 Apr 2010 22:53:31 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 7 Apr 2010 22:53:31 +0000 (UTC)
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
X-Face: "$/+nTK,0%`.lc4B~D91pIue%5RICC8#$_Ew'cP{uuDnja,Cs.yc8MiB+/k+~Plew/u|WDT
7|0:(Sq?X-j&_?{]w+M/n'_(O3(Aj(4t[$Ep(|x]2v)R:E,Q|vM:z7Wipt2VeLQQ9iId1r\}"yBAEl
Ie@=ELl0`X:yH3~Y-P~6
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2271269
[ ukryj nagłówki ]Dnia Tue, 6 Apr 2010 16:18:02 -0700 (PDT), Jackare napisał(a):
>> Ojej, naprawdę? Wiesz, a hydrofory jakoś mają to rozwiązanie. Wiesz,
>> zdradzę Ci wielka tajemnicę - są uwaga, zawory zwrotne.
>>
> Przeciwzwrotne jeśli już. Niepotrzebna komplikacja układu. W dodatku
> komplikacja która nic nie daje. W hydroforze ciśnienie zapewnia
> jeszcze membrana i zawory przeciwzwrotne są tym cisnieniem dodatkowo
> domykane. W silniku byłoby to tylko statyczne ciśnienie wywierane
> przez masę wody. Nie ma w tym specjalnego ani celu ani sensu. Lepiej
Jurand, widziałeś Ty kiedyś taką prosta, odśrodkową pompe hydroforową?
> Jest jeszcze jedna rzecz o której nie pisałem. Łódź po wyciągnięciu z
> wody powinno się opróżnić z cieczy chłodzącej. Zaleca to (wręcz
> wymaga) każdy producent. Zaleca też by zrobić to przez "odcieknięcie"
> bo "przedmuchanie" pracującym silnikiem to najdroższy z możliwych
> sposobów. Wszystkie te zwrotno-blokujące systemy tylko by w tym
> przeszkadzały.
Zaleca się, bo?
>> Świetnie. SKĄD TO POWIETRZE? Bo wiesz, wprowadzanie wody do wydechu
>> niekoniecznie musi być ponad linia wody.
>>
> Ale ja nie pisze tutaj jak coś można zrobić tylko jak się to w
> rzeczywistych istniejących rozwiązaniach robi. Jeżeli poobserwujesz
> łodzie i statki zauważysz że nawet jeżeli woda chłodząca nie jest
> kierowana do wydechu, to i tak jest wypuszczana poza łódź ponad linią
> zanurzenia statku.
Ja wiem, że się robi. Rzecz w tym, że to, iż coś 'się robi' nie oznacza, że
jest to w danym, konkretnym przypadku najlepsze.
>> Nie mam otwartego. mam zamknięty.
>>
> Tak ? Ciśnieniowy? Z naczyniem przeponowym ? Myślę że jednak otwarty z
> zaworkiem odpowietrzająco-napowietrzającym zbiornik wyrównawczy.
Myśl dalej. A ja jakoś zauważam, że w układzie otwartym nie pojawi się
nadciśnienie. Ale możesz zweryfikowac swoje myślenie odkręcając korek z
układu chłodzenia na rozgrzanym sinkiu i nachylając się nad wlewem.
> zrób proste doświadczenie: zagotuj wodę w czajniku elektrycznym do
> wrzenia i szybko ją wylej (zamiast czajnika może być automat do
> jajek). A potem nalej nieco zimnej wody na grzałkę lub płytę grzewczą.
> Co się dzieje? TAAAAK! Woda skwierczy, wrze i na tychmiast
> odparowuje. Pali się ognisko? Grzałka jest załączona ? Nic z tych
> rzeczy, przecież wszystko jest wyłączone
Zrób właściwe doświadczenie - włącz czajnik i doprowadź wode do temperatury
87 stopni i wyłącz. Teraz zrób to, co postulowałeś, albo w inny sposób
doprowadź do wrzenia wodę w nim zawartą.
Ja rozumiem, że silnik ma pewną bezwładność termiczną, jednak gdyby było
tak, jak postulujesz, to po wyłączeniu silnika każdy by się gotował jak ta
lala.
> wylotowych w głowicy rozpływa się po materiale głowicy i bloku. Zanim
> zostanie wypromieniowana jest w stanie gotować i odparowywać
> niewielkie ilości wody pozostałe w kanałach układu chłodzenia. Nie
Dlatego pozostawione są wielkie ilości.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
Następne wpisy z tego wątku
- 08.04.10 00:24 Adam Płaszczyca
- 08.04.10 05:27 Jackare
- 08.04.10 08:05 Jurand
- 08.04.10 23:32 Adam Płaszczyca
- 08.04.10 23:36 Adam Płaszczyca
- 08.04.10 23:37 Adam Płaszczyca
- 09.04.10 07:04 Jurand
- 09.04.10 08:01 Krzysiek Kielczewski
- 09.04.10 08:29 Marcin Stankiewicz
- 09.04.10 09:09 Jackare
- 09.04.10 11:34 Jurand
- 09.04.10 11:37 Jurand
- 09.04.10 11:38 Jurand
- 09.04.10 17:45 Plumpi
- 09.04.10 17:47 Plumpi
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
Najnowsze wątki
- 2025-02-17 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-17 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-17 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-17 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-02-17 Warszawa => Senior ASP.NET Developer <=
- 2025-02-17 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-17 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-17 Odśnieżanie samochodu
- 2025-02-17 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-17 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Pompiarze...
- 2025-02-16 PV teraz