  • Data: 2010-04-09 09:09:32
    Temat: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
    Od: Jackare <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 8 Kwi, 23:36, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
    wrote:

    > I dlatego buduje się je z drewna, prawda?

    Czy muszę pisać że wiedza ewoluuje, myślałemże nie. Tak czy siak ta
    wiedza kumuluje się od tysięcy lat. Niemniej jednak nadal buduje się
    łodzie z drewna i to ręcznie. Łodzie całkiem nowoczesne, bardzo drogie
    i luksusowe. Tu link mojego ulubionego producenta łodzi
    http://www.youtube.com/watch?v=3u9T2zM_VRc

    > O, fajnie. Znów alternatywna Fizyka :D

    No tu np link do listy zadań z fizyki alternatywnej. Uczą takiej w
    szkołach.
    http://www.iic.pwr.wroc.pl/old_version/instrukcje/bi
    otechnologia/Biotechnologia_4.doc
    Tylko tyle bo linków do tekstów podręczników ze szkoły podstawowej nie
    chce mi się szukać. Można też zapoznać się na jakiej zasadzie
    działają, hamulce hydrauliczne, podnośniki hydrauliczne, prasy
    hydrauliczne itp. zdaje się że wykorzystują zmianę ciśnień i prędkości
    przepływu cieczy przy zmianie średnicy przewodów.

    > Ciekawe, bo wiesz, u mnie jakoś ciecz w zbiorniku ma stały poziom. Widać
    > Sierra nie zna Twoich teorii.

    To otwórz jeszcze wlew chłodnicy na zimnym silniku, np po nocnym
    postoju. Poziom chłodziwa nie będzie sięgał pod korek. To powietrze
    jest ściśliwe i wcale nie musi ulecieć do atmosfery i nie musi pokonać
    oporu zaworka w zbiorniku wyrównawczym:)

    > Mhm. I jeszcze róznice ciśnień by pewnie były. LOL.
    >
    > Wniosek - zmienić praktykę 'od lat' na coś lepszego. Tak, jak kiedyś
    > zamiast drewna użyto stali.

    Nie zawsze. Często "Lepsze jest wrogiem dobrego"