eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCzy silnik samochodowy nadaje się do łodzi? › Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
    Date: Fri, 02 Apr 2010 12:25:55 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 36
    Message-ID: <hp4glc$b7c$1@inews.gazeta.pl>
    References: <4bb5b761$1@news.home.net.pl>
    NNTP-Posting-Host: 85.128.7.38
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1270203884 11500 85.128.7.38 (2 Apr 2010 10:24:44 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 2 Apr 2010 10:24:44 +0000 (UTC)
    X-User: ziwk
    X-Antivirus: avast! (VPS 100401-0, 2010-04-01), Outbound message
    In-Reply-To: <4bb5b761$1@news.home.net.pl>
    X-Antivirus-Status: Clean
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.9) Gecko/20100317
    Thunderbird/3.0.4
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2269340
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-04-02 11:22, CUT pisze:
    > Przesyłam zapytanie znajomego który od ok 5 lat remontuje sobie 10m
    > łódź. Fabrycznie w łodzi były 2 silniki benzynowe V8. Z tego ci mówił to
    > poszły na złom (łódź było zatopiona).
    >
    > Teraz do sedna, potrzebna opinia samochodziarzy :)
    > Czy jest sens kombinować coś z samochodowymi silnikami deasla? Mam
    > możliwość załatwić znajomemu dwa silniki Mercedesa, a Mianowice 320CDI
    > (R6).

    Na szybkiego:
    http://www.port21.pl/calanaprzod/article_567.html
    http://www.port21.pl/calanaprzod/article_591.html
    oraz
    http://www.zegluj.net/forum_zeglarskie/viewtopic.php
    ?t=1665

    Roboty jest dużo - silniki pracują w skrajnie odmiennych warunkach.

    Chłodzenie - i to nie tylko bloku/głowicy (jak w samochodzie) , ale
    jeszcze kolektora wydechowego i oleju.

    Przeniesienie napędu - konieczna przekładnia redukcyjna w rewersem (czy
    stara jeszcze żyje?).
    Ponieważ silniki będą miały inne obroty niż oryginalne (obroty i max
    moment) - trzeba będzie znaleźć odmienne śruby o innej charakterystyce -
    liczenia jest sporo, a potem dobór metodą prób i błędów :(

    Jeśli to silniki nowoczesne (Common Rail lub ze sterowaniem
    elektronicznym wtrysku) to lepiej sobie odpuścić - elektronika
    samochodowa nie kocha ciągłej wilgoci - a słona woda (bryzgi i mgła)
    załatwi wszystko "na cacy" szybciej niż się można spodziewać. A zawiodą
    w najgorszym możliwym momencie - i nie zatrzyma się na poboczu czekając
    na lawetę.

    --
    Wojciech Smagowicz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: