  • 51. Data: 2009-03-17 17:18:31
    Temat: Re: Czy sie oplaca wymienic aparat?
    Od: j...@a...at

    On 17 Mrz., 15:48, "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> wrote:

    > A skąd taki wniosek? Bo z tego co wiem jest 'nieco' inaczej - nie da sie
    > zmnniejszyć szerokości ścieżek doprowadzających sygnały poniżej pewnej
    > wartości - w rezultacie pzry stałych rozmiarach fizycznych matrycy wzrost
    > liczby pikseli powoduje zmniejszenie stopnia pokrycia powierzchni matrycy
    > elementami światłoczułymi.
    >
    > --
    > Pozdrawiam!
    > Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

    w ccd ten problem nie wystepuje
    w cmosach tak , choc ostatnio przelozono cala warstwe tranzystorow itp
    na druga strone , w zwiazku z tym i ten problem nie wystepuje .
    wielkosc akt najmniejszych pixeli to 1,8 mikro , nasycenie jeszcze nie
    nastapilo.

  • 52. Data: 2009-03-17 17:25:56
    Od: j...@a...at

    > To na przyszość pomyśl, zanim coś napiszesz.

    mialbym prosbe - nie dawaj mi rad , ja Ci nie daje.

    kazdemu sie wydaje ze jest jedynym ktory umie myslec.
    a prawda jest taka , ze wszyscy jestesmy amatorami i nie ma sie cio
    zgrywac na bardziej myslacego.

    Pokaz mi Twoje konto - a powiem Ci jak umiesz w zyciu myslec:-)

    > Nie - pytanie nie brzmiało co lepsze.

    Pytanie nie bylo.
    byla prosba -sugestia o rozwiniecie.
    rozwinalem w formie skrotowej w formie zadanego pytania i udzielenia
    na nie odpowiedzi.
    mysle ze to wystarczy.
    nie moge pisac elboratow , gdyz nie czas i nie miejsce tutaj na to.

    Pytającemu chodziło o wyjaśnienie,
    > dlaczego twierdzisz, ze wzrost liczby pikseli umożliwia zwiększenie pokrycia
    > powierzchni kadru. A na to pytanie nie odpowiedziałeś.

    wg wzoru
    sp=lpx*powpx/dlmatr*szermatr

    wszystkie liczby sa rzeczywistymi dodatnimi widac ze ze wzrostem lpx
    dla ustalonych pozostalych rosnie sp

    i porownaj sobie matryce np canon 20d i canon 50d zobaczysz o ile
    wzrosl stopien pokrycia.

    porownaj sobie niektore kompakty ze staryszymi dslr zobaczysz o ile
    maja wyzsza rozdzielczosc ( co nie gwarantuje jeszcze lepszego
    obrazu ) i wyzszy stopien pokrycia.

    .

  • 53. Data: 2009-03-17 17:51:57
    Od: "Krzychu" <a...@p...onet.pl>

    > Byc moze Twoje. Zapytaj najpierw kolege czy kiedykolwiek
    > zrobil odbitke wieksza niz 10x15.
    > 99.9% pstrykaczy ktorych ja znam nigdy na to nie wpadlo
    > i nie wpadnie. A jakby przypadkiem to nawet 20x30 uznaja
    > za ladne.

    > hehe 99.9% itd

    Zawsze wydawało mi się że w fotografowaniu chodzi o to żeby jak najlepiej
    odwzorować rzeczywistość. A aparat z większa ilością pikseli na pewno lepiej
    odwzorowuje to co chcemy sfotografować, pozwala obejrzeć szczegóły które
    przy mniejszej rozdzielczości zamieniają się w piksele. Obecnie większość
    zdjęć ląduje w komputerze i tam jest oglądane, powiększane, czasem
    obrabiane. 2 mpix to naprawdę bardzo mało jak na dzisiejsze standardy. Poza
    tym nowsze matryce mają większe użyteczne iso, mniej szumią. Jeszcze
    dochodzi stabilizacja, szybszy autofokus, wykrywanie twarzy czy nawet
    uśmiechu, lepsza jakość filmów itp.

  • 54. Data: 2009-03-17 18:02:57
    Od: John Smith <u...@e...net>

    j...@a...at napisał(a):
    > wg wzoru
    > sp=lpx*powpx/dlmatr*szermatr
    >
    > wszystkie liczby sa rzeczywistymi dodatnimi widac ze ze wzrostem lpx
    > dla ustalonych pozostalych rosnie sp

    No, przy pewnych wartościach lpx pokrycie zaczyna przekraczać 100% :-)

    --
    Mirek

  • 55. Data: 2009-03-17 18:10:25
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Dariusz Gasior pisze:
    > Niedlugo do tych cech dojdzie jeszcze ekran dotykowy? eh...

    Ja się ie mogę doczekać, byle menu nie było spieprzone.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 56. Data: 2009-03-17 18:12:20
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Paweł W. pisze:
    > Poprawę zdjęć? To zależy w jakim formacie oglądasz. Na telewizorze HD
    > czy dużych odbitkach na pewno będzie poprawa. Jeśli bawisz się w
    > kadrowanie, to 2 MPX zostawia ci niewielki margines

    Ilość pikseli z kompaktów należy podzielić trzykrotnie i dopiero później
    obracać tą wartością.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /gdybym miał najdroższy aparat to bym był najlepszym fotografem, a tak
    to.../

  • 57. Data: 2009-03-17 18:14:05
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    John Smith pisze:

    > Możesz rozwinąć?

    To coś o seksie chyba...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /zamiast telewizora oglądam pralkę - program ten sam, a jeszcze pierze/

  • 58. Data: 2009-03-17 18:19:04
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    j...@a...at pisze:
    > kazdemu sie wydaje ze jest jedynym ktory umie myslec.
    > a prawda jest taka , ze wszyscy jestesmy amatorami i nie ma sie cio
    > zgrywac na bardziej myslacego.

    Nie wszyscy.

    > Pokaz mi Twoje konto - a powiem Ci jak umiesz w zyciu myslec:-)

    Pokaż mi ile masz wolnego czasu na zabawę, a powiem ci jak umiesz w
    życiu myśleć.
    Ale to jest drugi stopień wtajemniczenia. Amerykański. My tu w Polsce na
    razie jesteśmy na pierwszym stopniu czyli głównie zapierdzielamy bez
    spoglądania na zegarek i patrzymy jak nam konto rośnie. Z tego konta
    będą zresztą miały pożytek dzieci, ewentualnie ładny marmur się kupi
    kiedyś i działeczkę w alei zasłużonych.
    Ale to ot.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /moja głowa jest bardzo cenna, gdzie kupię folię ochronną na czoło?/

  • 59. Data: 2009-03-17 18:22:01
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Krzysztof pisze:
    > Mam juz od wielu lat 2 MP canon a40 ktory jest ciagle sprawny.Czy oplaca
    > sie amatorowi,ktory pstryka tylko od czasu do
    > czasu(uroczystosci,wycieczki) zmieniac aparat -powiedzmy na panasonic sf3.?
    > Czy rzeczywiscie zdjecia uzyskane z panasonica beda o wiele lepsze?

    A40 i dzisiejsze lepsze kompakty dzieli przepaść, ale jest jeden problem
    -żeby ją ujrzeć trzeba przynajmniej odkładnie rozpracować menu aparatu,
    a tak naprawdę poznać photoshopa.
    Inaczej będzie tylko szybciej i wygodniej.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /chciałbym kiedyś dostać jakąś łapówkę.../

  • 60. Data: 2009-03-17 18:25:38
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    Janko Muzykant pisze:
    [...]
    > Pokaż mi ile masz wolnego czasu na zabawę, a powiem ci jak umiesz w
    > życiu myśleć.
    > Ale to jest drugi stopień wtajemniczenia. Amerykański.

    Amerykański? Bzdura. Francuski, kolego, francuski...

> [...]
    > spoglądania na zegarek i patrzymy jak nam konto rośnie. Z tego konta
    > będą zresztą miały pożytek dzieci, ewentualnie ładny marmur się kupi

    Niech zgadnę - nie masz dzieci?

    Bo ja mam jedno i drugie - takie podejście jak Ty, ale i dzieci...

    --
    Pozdrowienia
    Janek