eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCzy samochód elektryczny jest oszczędny?Re: Czy samochód elektryczny jest oszczędny?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Czy samochód elektryczny jest oszczędny?
    Date: Mon, 15 Feb 2010 13:46:34 +0100
    Organization: -
    Lines: 49
    Message-ID: <q...@4...com>
    References: <hl9o4g$iou$1@news.onet.pl> <0...@n...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1266237992 15617 82.143.187.50 (15 Feb 2010 12:46:32 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 15 Feb 2010 12:46:32 +0000 (UTC)
    X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:582124
    [ ukryj nagłówki ]

    On Mon, 15 Feb 2010 12:22:13 +0100, kogutek wrote:
    >Jasne że zagoszczą. Za sto lat. Każdy producent samochodów ma przynajmniej jeden
    >model doświadczalny samochodu elektrycznego. W trzy miesiące można go wdrożyć do
    >produkcji.

    Albo ja nie doceniam producentow, albo ty nei doceniasz problemu.
    Naprawde w trzy miesiace daliby rade zaprojektowac oprzyrzadowanie i
    przezbroich tasme ? Wlaczajac ewentualne przeprojektowanie detali pod
    produkcje seryjna ?

    >To dlaczego jak jest to go niema? Bo trzeba by zwolnić z pracy
    >dziesiątki tysięcy ludzi robiących silniki.

    I trzeba zatrudnic ludzi do robienia silnikow elektrycznych,
    akumulatorow, falownikow ..

    >Bo trzeba by zwolnić tysiące ludzi w rafineriach

    A co to takiego Mercedesa czy BMW obchodzi ?

    >i zamknąć mnóstwo stacji benzynowych, co też wygeneruje wzrost bezrobocia.

    Stacje nadal beda potrzebne. Tylko stacje ladowania/wymiany aku.

    >Tylko niewielką cześć zwolnionych łykną fabryki robiące silniki
    >elektryczne, akumulatory i osprzęt. Bo produkcja prosta i dająca się
    >automatyzować.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Fully_Integrated_Roboti
    sed_Engine

    I w dodatku wszystko co piszesz zostaloby rozlozone na minimum 10 lat,
    a realnie liczac ze 20-30.

    A tak naprawde to po prostu samochody elektryczne ciagle nie sa dobre.
    Akumulatory sa duze i ciezkie, zasieg daja maly, zatankowac w trasie
    sie nie da. Pewnym rozwiazaniem sa hybrydy elektryczno-spalinowe,
    ale one nie wymagaja mniej pracy, tylko wiecej :-)

    I jak slusznie piszesz pradu zabraknie. I wcale taniej nie bedzie, jak
    rzad oblozy prad stosownym podatkiem :-)

    >I najważniejsze. Bo nie ma prądu. Jak za 30 lat uda się opanować
    >reakcję termojądrową że będzie można ją na prąd przerobić to za jakieś 30 lat od
    >tego momentu transport indywidualny zacznie przechodzić na napęd elektryczny.

    Na razie mozemy ciagle myslec o energii jadrowej z rozpadu.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: