-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: Artur Maśląg <f...@p...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Czy przy wymianie tarcz obowiązkowo zmieniać klocki.
Date: Mon, 20 Sep 2010 18:41:05 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 81
Message-ID: <i782r9$rre$1@inews.gazeta.pl>
References: <4c970c08$0$22794$65785112@news.neostrada.pl> <i77b2p$qei$2@news.onet.pl>
<4c9731b5$0$20997$65785112@news.neostrada.pl> <i77c4b$tqb$1@news.onet.pl>
<i77fqm$87v$1@news.onet.pl> <i77hgv$cu6$1@news.onet.pl>
<i77hpq$dn8$1@news.onet.pl> <i77j53$hmb$1@news.onet.pl>
<i77p6f$3l9$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: cyberdyne-t3.futrzak.net
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1285000874 28526 82.210.140.98 (20 Sep 2010 16:41:14 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 20 Sep 2010 16:41:14 +0000 (UTC)
X-User: futrzak1966
In-Reply-To: <i77p6f$3l9$1@news.onet.pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.9) Gecko/20100915
Thunderbird/3.1.4
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2311668
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-09-20 15:57, Jurand pisze:
(...)
> Bierzesz suwmiarkę i mierzysz klocek z 4 stron i wiesz, czy jest równo
> starty, czy też nie.
Mierzenie suwmiarką jest delikatnie powiedziawszy mało miarodajne.
Tarcze też suwmiarką sprawdzasz?
> Zresztą rzadko kiedy widziałem klocki, które były
> nierówno wytarte -
A ja widywałem i pojęcie 'rzadko' jest delikatnie powiedziawszy
mało precyzyjne, podobnie jak 'nierówno' sprawdzane suwmiarką.
> budowa układu hamulcowego mocno utrudnia wystąpienie
> takiego zjawiska.
W teorii. W praktyce różne rzeczy można zobaczyć.
> Maszynowo - wszakże trąca tarcza hamulcowa bliższa jest obróbce maszynowej.
Maszyna do wyrównywania klocków? Toczenie tarcz to owszem (i tu
jestem sceptyczny, choć gdzieś pewnie są granice uzasadnione
ekonomicznie itd.), ale maszynowe wyrównywanie klocków?
> No to dorabiasz ideologię do prostego zjawiska.
Bynajmniej - jak ktoś bardzo chce, to niech sobie te używane klocki
'obrabia' do nowych tarcz. Założenie nowych jest zdecydowanie
pewniejsze i bardziej przewidywalne. Jestem ciekaw jaką to oszczędność
można wygenerować takim działaniem, skoro późniejsza (a raczej
wcześniejsza) wymiana klocków na nowe wygeneruje dodatkowy koszt,
a skutek takiego rozwiązania może być mocno nieprzewidywalny.
Jedno przypadkowe hamowanie i można mieć miejscowo przegrzaną
tarczę i upalony używany klocek. Tak to chwilowe oszczędności
się zrealizowały...
>> Owszem, starać się - w normalnym świecie zakłada się i normalnie
>> jeździ, elementy są do tego dostosowane.
>
> Nie polecam nikomu takiej "normalnej jazdy" oraz razu na nowych tarczach
> i nowych klockach. MOżna sie zdziwić, jak to czasem hamuje.
Demonizujesz - w normalnych warunkach wsiada się do samochodu, robi
kontrolną rundkę (warsztat) i samochód dla klienta normalnie hamuje.
Mało kto będzie darł do odcięcia i hamował zaraz do zera, a do tego nie
jest to normalna jazda. Oczywiście możesz tutaj dowodzić, że układ
hamulcowy musi się ułożyć (co jest faktem), ale to nie są takie
różnice, które byłyby podstawą do jakiejś specjalnej troski ze strony
kierowcy. Jeżeli jest inaczej, to niestety należało wymienić obydwa
elementy będące w kontakcie, albo i coś więcej - zacisk, prowadnice
etc.
> A dajmy na to ze 100 km spokojniejszej jazdy.
> Wprawny kierowca wyczuje, kiedy zaczyna mieć normalny, skuteczny hamulec.
Tak, tak - wprawny kierowca, 100km spokojniejszej jazdy. Fajne
teoretyzowanie. Tydzień męczącej jazdy po mieście i jeszcze pamiętać,
że trzeba hamulców pilnować - bez urazy, może na wsi z dojazdem do
sklepu, ale już nie na wsi z dojazdem trasą 'szybszego ruchu'
(np. gierkówka) do miejsca pracy/nauki.
Samochód ma hamować od ręki i ma się tym poruszać
przeciętny kierowca od wyjazdu z warsztatu. Właśnie świetnie
udowodniłeś druciarstwo o którym pisałem - wie pan, ułoży się,
tylko trzeba delikatnie, nowe klocki niepotrzebne, da się, trochę
przeszlifowaliśmy i będzie dobrze - tylko niech żona nie wsiada.
Z tarczami podobnie - nie panie, te dadzą radę, pojeździ pan tydzień
i się ułoży. Oczywiście, dłubek-eksperymentator może sobie na różne
rzeczy pozwolić, ale to jakby miało niewielkie znaczenie w zakresie
praktycznym. Dodatkowo robi to na własną odpowiedzialność. Aaaa,
zapomniałem - na pms-ie mu tak powiedzieli...
Byłbym zapomniał - używane tarcze i klocki można kupić na szrotach.
Klocki nawet na sztuki - kiedyś to nawet okładziny na szczęki był
'sens' samemu nabijać/naklejać. Tyle, że czasy inne, materiały inne,
samochody inne, ruch inny, wypadkowość sporo większa była.
Jak ktoś bardzo chce eksperymentować na sobie, to proszę bardzo
- jego wybór.
Następne wpisy z tego wątku
- 21.09.10 00:21 Adam Płaszczyca
- 21.09.10 04:26 Filip KK
- 21.09.10 07:54 MarcinJM
- 21.09.10 09:11 BaX
- 21.09.10 09:15 BaX
- 21.09.10 11:09 Artur 'futrzak' Maśląg
- 21.09.10 12:00 Adam Płaszczyca
- 21.09.10 12:03 Adam Płaszczyca
- 21.09.10 13:04 komar
- 21.09.10 15:31 Filip KK
- 21.09.10 15:46 Filip KK
- 21.09.10 17:30 Filip KK
- 22.09.10 01:08 Adam Płaszczyca
- 22.09.10 01:09 Adam Płaszczyca
- 23.09.10 14:50 Jakub Witkowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pożar parkingu w Luton
- gov.pl - porównanie kosztów przejechania 100 km (II kwartał 2024)
- Suchoń z Czeciej Drogi twierdzi że nie będzie podatków od AUT SPALINOWYCH
- przyszłość wg Muska
- pedał gazu bez linki
- Kolejny EKOLOGICZNY samochód na widok którego Cavallino dostaje WHHURRRIII ;-)
- Zakaz wjazdu samochodami na parkingi wielopoziomowe?
- Ładowarka CAT 994H
- elektryczna Norwegia
- Podnieś rękę!
- KIA nas dyma
- miles per gallon
- Strefa czystego powietrza
- Prawdziwy ekologiczny samochód
- Stało się...
Najnowsze wątki
- 2024-10-19 Warszawa => Software Engineer .Net <=
- 2024-10-19 Warszawa => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-10-19 Warszawa => Specjalista Helpdesk <=
- 2024-10-19 PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- 2024-10-18 Marsz niepodleglosci
- 2024-10-18 Pożar parkingu w Luton
- 2024-10-18 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-10-18 Gdańsk => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-10-18 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-10-18 uwazajmy na haczyki w umowach
- 2024-10-18 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-10-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-10-18 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-10-18 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-10-18 Warszawa => Key Account Manager <=