  • Data: 2010-09-20 15:57:00
    Temat: Re: Czy przy wymianie tarcz obowiązkowo zmieniać klocki.
    Od: "Jurand" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Artur 'futrzak' Maśląg" <f...@p...com> napisał w
    wiadomości news:i77j53$hmb$1@news.onet.pl...
    > (...)
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^

    > Znaczy się ocena na 'oko'. A ile to jest po kątem, a ile już nie?

    Bierzesz suwmiarkę i mierzysz klocek z 4 stron i wiesz, czy jest równo
    starty, czy też nie. Zresztą rzadko kiedy widziałem klocki, które były
    nierówno wytarte - budowa układu hamulcowego mocno utrudnia wystąpienie
    takiego zjawiska.

    > Maszynowo czy ręcznie?

    Maszynowo - wszakże trąca tarcza hamulcowa bliższa jest obróbce maszynowej.

    > Klocka, tarczy - to drugie zdecydowanie wskazane nie jest. Pierwsze
    > zresztą też.

    > Mylisz się, o niczym nie zapominam.

    No to dorabiasz ideologię do prostego zjawiska.

    > Owszem, starać się - w normalnym świecie zakłada się i normalnie
    > jeździ, elementy są do tego dostosowane.

    Nie polecam nikomu takiej "normalnej jazdy" oraz razu na nowych tarczach i
    nowych klockach. MOżna sie zdziwić, jak to czasem hamuje.

    > To 'podobnie' to ile ma być kilometrów i jak to zweryfikujesz?

    A dajmy na to ze 100 km spokojniejszej jazdy.
    Wprawny kierowca wyczuje, kiedy zaczyna mieć normalny, skuteczny hamulec.

    Jurand.