  • Data: 2011-08-01 09:32:50
    Temat: Re: Czy podrasowywać zdjęcia?
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 1 Aug 2011 10:10:32 +0200, de Fresz napisał(a):

    > Takie podchwytliwe pytanie: skąd wiesz, że u Ciebie te kolory wyglądają
    > tak, jakimi naprawdę są w pliku? A może to laptop klienta pokazywał je
    > poprawniej?

    Ponieważ sam te zdjęcia robiłem i widziałem fotografowane pomieszczenie.
    Zasłony np. nie były czerwone lecz są brązowe. Stół bilardowy tak samo nie
    miał koloru niemalże RGB(0,255,0) jak wyszło po korekcji. Itd.

    > A aby uniknąć w przyszłości takiej zgaduj-zgaduli:

    Sęk w tym, że nie ma czego tu zgadywać.

    > dokształcić się z
    > zagadnienia pt. Color Management, kupić kalibrator i porządny monitor,

    Jeśli klientowi zaproponowałbym kupno kalibratora itd, to wyśmiałby mnie.
    Jeśli powiedziałbym, ze sam go stosuję w swojej pracy, to i tak by to
    niczego nie zmieniło gdyż zgodnie z argumentacją jaką usłyszałem i
    napisałem o tym - mam dostosować zdjęcia do oglądania na laptopach -
    cokolwiek to znaczy.

    A tak już poza tym wątkiem, to dla potrzeb WWW nie ma sensu kupowanie
    kalibratora. W zupełności wystarczają standardowe procedury kalibracyjne
    przy założeniu, że mamy monitor taki, który w ogóle daje się kalibrować.

    > klientowi uprzejmie wyjaśnić jakie są ograniczenia technologii i
    > dlaczego lepiej jest mieć zdjęcia obrobione poprawnie w przestrzeni
    > sRGB, a nie pod jakąś badziewną matrycę laptopa.

    No więc właśnie - tego nie potrafię wytłumaczyć klientowi i stąd mój wątek.

    > Z grubsza - większość. Plus wyjechaną w kosmos temp. punktu bieli, plus
    > brak liniowości. Ale zdarzają się wyjątki.

    Hmmm... jeśli większość ma w tym samym kierunku dewiacje (chyba to
    adekwatne określenie), to może faktycznie możnaby zdefiniować coś takiego
    jak robienie korekcji zdjęć pod laptopa?