-
Data: 2011-04-24 20:40:11
Temat: Re: Czy olej silnikowy się ulatnia?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2011-04-24 22:25, Lisciasty pisze:
> Witam,
>
> Pytanie może głupie ale już wyjaśniam. W samochodzie który posiadam,
> konstruktorzy poszli na łatwiznę i wylot z odmy w silniku puścili
> krótką rurką wprost w kanał dolotu powietrza, za filtrem powietrza a
> przed turbiną. Efektem tego jest permanentne zasyfienie kanału
> powietrza, turbiny, intercoolera, zaworu EGR i samego dolotu przy
> silniku. Z uwagi na rozwiązania ekologiczne (zawór EGR pakuje nieco
> spalin do powtórnego spalenia), w połączeniu syfku z odmy ze spalinami
> powstaje miły dla oka nagar, przypominający ten ze starego
> nieczyszczonego pieca węglowego.
> W wielu samochodach stosuje się separator oleju i ja sobie coś takiego
> zamontowałem, wyczyściłem też fragmenty kanału które były w miarę
> dostępne, ale pozostało wiele miejsc gdzie syf nadal tkwi. Czy taka
> ilość oleju (szacuję na oko jakieś 300 ml) może po pewnym czasie
> wywietrzeć? Warunki tam panujące myślę każdy sobie łatwo wyobrazi,
> niezbyt ciepło, hula wiatr ;)
Olej nie wywietrzeje w żadnym sensownym czasie - jedynie z miejsc które
są w bezpośrednim cugu powietrza może być powoli wciągany w stronę
silnika. Ale jego obecność w dolocie nie jest jakimś problemem.
Natomiast zainteresowałbym się bezpośrednią przyczyną tego że ten olej
się wydostaje przez odmę. Bo sprawny silnik pluje olejem tylko w czasie
dachowania, a bezpośrednie połączenie odmy z dolotem, to powszechna
praktyka.
Normalnie ilość spalin wydostających się odmą jest na tyle niewielka, że
olej grawitacyjnie trzyma się na dole silnika i strumień gazów
wydostający się przez odmę go nie wyciąga.
Odma plująca olejem oznacza, że ilość spalin przedostających się z
komory spalania do skrzyni korbowej jest tak duża, że spaliny
wydostające się odmą zasuwają tak szybko, że wyciągają ze sobą olej z
silnika. A to już objaw rozszczelnienia połączenia tłok-cylinder.
Tą naprawę warto zrobić szybko, bo jest szansa że wystarczy wymiana
tylko pierścieni (trzeba sprawdzić czy tłok i cylinder trzyma wymiary).
Zaniedbując to, zużycie oleju będzie szybko wzrastać, a silnik wymagał
będzie remontu kapitalnego (szlif, tuleje, tłoki).
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
- zapora Stronie Slaskie
- powodz
Najnowsze wątki
- 2025-01-13 Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 2025-01-13 Gdańsk => Application Security Engineer <=
- 2025-01-13 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-13 Warszawa => Konsultant ds. sprzedaży <=
- 2025-01-13 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2025-01-13 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-13 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-13 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-13 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-13 Warszawa => Staż w dziale Sprzedaży B2B <=
- 2025-01-13 Wydajność klimy w obecnych temperaturach
- 2025-01-13 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-01-13 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-13 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-13 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=