eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaCzy olej silnikowy się ulatnia?Re: Czy olej silnikowy się ulatnia?
  • Data: 2011-04-24 20:40:11
    Temat: Re: Czy olej silnikowy się ulatnia?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2011-04-24 22:25, Lisciasty pisze:
    > Witam,
    >
    > Pytanie może głupie ale już wyjaśniam. W samochodzie który posiadam,
    > konstruktorzy poszli na łatwiznę i wylot z odmy w silniku puścili
    > krótką rurką wprost w kanał dolotu powietrza, za filtrem powietrza a
    > przed turbiną. Efektem tego jest permanentne zasyfienie kanału
    > powietrza, turbiny, intercoolera, zaworu EGR i samego dolotu przy
    > silniku. Z uwagi na rozwiązania ekologiczne (zawór EGR pakuje nieco
    > spalin do powtórnego spalenia), w połączeniu syfku z odmy ze spalinami
    > powstaje miły dla oka nagar, przypominający ten ze starego
    > nieczyszczonego pieca węglowego.
    > W wielu samochodach stosuje się separator oleju i ja sobie coś takiego
    > zamontowałem, wyczyściłem też fragmenty kanału które były w miarę
    > dostępne, ale pozostało wiele miejsc gdzie syf nadal tkwi. Czy taka
    > ilość oleju (szacuję na oko jakieś 300 ml) może po pewnym czasie
    > wywietrzeć? Warunki tam panujące myślę każdy sobie łatwo wyobrazi,
    > niezbyt ciepło, hula wiatr ;)

    Olej nie wywietrzeje w żadnym sensownym czasie - jedynie z miejsc które
    są w bezpośrednim cugu powietrza może być powoli wciągany w stronę
    silnika. Ale jego obecność w dolocie nie jest jakimś problemem.

    Natomiast zainteresowałbym się bezpośrednią przyczyną tego że ten olej
    się wydostaje przez odmę. Bo sprawny silnik pluje olejem tylko w czasie
    dachowania, a bezpośrednie połączenie odmy z dolotem, to powszechna
    praktyka.

    Normalnie ilość spalin wydostających się odmą jest na tyle niewielka, że
    olej grawitacyjnie trzyma się na dole silnika i strumień gazów
    wydostający się przez odmę go nie wyciąga.

    Odma plująca olejem oznacza, że ilość spalin przedostających się z
    komory spalania do skrzyni korbowej jest tak duża, że spaliny
    wydostające się odmą zasuwają tak szybko, że wyciągają ze sobą olej z
    silnika. A to już objaw rozszczelnienia połączenia tłok-cylinder.

    Tą naprawę warto zrobić szybko, bo jest szansa że wystarczy wymiana
    tylko pierścieni (trzeba sprawdzić czy tłok i cylinder trzyma wymiary).
    Zaniedbując to, zużycie oleju będzie szybko wzrastać, a silnik wymagał
    będzie remontu kapitalnego (szlif, tuleje, tłoki).

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: