-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!news-out.readnews.com!news-x
xxfer.readnews.com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrad
a.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada
.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Fri, 07 Mar 2014 01:35:13 +0100
From: IDKrzych <n...@p...onet.pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:24.0) Gecko/20100101
Thunderbird/24.3.0
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.comp.programming
Subject: Re: Czy nie tęsknicie do "złotego weku" programowania?
References: <3...@g...com>
In-Reply-To: <3...@g...com>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 78
Message-ID: <53191443$0$2358$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89-65-168-72.dynamic.chello.pl
X-Trace: 1394152516 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2358 89.65.168.72:57383
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:205278
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2014-03-06 16:03, Piotrek pisze:
> Chodzi mi o czasy, kiedy było możliwe, żeby kilku
> pasjonatów z wizją miało szansę samodzielnie
> stworzyć aplikację, która okazałaby się hitem
> na skalę światową i przyniosła im sławę i fortunę.
> Wspomnijcie chociażby gry takie jak Another World,
> Doom czy Mortal Kombat. Każda z nich wpisuje się
> idealnie w opisany przeze mnie schemat - okazała
> się wielkim hitem i została w całości stworzona
> przez jedną, dwie, maksymalnie kilka osób.
> Czy dzisiaj coś podobnego ma rację bytu w jakiejkolwiek
> gałęzi programowania? Pojedynczy programista
> nadal ma szansę na wybicie się czy może te czasy
> minęły już bezpowrotnie i przedstawiciele tej
> profesji nigdy już nie będą twórcami z prawdziwego
> zdarzenia, artystami, a jedynie rzemieślnikami?
> Czy dziś możliwy jest jeszcze
> schemat: wizjoner z pomysłem siada sam lub
> z dwoma kolegami na rok przed komputerem,
> płodzi aplikację, którą rzuca cały świat
> na kolana i do końca życia pławi się w luksusach?
> Jeszcze ciekawsze pytanie: co takiego musiałby
> napisać, żeby np. dostać telefon od Google
> z jakąś wielomilionową ofertą?
>
Właśnie chciałem wspomnieć o Banished, ale widzę że już bartekltg podał
ten przykład.
Gra jest ciekawa i dość złożona ... porównałbym ją nawet z tak dużymi
produkcjami jak SimCity itp. (nie jest to w każdym razie "casualowa gra
na fona"). Z tego co mi wiadomo jedynie muzykę pomógł skomponować brat
autora ... resztę robił sam.
Jest obecnie o niej dość głośno (premiera była 18 lutego) wielu vlogerów
robiło z niej streamy, "letsplaye" i wydaje mi się, że dobrze się
sprzedaje. Obecna na platformie Steam i wielu e-platformach sprzedaży.
Więc można :)
Ale chciałem jeszcze dopisać, że jestem pod wrażeniem optymalizacji
silnika gry. Jest podobno zrobiony od zera i naprawdę działa imponująco.
Dla mnie jest to przykład, że cały czas zdolny programista z wizją jest
lepszy od dużej korporacji z przerostem skomplikowanych rozwiązań i
zespołem ludzi.
Może to właśnie jest problemem? - zespół ludzi pracujących nad wspólnym
projektem? Może jeszcze nie wymyślono idealnych metod komunikacji w
dużych zespołach?
Dlaczego tak uważam?
... bo ost. problemy z kodem ogromnej gry Battlefield ... ogromnego
zespołu (i historii kodu)
- wiecznie przeze mnie spotykane (wydawało by się banalne) problemy z
kroplomierzem (już od kilku wersji) wielkiego Illustratora od jeszcze
większego Adobe
- SketchUp od wielkiego Googla który ma już chyba od roku idiotyczny
błąd z weryfikacją licencji na Win8 (chyba 7 także)
- Office365 które zablokowało mi Excela z powodu wygaśnięcia licencji
jednocześnie informując, że mam ważny pakiet do lutego 2015r.(Musiałem
przeinstalować cały pakiet by zaczęło działać poprawnie)
itd.itd.
To są głośne problemy ... i nie tylko świeże bugi ... problemy znane
przez społeczność od miesięcy (niektóre nawet od lat).
Problemem jest chyba komunikacja i "ogarnięcie kodu" przez wielkie
zespoły programistów.
Dlatego jeden zdolny cały czas jeszcze jest lepszy.
Stare rozwiązania się tak rozrosły, a zespoły już tyle razy pozmieniały,
że już nikt nad nimi nie panuje.
Złoty wiek dopiero nadchodzi.
Czas w którym upadająca jakość kolosów softwarowych stanie się nie do
zaakceptowania i otworzą się drzwi wszystkich na Nowe.
--
IDKrzych
"Jakkolwiek będzie - będzie inaczej, aniżeli sobie wyobrażamy
- ponieważ między Dobrem a Złem znajdujemy się w życiu i w świecie
wielowymiarowym,
w którym dokumentnie pomieszane jest Przypadkowe z Nieuchronnym."
(S. Lem 1999)
Następne wpisy z tego wątku
- 07.03.14 02:16 A.L.
- 07.03.14 08:37 firr
- 07.03.14 09:55 Maciej Sobczak
- 07.03.14 11:01 Paweł Kierski
- 07.03.14 11:20 firr
- 07.03.14 11:32 Adam Klobukowski
- 07.03.14 12:13 firr
- 07.03.14 13:49 bartekltg
- 07.03.14 15:17 A.L.
- 07.03.14 15:19 A.L.
- 07.03.14 16:38 Maciej Sobczak
- 07.03.14 16:44 Stachu 'Dozzie' K.
- 07.03.14 17:05 bartekltg
- 08.03.14 09:09 firr
- 08.03.14 09:24 firr
Najnowsze wątki z tej grupy
- Do czego nadaje się QDockWidget z bibl. Qt?
- Bibl. Qt jest sztucznie ograniczona - jest nieprzydatna do celów komercyjnych
- Co sciaga kretynow
- AEiC 2024 - Ada-Europe conference - Deadlines Approaching
- Jakie są dobre zasady programowania programów opartych na wtyczkach?
- sprawdzanie słów kluczowych dot. zła
- Re: W czym sie teraz pisze programy??
- Re: (PDF) Surgical Pathology of Non-neoplastic Gastrointestinal Diseases by Lizhi Zhang
- CfC 28th Ada-Europe Int. Conf. Reliable Software Technologies
- Młodzi programiści i tajna policja
- Ada 2022 Language Reference Manual to be Published by Springer
- Press Release - AEiC 2023, Ada-Europe Reliable Softw. Technol.
- Ada-Europe - AEiC 2023 early registration deadline approaching
- Ada-Europe Int.Conf. Reliable Software Technologies, AEiC 2023
- Ile cykli zajmuje mnożenie liczb 64-bitowych?
Najnowsze wątki
- 2024-06-27 Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- 2024-06-27 A co mnie to koooorwa obchodzi?
- 2024-06-28 nawigacja satelitarna
- 2024-06-28 SmartLife/Tuya i osuszanie -- mordowanie z zimną krwią...
- 2024-06-27 położyłem kafelki
- 2024-06-28 Łódź => International Freight Forwarder <=
- 2024-06-28 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-06-28 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-28 Sopot => Team Leader E-Commerce for Foreign Markets <=
- 2024-06-28 Warszawa => Senior React Native Developer <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=
- 2024-06-28 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=
- 2024-06-28 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=