  • 61. Data: 2012-10-05 17:03:52
    Temat: Re: Czy na Ipadzie nie da się normalnie wyświetlić PDFa?
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 5 Oct 2012 14:29:19 +0000 (UTC), Michal Tyrala napisał(a):

    > To moze zeby nie zgadywac kto ile się lampi w ekranik czytajac -- zdarza
    > Ci się czytac z ekranu po 3h? 8h? kilkanascie godzin?

    Mi się zdarza po kilkanaście godzin, nawet niekiedy bez przerwy.

    > Jezeli czytasz w ciemnym pomieszczeniu, mozesz sobie LCD podswietlic
    > minimalnie. Jezeli jest jasno, to mozesz sobie wyobrazic ze czytasz, bo
    > na ekranie g* widac bez mocnego podswietlenia.

    Nie każdy ekran ma wystarczający zakres podświetlenia. A raczej w zasadzie
    każdy ma niewystarczający - zawsze z którejś strony brakuje.

    > Kindle fizycznie jest mniej-wiecej wielkosci 7" pada. Pady są zauwzalnie
    > ciezsze. Pady ~10" ważą AFAIR ok. 0.5kg. Serio mozna to trzymac te 10h
    > na wyciagnietych rekach? (tak, wiem, chodzisz na siłkę i ja tez mam isc,
    > tak? :-)))
    >
    > Kolejna rzecza, ktora rzutuje na wygode dlugiego czytania -- w kindlu do
    > przewracania stron są przyciski po obu stronach, macany ekran albo
    > trzeba tapnąć z boku (kciuk dretwieje), albo majtac paluchem po ekranie.

    Mam i kindle i tablet. Do książki Kindle jest bezkonkurencyjny. Ale do
    reszty już nie. W szczególności np. do elektronicznych wersji magazynów i
    gazet. Do dokumentów technicznych też jest lepszy tablet.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 62. Data: 2012-10-06 10:07:56
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-10-05, o godz. 14:29:19
    Michal Tyrala <w...@b...com.pl> napisał(a):

    > To moze zeby nie zgadywac kto ile się lampi w ekranik czytajac --
    > zdarza Ci się czytac z ekranu po 3h? 8h? kilkanascie godzin?

    Zdarza się nawet kilkanaście godzin. Jak dorzucę dokumentacje techniczną
    to często nawet.

    > Jezeli czytasz w ciemnym pomieszczeniu, mozesz sobie LCD podswietlic
    > minimalnie. Jezeli jest jasno, to mozesz sobie wyobrazic ze czytasz,
    > bo na ekranie g* widac bez mocnego podswietlenia.

    Czytanie w pełnym słońcu to margines.

    > AMD?

    Nie. Dość rzadka choroba genetyczna ujawniająca się co 2-3 pokolenie w
    linii męskiej mojej rodziny.

    > Kindle fizycznie jest mniej-wiecej wielkosci 7" pada. Pady są

    Tyle że te wielkości 7-calowego tabletu (Kindle 3 z klawiaturką) mają
    ekran o ~25% mniejszy w pionie. Przed chwila przyłożyłem do
    pierwszego Galaxy Taba ;-) A i tak komfort tej klawiaturki jest żaden.

    > zauwzalnie ciezsze. Pady ~10" ważą AFAIR ok. 0.5kg. Serio mozna to
    > trzymac te 10h na wyciagnietych rekach? (tak, wiem, chodzisz na siłkę
    > i ja tez mam isc, tak? :-)))

    Można. Nie mówiąc już że ja zwykle trzymam na rekach ugiętych w łokciu
    a nie na wyciągniętych.

> [...]
    > do przewracania stron są przyciski po obu stronach, macany ekran albo
    > trzeba tapnąć z boku (kciuk dretwieje), albo majtac paluchem po

    Wygoda jest podobna czy to kciukiem na przycisk czy krótki gest na
    obrzeżu ekranu. Uwierz - ja używam na co dzień w sumie i czytnika i
    tableta. Czytnikiem byłem zauroczony na początku ale niestety z czasem
    widzę coraz więcej wad. Np. brak koloru co dla mnie przy dokumentacji
    ma duże znaczenie. Brak wygodnego i szybkiego zarządzania większą
    biblioteką dokumentów w urządzeniu. Dostęp do internetu będący protezą
    mimo WiFi. Nie neguję że jako czytnik jest świetny - ale tylko jako
    czytnik.

    Zdrówko

  • 63. Data: 2012-10-06 10:12:35
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-10-05, o godz. 16:25:20

    > Nawet jesli nie ma byc przechowywany, a jedynie wyswietlany z
    > serwera, to i tak jakis certyfikat by sie przydal.
    >
    > Tak czy inaczej - pozostaje kwestia chocby glupiego programu
    > pocztowo-komunikacyjnego - czy w ogole da sie cos napisac na dana
    > platforme, czy trzeba korzystac z gotowca, o nieokreslonym
    > bezpieczenstwie.

    Wbrew pozorom wiele rozwiązań dedykowanych korporacjom ma doskonale
    określone bezpieczeństwo. To naprawdę nie jest czarna magia. IMHO
    największym problemem jest to że wybrano iPad-a który ma swoje
    ograniczenia jeśli chodzi o zarządzanie na nim oprogramowaniem w sposób
    całkowicie niezależny od producenta sprzętu.

    A problem bezpieczeństwa poczty czy dokumentów z jakąś klauzula
    poufności występuje na każdym urządzeniu gdzie takie dane są
    udostępniane. Czy to jest tablet , telefon czy komputer. Nie ma żadnej
    różnicy.

    Zdrówko

  • 64. Data: 2012-10-06 11:10:36
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Sat, 6 Oct 2012 10:07:56 +0200, Maciek Babcia Dobosz wrote:

    > Czytanie w pełnym słońcu to margines.

    Gubisz kontekst: nie mowimy o pelnym sloncu, mowimy o warunkach na Twoje
    odkrywcze ,,skrec sobie jasnosc na minimum''.

    > Tyle że te wielkości 7-calowego tabletu (Kindle 3 z klawiaturką) mają
    > ekran o ~25% mniejszy w pionie. Przed chwila przyłożyłem do
    > pierwszego Galaxy Taba ;-) A i tak komfort tej klawiaturki jest żaden.

    Gubisz kontekst: mowilismy o ,,musi byc ciezszy bo jest wiekszy''.

    > Można. Nie mówiąc już że ja zwykle trzymam na rekach ugiętych w łokciu
    > a nie na wyciągniętych.

    A wiesz, ze mi, mimo kilku lat tajboksu ostatnio (oj trzyma się tam
    rączki w gorze) wiedna grabie nawet od kindla, jesli mowimy o
    konkretnych kilku godzinach? Wiec powiedzmy, ze powyzsza wypowiedz
    przyjmuje, niespecjalnie w nia wierzac.

    > Wygoda jest podobna czy to kciukiem na przycisk czy krótki gest na
    > obrzeżu ekranu. Uwierz - ja używam na co dzień w sumie i czytnika i
    > tableta.

    O, znow :-) Naprawde jestes jedynym ktory uzywa obu?

    Co do tapania kciukiem -- moze nie przeszkadza przy dokumentacji
    technicznej, ktora sila rzeczy czyta się w miare wolno. Jezeli ten
    nienaturalny ruch kciukiem wykonujesz >1/min, to *jest* niewygodne.

    > Czytnikiem byłem zauroczony na początku ale niestety z czasem
    > widzę coraz więcej wad.

    Ja kupujac czytnik bylem ich swiadom. Tutaj się najwyrazniej roznimy.

    Bo widzisz, ja doceniam w pewnym warunkach kolorowe, swiecace czy
    dotykowe ekrany. Ale tez widze ich wady. Tak jak na rowni widze wady
    e-inka. Ty widzisz tylko wady e-inka. Bo LCD nie meczy oczu, a pol kilo
    w lapie nie meczy rak. Tak, jasne.

    > Nie neguję że jako czytnik jest świetny - ale tylko jako czytnik.

    E, serio? :-)

    PS. EOT, bo się zrobilo mocno offtopicznie.
    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 65. Data: 2012-10-06 12:27:38
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-10-06, o godz. 09:10:36
    Michal Tyrala <w...@b...com.pl> napisał(a):

    > Gubisz kontekst: nie mowimy o pelnym sloncu, mowimy o warunkach na
    > Twoje odkrywcze ,,skrec sobie jasnosc na minimum''.

    Napisałem o minimalnym podświetleniu a nie o skręceniu jasności na
    minimum.

    > Gubisz kontekst: mowilismy o ,,musi byc ciezszy bo jest wiekszy''.

    I jakie to ma znaczenie?

> [...]
    > rączki w gorze) wiedna grabie nawet od kindla, jesli mowimy o
    > konkretnych kilku godzinach? Wiec powiedzmy, ze powyzsza wypowiedz

    Cóż - możesz wierzyć lub nie. Może klasyczne książki wyrobiły u mnie
    mięśnie? Poza tym raczej nie trzyma się kilka godzin urządzenia
    nieruchomo jak mim.

    > O, znow :-) Naprawde jestes jedynym ktory uzywa obu?

    Oczywiście że nie.

    > Co do tapania kciukiem -- moze nie przeszkadza przy dokumentacji
    > technicznej, ktora sila rzeczy czyta się w miare wolno. Jezeli ten
    > nienaturalny ruch kciukiem wykonujesz >1/min, to *jest* niewygodne.

    Jest wygodne. Akurat przy dokumentacji przesuwa się zwykle zdecydowanie
    częściej i zdecydowanie częściej coś się w niej wyszukuje korzystając z
    klawiatury. A co do dokumentów innych niż dokumentacja to zwykle iPad
    śpi pod poduszką. Żebym miał pod ręką jak zona zaśnie. W dość ciemnym
    pokoju Kindle się nie sprawdza - brak mu podświetlenia.

> [...]
    > dotykowe ekrany. Ale tez widze ich wady. Tak jak na rowni widze wady
    > e-inka. Ty widzisz tylko wady e-inka. Bo LCD nie meczy oczu, a pol

    Ty mnie czytasz? Napisałem że e-ink jest fajny. do jednej funkcji - do
    czytania. A i to w warunkach sejmowych nie za bardzo bo brak mu koloru,
    ma upierdliwy system notatek i zarządzania dokumentami.
    Energooszczędność to naprawdę w tym przypadku niewielka zaleta.

    > E, serio? :-)

    jw :-P

    Zdrówko

  • 66. Data: 2012-10-08 12:42:01
    Od: Marx <a...@g...com>

    On 05.10.2012 16:25, J.F wrote:

    > A jakis sprzet ma?
    Oczywiście. I bardziej pisałem tu o softwarze, który też musi posiadać
    certyfikację.

    Marx

  • 67. Data: 2012-11-21 08:23:07
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "z" napisał:

    > A jak reagujesz na "RUCH POparcia"?
    > Jak piszesz "wasze" to z szacunkiem, nawet podwójnym
    > jak "POsłowie" ;-)

    Tak właśnie PiSał ten POjeb od wysadzania Sejmu ;->
    Ale to już NTG, chyba, że chciał zwalić lożę z prezydentem na łeb
    prezesowi odpalając ładunki za pomocą komórki ;-)

    JoteR

  • 68. Data: 2012-11-21 08:43:08
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 21 Lis, 08:23, "JoteR" <j...@p...pl> wrote:

    > odpalając ładunki za pomocą komórki ;-)

    Zadje sie, ze jakies zapalniki odpalane z komorki odnaleziono.

  • 69. Data: 2012-11-21 10:42:38
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2012-11-21 08:23, JoteR pisze:
    > Tak właśnie PiSał ten POjeb od wysadzania Sejmu ;->
    > Ale to już NTG, chyba, że chciał zwalić lożę z prezydentem na łeb
    > prezesowi odpalając ładunki za pomocą komórki ;-)

    Co za czasy. Teraz trzeba się będzie ukrywać z artystycznymi POmysłami
    typograficznymi, które przez prostotę kompozycji celnie wytykają
    nieudolność i przegięcie partii władzy w jaką się z obywatelskiego ruchu
    przerodziła PO.

    Wiem... To PISmaki i oszołomy z PISu pierwsi zaczęli a PO tylko się
    broni i odpowiada na napastliwe, podstępne ataki.
    Chociaż... Palikot twierdzi że to wszystko sprytna manipulacja na którą
    PISmaki się nabierają tak bardzo na rękę zabetonowanej partii władzy.
    A że kiedyś zginął POseł z PISu z pobudek czysto politycznych?... Kto to
    dziś pamięta?

  • 70. Data: 2012-11-21 11:40:51
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 21 Nov 2012 08:23:07 +0100, JoteR napisał(a):

    > Tak właśnie PiSał ten POjeb od wysadzania Sejmu ;->
    > Ale to już NTG, chyba, że chciał zwalić lożę z prezydentem na łeb
    > prezesowi odpalając ładunki za pomocą komórki ;-)

    Nie opowiadaj bajek. Przy pomocy komórki się nie da. On chciał odpalać przy
    pomocy komórki, dziurkacza biurowego i startera do świetlówek. A nawet
    dwóch.