-
51. Data: 2009-05-16 16:37:21
Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
Od: Shreek <p...@M...onet.pl>
Marcin Narzynski napisał(a):
> No i nie porównujmy samochodów wyścigowych. Pytam o zwykłe osobówki.
> Czekam na dalsze odpowiedzi.
Kiedyś w TopGear był jakiś tego typu test.
Motocykl kontra samochód. Nie pamiętam jaki motocykl i jaki samochód.
(jakiś sport kontra Porsche??)
Wiem, że oba pojazdy były prowadzone przez doświadczonych kierowców.
Na drogach o mniejszej liczbie zakrętów zwyciężał motocykl, natomiast na
serpentynach - samochód.
--
M.
-
52. Data: 2009-05-16 18:56:00
Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
Od: Monster <"alpy2usun _to"@op.pl>
Shreek pisze:
> Marcin Narzynski napisał(a):
>
>> No i nie porównujmy samochodów wyścigowych. Pytam o zwykłe osobówki.
>> Czekam na dalsze odpowiedzi.
>
> Kiedyś w TopGear był jakiś tego typu test.
> Motocykl kontra samochód. Nie pamiętam jaki motocykl i jaki samochód.
> (jakiś sport kontra Porsche??)
> Wiem, że oba pojazdy były prowadzone przez doświadczonych kierowców.
>
> Na drogach o mniejszej liczbie zakrętów zwyciężał motocykl, natomiast na
> serpentynach - samochód.
>
Jeszcze jest ważne kto za kim jedzie,na pewno odechce się brania winkla
na 100% jeśli jakiś łoś jedzie puszką 2m za tobą,w przypadku uślizgu
będzie naprawdę nieprzyjemnie
--
Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem
-
53. Data: 2009-05-16 20:15:08
Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>
The_EaGle napisał(a):
> Spider A.J. pisze:
>> "zbigi" <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl> wrote
>>> Spider A.J. napisał(a):
>>> [...]
>>>> jedyna przewaga w dzisiejszych czasach moto nad autem to
>>>> przyspieszenia w winklach jestesmy wolniejsi i tyle.
>>>
>>> Tam chyba powinna byc kropka? O, tak:
>>> " Jedyna przewaga w dzisiejszych czasach moto nad autem to
>>> " przyspieszenia. W winklach jestesmy wolniejsi i tyle.
>>
>> Badz przecinek, omsklo sie ale jak widac, na Waszej
>> inteligencji mozna polegac i nie zawiodlem sie.
>> :-)
>
> To ja bym powiedział tak: Na CBR RR za 20tys wejdziesz w zakręt szybciej
> niż kierownik z rodziną na pokładzie VW passata.
I to wszystko jeszcze przy zalozeniu, ze jest dobra pogoda, swietna
nawierzchnia i nie ma ryzyka syfu na niej. Bo inaczej, to nie wyda.
--
pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)
-
54. Data: 2009-05-16 22:11:29
Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
Od: "primuss" <k...@h...pl.usunto.i.to.te>
"Spider A.J." <n...@t...gmx.net> napisał(a):
> Nie mozesz byc pewny.
Potwierdza sie stara, smutna motocyklowa zasada: nigdy nie konfrontuj sie z
puszkarzami. Jezdza lepiej, hamuja lepiej, maja wieksze szanse w razie
kolizji. No i wiatr im nie doskwiera, i muzyczka w wyciszonej kabinie milo
gra... ostatnio wyprzedzilo mnie takie Audi Q7 - nie mialem ochoty sie
scigac, puscilem przodem...
--
pozdr.,
primuss
FZ6n
-
55. Data: 2009-05-17 08:50:09
Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
Od: The_EaGle <t...@d...com>
primuss pisze:
> "Spider A.J." <n...@t...gmx.net> napisał(a):
>> Nie mozesz byc pewny.
>
> Potwierdza sie stara, smutna motocyklowa zasada: nigdy nie konfrontuj sie z
> puszkarzami. Jezdza lepiej, hamuja lepiej, maja wieksze szanse w razie
> kolizji. No i wiatr im nie doskwiera, i muzyczka w wyciszonej kabinie milo
> gra... ostatnio wyprzedzilo mnie takie Audi Q7 - nie mialem ochoty sie
> scigac, puscilem przodem...
i stoją w korkach... ;)
Pozdrawiam
Rafał
-
56. Data: 2009-05-17 08:52:55
Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
Od: The_EaGle <t...@d...com>
zbigi pisze:
> The_EaGle napisał(a):
>> Spider A.J. pisze:
>>> "zbigi" <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl> wrote
>>>> Spider A.J. napisał(a):
>>>> [...]
>>>>> jedyna przewaga w dzisiejszych czasach moto nad autem to
>>>>> przyspieszenia w winklach jestesmy wolniejsi i tyle.
>>>>
>>>> Tam chyba powinna byc kropka? O, tak:
>>>> " Jedyna przewaga w dzisiejszych czasach moto nad autem to
>>>> " przyspieszenia. W winklach jestesmy wolniejsi i tyle.
>>>
>>> Badz przecinek, omsklo sie ale jak widac, na Waszej
>>> inteligencji mozna polegac i nie zawiodlem sie.
>>> :-)
>>
>> To ja bym powiedział tak: Na CBR RR za 20tys wejdziesz w zakręt
>> szybciej niż kierownik z rodziną na pokładzie VW passata.
>
> I to wszystko jeszcze przy zalozeniu, ze jest dobra pogoda, swietna
> nawierzchnia i nie ma ryzyka syfu na niej. Bo inaczej, to nie wyda.
Nie inaczej. :)
-
57. Data: 2009-05-17 10:24:33
Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
Od: The_EaGle <t...@d...com>
Leszek Karlik pisze:
> On Sat, 16 May 2009 10:48:59 +0200, <r...@g...com> wrote:
>
> [...]
>> był test drogi hamowania w motocyklu: Astra z blondi za kółkiem vs.
>> R1, kierowca z doświadczeniem wyścigowym. Wszystkie próby wygrała
>> blondi
>
> To powinni jeszcze zrobić test "Astra z blondi vs Honda CBR600RR z
> C-ABS" :-)
> Szybkie guglanie pokazuje, że Astra ma odległości hamowania od 39,8 do
> 44 m, a
> tutaj:
> http://www.bikers.pl/film/d420af9d884904b023415bacdc
8f91db.flv/c-abs_by_honda_-_mega_skuteczny.html
>
> można zobaczyć że CBR600RR z C-ABS hamuje na 34-38 metrach :-)
Szczerze powiedziawszy to mnie już przekonali do ABSu :) następny moto
będzie na pewno z ABSem :) Różnice w hamowaniu na mokrej nawierzchni są
po prostu porażające.
Pozdrawiam
Rafał
-
58. Data: 2009-05-17 11:47:13
Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
Od: Kuczu <p...@j...pl>
The_EaGle pisze:
> Szczerze powiedziawszy to mnie już przekonali do ABSu :) następny moto
> będzie na pewno z ABSem :) Różnice w hamowaniu na mokrej nawierzchni są
> po prostu porażające.
Gdy ma sie lyse opony, zapie...a bez sensu i nie umie uzywac tylnego
hamulca to nawet ABS nie pomoze.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition /soon/
-
59. Data: 2009-05-17 19:43:11
Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
Od: The_EaGle <t...@d...com>
Robert Rędziak pisze:
> On Fri, 15 May 2009 23:20:50 +0200, The_EaGle <t...@d...com>
> wrote:
>
>> http://www.youtube.com/watch?v=Man0X0bf8vk&NR=1
>>
>> w szybko zmieniających się zakretach - lewy, prawy, lewy - motocykl
>> zostaje z tyłu - na łukach prawie rowno za samochodem a to tylko skyline.
>
> Tylko? Mamy tu dwa pojazdy z najwyższych półek, tylko że jeden z
> nich ma jeden z najlepszych napędów na cztery koła na świecie, a
> do tego jest wilgotno.
Od czasów nissana skyline nic lepszego sie nie pojawiło? WG mnie kilka
szybszych samochodów by sie znalazło a czy kilka szybszych motocykli na
torze? Chyba nie.
Po za tym mi zawsze skyline kojarzył się z RWD. Nie zwróciłem uwagi, tam
jest AWD? Zreszta na pewno mokry tor miał spore znaczenie dla motocykla
- nie mogl rozwinac w pełni skrzydeł.
> Tak patrzę i nie widzę jeszcze jednej
> rzeczy, w samochodach sportowych dochodzi jeszcze docisk
> aerodynamiczny. Na szybkich łukach może pomagać.
Zgada sie docisk w samochodzie dyskwalifikuje motocykl w zakrętach. Z
tym że tak naprawdę docisk dotyczy już bardzo specyficznych modeli super
samochodów...
Pozdrawiam
Rafał
-
60. Data: 2009-05-17 20:17:49
Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Sun, 17 May 2009 21:43:11 +0200, The_EaGle <t...@d...com>
wrote:
> Od czasów nissana skyline nic lepszego sie nie pojawiło? WG mnie kilka
> szybszych samochodów by sie znalazło a czy kilka szybszych motocykli na
> torze? Chyba nie.
Od czasów Skyline R34 pojawił się niedawno GT-R R35. To ten na
filmie.
> Po za tym mi zawsze skyline kojarzył się z RWD. Nie zwróciłem uwagi, tam
> jest AWD? Zreszta na pewno mokry tor miał spore znaczenie dla motocykla
> - nie mogl rozwinac w pełni skrzydeł.
Tam jest ATTESA ET-S i VDC-R (brakuje WWW i THC, za to jest
prawieNintendo w kokpicie) co razem daje nie tylko płynny
rozdział momentu od 2:98% do 50:50% ale też rozdział momentu
pomiędzy kołami danej osi. Dość powiedzieć, że seryjnym autem
objechali Ring w 7m27s (a auto jest krowiaste: ponad 1700kg).
> Zgada sie docisk w samochodzie dyskwalifikuje motocykl w zakrętach. Z
> tym że tak naprawdę docisk dotyczy już bardzo specyficznych modeli super
> samochodów...
Owszem, ale każde sensowne auto sportowe ma elementy, które mają
zmniejszać unoszenie się auta (z drugiej strony przyznam, że nie
wiem jak wygląda sprawa unoszenia w motocyklu). No i
powierzchnia styku czterech, niewiele pochylających się, opon z
nawierzchnią jest raczej większa.
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.