  • 51. Data: 2009-05-16 16:37:21
    Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
    Od: Shreek <p...@M...onet.pl>

    Marcin Narzynski napisał(a):

    > No i nie porównujmy samochodów wyścigowych. Pytam o zwykłe osobówki.
    > Czekam na dalsze odpowiedzi.

    Kiedyś w TopGear był jakiś tego typu test.
    Motocykl kontra samochód. Nie pamiętam jaki motocykl i jaki samochód.
    (jakiś sport kontra Porsche??)
    Wiem, że oba pojazdy były prowadzone przez doświadczonych kierowców.

    Na drogach o mniejszej liczbie zakrętów zwyciężał motocykl, natomiast na
    serpentynach - samochód.

    --
    M.

  • 52. Data: 2009-05-16 18:56:00
    Od: Monster <"alpy2usun _to"@op.pl>

    Shreek pisze:

> [...]
    > Wiem, że oba pojazdy były prowadzone przez doświadczonych kierowców.
    >
    > Na drogach o mniejszej liczbie zakrętów zwyciężał motocykl, natomiast na

    Jeszcze jest ważne kto za kim jedzie,na pewno odechce się brania winkla
    na 100% jeśli jakiś łoś jedzie puszką 2m za tobą,w przypadku uślizgu
    będzie naprawdę nieprzyjemnie

    --
    Tomek
    BMW R1100S

  • 53. Data: 2009-05-16 20:15:08
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    The_EaGle napisał(a):

    > To ja bym powiedział tak: Na CBR RR za 20tys wejdziesz w zakręt szybciej
    > niż kierownik z rodziną na pokładzie VW passata.

    I to wszystko jeszcze przy zalozeniu, ze jest dobra pogoda, swietna
    nawierzchnia i nie ma ryzyka syfu na niej. Bo inaczej, to nie wyda.

  • 54. Data: 2009-05-16 22:11:29
    Od: "primuss" <k...@h...pl.usunto.i.to.te>

    "Spider A.J." <n...@t...gmx.net> napisał(a):
    > Nie mozesz byc pewny.

    Potwierdza sie stara, smutna motocyklowa zasada: nigdy nie konfrontuj sie z
    puszkarzami. Jezdza lepiej, hamuja lepiej, maja wieksze szanse w razie
    kolizji. No i wiatr im nie doskwiera, i muzyczka w wyciszonej kabinie milo
    gra... ostatnio wyprzedzilo mnie takie Audi Q7 - nie mialem ochoty sie
    scigac, puscilem przodem...

    --
    pozdr.,
    primuss

  • 55. Data: 2009-05-17 08:50:09
    Od: The_EaGle <t...@d...com>

    primuss pisze:

> [...]
    > kolizji. No i wiatr im nie doskwiera, i muzyczka w wyciszonej kabinie milo
    > gra... ostatnio wyprzedzilo mnie takie Audi Q7 - nie mialem ochoty sie

    i stoją w korkach... ;)

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 56. Data: 2009-05-17 08:52:55
    Od: The_EaGle <t...@d...com>

    zbigi pisze:

    > I to wszystko jeszcze przy zalozeniu, ze jest dobra pogoda, swietna
    > nawierzchnia i nie ma ryzyka syfu na niej. Bo inaczej, to nie wyda.

    Nie inaczej. :)

  • 57. Data: 2009-05-17 10:24:33
    Od: The_EaGle <t...@d...com>

    Leszek Karlik pisze:
    > On Sat, 16 May 2009 10:48:59 +0200, <r...@g...com> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > To powinni jeszcze zrobić test "Astra z blondi vs Honda CBR600RR z
    > C-ABS" :-)
    > Szybkie guglanie pokazuje, że Astra ma odległości hamowania od 39,8 do
    > 44 m, a
    > tutaj:
    > http://www.bikers.pl/film/d420af9d884904b023415bacdc
    8f91db.flv/c-abs_by_honda_-_mega_skuteczny.html

    > można zobaczyć że CBR600RR z C-ABS hamuje na 34-38 metrach :-)

    Szczerze powiedziawszy to mnie już przekonali do ABSu :) następny moto
    będzie na pewno z ABSem :) Różnice w hamowaniu na mokrej nawierzchni są
    po prostu porażające.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 58. Data: 2009-05-17 11:47:13
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    The_EaGle pisze:

    > Szczerze powiedziawszy to mnie już przekonali do ABSu :) następny moto
    > będzie na pewno z ABSem :) Różnice w hamowaniu na mokrej nawierzchni są
    > po prostu porażające.

    Gdy ma sie lyse opony, zapie...a bez sensu i nie umie uzywac tylnego
    hamulca to nawet ABS nie pomoze.

    --
    Kuczu
    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!

  • 59. Data: 2009-05-17 19:43:11
    Od: The_EaGle <t...@d...com>

    Robert Rędziak pisze:

    > Tylko? Mamy tu dwa pojazdy z najwyższych półek, tylko że jeden z
    > nich ma jeden z najlepszych napędów na cztery koła na świecie, a
    > do tego jest wilgotno.

    Od czasów nissana skyline nic lepszego sie nie pojawiło? WG mnie kilka
    szybszych samochodów by sie znalazło a czy kilka szybszych motocykli na
    torze? Chyba nie.

    Po za tym mi zawsze skyline kojarzył się z RWD. Nie zwróciłem uwagi, tam
    jest AWD? Zreszta na pewno mokry tor miał spore znaczenie dla motocykla
    - nie mogl rozwinac w pełni skrzydeł.

    > Tak patrzę i nie widzę jeszcze jednej
    > rzeczy, w samochodach sportowych dochodzi jeszcze docisk
    > aerodynamiczny. Na szybkich łukach może pomagać.

    Zgada sie docisk w samochodzie dyskwalifikuje motocykl w zakrętach. Z
    tym że tak naprawdę docisk dotyczy już bardzo specyficznych modeli super
    samochodów...

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 60. Data: 2009-05-17 20:17:49
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sun, 17 May 2009 21:43:11 +0200, The_EaGle <t...@d...com>
    wrote:

    > Od czasów nissana skyline nic lepszego sie nie pojawiło? WG mnie kilka
    > szybszych samochodów by sie znalazło a czy kilka szybszych motocykli na
    > torze? Chyba nie.

    Od czasów Skyline R34 pojawił się niedawno GT-R R35. To ten na
    filmie.

    > Po za tym mi zawsze skyline kojarzył się z RWD. Nie zwróciłem uwagi, tam
    > jest AWD? Zreszta na pewno mokry tor miał spore znaczenie dla motocykla
    > - nie mogl rozwinac w pełni skrzydeł.

    Tam jest ATTESA ET-S i VDC-R (brakuje WWW i THC, za to jest
    prawieNintendo w kokpicie) co razem daje nie tylko płynny
    rozdział momentu od 2:98% do 50:50% ale też rozdział momentu
    pomiędzy kołami danej osi. Dość powiedzieć, że seryjnym autem
    objechali Ring w 7m27s (a auto jest krowiaste: ponad 1700kg).

    > Zgada sie docisk w samochodzie dyskwalifikuje motocykl w zakrętach. Z
    > tym że tak naprawdę docisk dotyczy już bardzo specyficznych modeli super
    > samochodów...

    Owszem, ale każde sensowne auto sportowe ma elementy, które mają
    zmniejszać unoszenie się auta (z drugiej strony przyznam, że nie
    wiem jak wygląda sprawa unoszenia w motocyklu). No i
    powierzchnia styku czterech, niewiele pochylających się, opon z
    nawierzchnią jest raczej większa.

    r.
    robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com