eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleCzy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 66

  • 41. Data: 2009-05-16 06:31:17
    Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    Spider A.J. napisał(a):
    [...]
    > jedyna przewaga w dzisiejszych czasach moto nad autem to
    > przyspieszenia w winklach jestesmy wolniejsi i tyle.

    Tam chyba powinna byc kropka? O, tak:
    " Jedyna przewaga w dzisiejszych czasach moto nad autem to
    " przyspieszenia. W winklach jestesmy wolniejsi i tyle.
    :)

    --
    pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
    zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
    Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
    Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)


  • 42. Data: 2009-05-16 06:44:01
    Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
    Od: Scypio <s...@p...fm>

    Dnia Thu, 14 May 2009 13:18:31 +0200, Marcin Narzynski napisal(a):
    > Czy motocykl może pokonywać ostrzejsze zakręty niż samochoód osobowy z tą
    > samą prędkością?
    > Czy jadąc za samochodem i widząc, że samochód bezproblemowo pokonuje
    > zakręt - mogę być pewny, że i motocykl się spokojnie zmieści?

    W Top Gear 09/2008 znajdziesz artykuł "Pojedynek na torze". Tor Poznań,
    uczestnicy - Yamaha YZF-R1 i... Fiat Bravo 1.9 16v Multijet (150KM
    diesel).

    Bravo w wersji seryjnej na seryjnych oponach, Yamaha w wersji
    przygotowanej pod wyścigi Fiat Yamaha Cup (bez lusterek, lamp i na sportowych
    oponach).

    Wniosek był taki - im ciaśniejszy zakręt tym mniejsza różnica w prędkości
    między autem a motocyklem. Miejscami oba pojazdy poruszały się z równą
    prędkością, na najciaśniejszym zakręcie to Fiacik był szybszy.

    Zauważ, że jest dużo aut, które pojadą lepiej niż taki kompakt z belką skrętną
    z tyłu, napędem na przód i ciężkim turbodieslem. Ostatecznie: nie masz
    żadnej pewności, że jadąc za puszką jesteś w stanie pokonać zakręt
    X z tą samą prędkością co samochód.

    pozdrawiam,
    --
    scypio


  • 43. Data: 2009-05-16 07:34:50
    Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
    Od: "Spider A.J." <n...@t...gmx.net>


    "zbigi" <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl> wrote

    > Spider A.J. napisał(a):
    > [...]
    >> jedyna przewaga w dzisiejszych czasach moto nad autem to
    >> przyspieszenia w winklach jestesmy wolniejsi i tyle.
    >
    > Tam chyba powinna byc kropka? O, tak:
    > " Jedyna przewaga w dzisiejszych czasach moto nad autem to
    > " przyspieszenia. W winklach jestesmy wolniejsi i tyle.

    Badz przecinek, omsklo sie ale jak widac, na Waszej
    inteligencji mozna polegac i nie zawiodlem sie.
    :-)

    --
    -=[Spider A.J.]=-
    Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)
    http://www.foto-spider.pl
    RF900RS2



  • 44. Data: 2009-05-16 08:29:55
    Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Fri, 15 May 2009 23:20:50 +0200, The_EaGle <t...@d...com>
    wrote:

    > http://www.youtube.com/watch?v=Man0X0bf8vk&NR=1
    >
    > w szybko zmieniających się zakretach - lewy, prawy, lewy - motocykl
    > zostaje z tyłu - na łukach prawie rowno za samochodem a to tylko skyline.

    Tylko? Mamy tu dwa pojazdy z najwyższych półek, tylko że jeden z
    nich ma jeden z najlepszych napędów na cztery koła na świecie, a
    do tego jest wilgotno. Tak patrzę i nie widzę jeszcze jednej
    rzeczy, w samochodach sportowych dochodzi jeszcze docisk
    aerodynamiczny. Na szybkich łukach może pomagać.

    r.
    --
    ____________________________________________________
    _____________
    robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com

    I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.


  • 45. Data: 2009-05-16 08:48:59
    Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
    Od: r...@g...com

    On 14 Maj, 13:37, Jarecki <j...@g...com> wrote:
    > On 14 Maj, 13:29, "Marcin Narzynski"
    >
    > <narzynka.to_usun@a_to_wykasuj.onet.pl> wrote:
    > > Nie samochód czyni mistrza (nie licząc Formuly 1;)).
    >
    > Zgadza się.
    >
    > > Motocykle mają dwa koła ale małą masę więc z punktu widzenia fizyki - nic
    > > nie jest przesądzone.
    >
    > Hmm, do tych kół dochodzą jeszcze szerokie opony z o wiele większą
    > powierzchnią styku.
    >
    > > Robiłem sobie kiedyś amatorskie testy samochodem i trudno było osiągnąć
    > > opóźnienie większe niż 0.8g. Czytałem, że motocykl może osiągnać nawet -1.2g
    > > więc chyba nieźle.
    >
    > Nawet katalogowe drogi hamowania motocykli są mniejsze od
    > samochodowych, sprawdź.
    >
    >
    >
    > > No i nie porównujmy samochodów wyścigowych. Pytam o zwykłe osobówki.
    >
    > A co to znaczy zwykła osobówka? Astra I, czy nowy Golf GTI?
    > No i kierowcy jacy? Jak kiepsko jeździsz to i kapelusznik w skodzie
    > odejdzie Ci w winklu.

    był test drogi hamowania w motocyklu: Astra z blondi za kółkiem vs.
    R1, kierowca z doświadczeniem wyścigowym. Wszystkie próby wygrała
    blondi

    R.


  • 46. Data: 2009-05-16 11:54:23
    Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Sat, 16 May 2009 10:48:59 +0200, <r...@g...com> wrote:

    [...]
    > był test drogi hamowania w motocyklu: Astra z blondi za kółkiem vs.
    > R1, kierowca z doświadczeniem wyścigowym. Wszystkie próby wygrała
    > blondi

    To powinni jeszcze zrobić test "Astra z blondi vs Honda CBR600RR z C-ABS"
    :-)
    Szybkie guglanie pokazuje, że Astra ma odległości hamowania od 39,8 do 44
    m, a
    tutaj:
    http://www.bikers.pl/film/d420af9d884904b023415bacdc
    8f91db.flv/c-abs_by_honda_-_mega_skuteczny.html
    można zobaczyć że CBR600RR z C-ABS hamuje na 34-38 metrach :-)

    > R.
    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650


  • 47. Data: 2009-05-16 13:09:54
    Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
    Od: The_EaGle <t...@d...com>

    Spider A.J. pisze:
    > "zbigi" <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl> wrote
    >
    >> Spider A.J. napisał(a):
    >> [...]
    >>> jedyna przewaga w dzisiejszych czasach moto nad autem to
    >>> przyspieszenia w winklach jestesmy wolniejsi i tyle.
    >> Tam chyba powinna byc kropka? O, tak:
    >> " Jedyna przewaga w dzisiejszych czasach moto nad autem to
    >> " przyspieszenia. W winklach jestesmy wolniejsi i tyle.
    >
    > Badz przecinek, omsklo sie ale jak widac, na Waszej
    > inteligencji mozna polegac i nie zawiodlem sie.
    > :-)

    To ja bym powiedział tak: Na CBR RR za 20tys wejdziesz w zakręt szybciej
    niż kierownik z rodziną na pokładzie VW passata. Dlatego masz racje
    jeżeli z jednej strony jest sportowy motocykl i sportowy samochod,
    jednak zwykle na drogach porównanie to sportowy albo usportowiony
    motocykl i zwykły kompakt z oponami debica navigator o zerowej
    przyczepności albo innym eco gównie które nie trzyma. W motocyklu
    tymczasem masz bardzo czesto opony z górnej półki.


    Pozdrawiam
    Rafał


  • 48. Data: 2009-05-16 13:14:47
    Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
    Od: The_EaGle <t...@d...com>

    Scypio pisze:

    > W Top Gear 09/2008 znajdziesz artykuł "Pojedynek na torze". Tor Poznań,
    > uczestnicy - Yamaha YZF-R1 i... Fiat Bravo 1.9 16v Multijet (150KM
    > diesel).
    >
    > Bravo w wersji seryjnej na seryjnych oponach, Yamaha w wersji
    > przygotowanej pod wyścigi Fiat Yamaha Cup (bez lusterek, lamp i na sportowych
    > oponach).
    >
    > Wniosek był taki - im ciaśniejszy zakręt tym mniejsza różnica w prędkości
    > między autem a motocyklem. Miejscami oba pojazdy poruszały się z równą
    > prędkością, na najciaśniejszym zakręcie to Fiacik był szybszy.
    >
    > Zauważ, że jest dużo aut, które pojadą lepiej niż taki kompakt z belką skrętną
    > z tyłu, napędem na przód i ciężkim turbodieslem. Ostatecznie: nie masz
    > żadnej pewności, że jadąc za puszką jesteś w stanie pokonać zakręt
    > X z tą samą prędkością co samochód.

    Czyli wg mnie mamy _sportowy_samochod_ przygotowany do wyscigow ze
    sportowymi oponami a to OGROMNA różnica i zwykly motocykl z salonu.
    Gdzie tu logika? Takie porównanie jest gówno warte.
    Tymczasem na drodze bysmy mieli ten sam motocykl i zupełnie inny tak
    samo wygladajacy samochod z oponami eco_save_world które nie mają
    przyczepnosci :)


  • 49. Data: 2009-05-16 14:03:57
    Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
    Od: Scypio <s...@p...fm>

    Dnia Sat, 16 May 2009 15:14:47 +0200, The_EaGle napisal(a):
    >> Bravo w wersji seryjnej na seryjnych oponach, Yamaha w wersji
    >> przygotowanej pod wyścigi Fiat Yamaha Cup (bez lusterek, lamp i na sportowych
    >> oponach).

    > Czyli wg mnie mamy _sportowy_samochod_ przygotowany do wyscigow ze
    > sportowymi oponami a to OGROMNA różnica i zwykly motocykl z salonu.
    > Gdzie tu logika? Takie porównanie jest gówno warte.

    No właśnie nie wiem, bo przecież w teście Top Gear mamy:
    - seryjnego fiata bravo na seryjnych oponach
    - sportową yamahę r1 na sportowych oponach (http://www.fiatyamahacup.pl/)

    > Tymczasem na drodze bysmy mieli ten sam motocykl i zupełnie inny tak
    > samo wygladajacy samochod z oponami eco_save_world które nie mają
    > przyczepnosci :)

    E tam, zakładamy worst case scenario:
    Na drodze mamy ten sam motocykl, tylko na gorszych oponach + lepiej jadące
    auto (golf gti, focus st/rs, subaru impreza sti...) + najlepiej mokrą
    drogę. Opierając się na wynikach testu TG wnioskujemy, że motocykl nie
    będzie w stanie przejechać pewnych zakrętów równie szybko jak samochód.

    Dla lepszego efektu można zastąpić r1 jakimś demoludem w stanie
    agonalnym a drogę pokryć piaskiem albo lodem ;)

    pozdrawiam,
    --
    scypio


  • 50. Data: 2009-05-16 16:32:58
    Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
    Od: Piotr Rezmer <p...@W...ens.net.pl>

    Leszek Karlik pisze:

    > Szybkie guglanie pokazuje, że Astra ma odległości hamowania od 39,8 do
    > 44 m, a
    > tutaj:
    > http://www.bikers.pl/film/d420af9d884904b023415bacdc
    8f91db.flv/c-abs_by_honda_-_mega_skuteczny.html
    >
    > można zobaczyć że CBR600RR z C-ABS hamuje na 34-38 metrach :-)

    Czy ta astra to też RR? Trochę półki nie pasują :)
    --
    pozdrawiam
    Piotr
    XLR250&bmw_f650_dakar

strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6 . 7


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: