-
41. Data: 2009-05-16 06:31:17
Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>
Spider A.J. napisał(a):
[...]
> jedyna przewaga w dzisiejszych czasach moto nad autem to
> przyspieszenia w winklach jestesmy wolniejsi i tyle.
Tam chyba powinna byc kropka? O, tak:
" Jedyna przewaga w dzisiejszych czasach moto nad autem to
" przyspieszenia. W winklach jestesmy wolniejsi i tyle.
:)
--
pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)
-
42. Data: 2009-05-16 06:44:01
Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
Od: Scypio <s...@p...fm>
Dnia Thu, 14 May 2009 13:18:31 +0200, Marcin Narzynski napisal(a):
> Czy motocykl może pokonywać ostrzejsze zakręty niż samochoód osobowy z tą
> samą prędkością?
> Czy jadąc za samochodem i widząc, że samochód bezproblemowo pokonuje
> zakręt - mogę być pewny, że i motocykl się spokojnie zmieści?
W Top Gear 09/2008 znajdziesz artykuł "Pojedynek na torze". Tor Poznań,
uczestnicy - Yamaha YZF-R1 i... Fiat Bravo 1.9 16v Multijet (150KM
diesel).
Bravo w wersji seryjnej na seryjnych oponach, Yamaha w wersji
przygotowanej pod wyścigi Fiat Yamaha Cup (bez lusterek, lamp i na sportowych
oponach).
Wniosek był taki - im ciaśniejszy zakręt tym mniejsza różnica w prędkości
między autem a motocyklem. Miejscami oba pojazdy poruszały się z równą
prędkością, na najciaśniejszym zakręcie to Fiacik był szybszy.
Zauważ, że jest dużo aut, które pojadą lepiej niż taki kompakt z belką skrętną
z tyłu, napędem na przód i ciężkim turbodieslem. Ostatecznie: nie masz
żadnej pewności, że jadąc za puszką jesteś w stanie pokonać zakręt
X z tą samą prędkością co samochód.
pozdrawiam,
--
scypio
-
43. Data: 2009-05-16 07:34:50
Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
Od: "Spider A.J." <n...@t...gmx.net>
"zbigi" <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl> wrote
> Spider A.J. napisał(a):
> [...]
>> jedyna przewaga w dzisiejszych czasach moto nad autem to
>> przyspieszenia w winklach jestesmy wolniejsi i tyle.
>
> Tam chyba powinna byc kropka? O, tak:
> " Jedyna przewaga w dzisiejszych czasach moto nad autem to
> " przyspieszenia. W winklach jestesmy wolniejsi i tyle.
Badz przecinek, omsklo sie ale jak widac, na Waszej
inteligencji mozna polegac i nie zawiodlem sie.
:-)
--
-=[Spider A.J.]=-
Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)
http://www.foto-spider.pl
RF900RS2
-
44. Data: 2009-05-16 08:29:55
Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Fri, 15 May 2009 23:20:50 +0200, The_EaGle <t...@d...com>
wrote:
> http://www.youtube.com/watch?v=Man0X0bf8vk&NR=1
>
> w szybko zmieniających się zakretach - lewy, prawy, lewy - motocykl
> zostaje z tyłu - na łukach prawie rowno za samochodem a to tylko skyline.
Tylko? Mamy tu dwa pojazdy z najwyższych półek, tylko że jeden z
nich ma jeden z najlepszych napędów na cztery koła na świecie, a
do tego jest wilgotno. Tak patrzę i nie widzę jeszcze jednej
rzeczy, w samochodach sportowych dochodzi jeszcze docisk
aerodynamiczny. Na szybkich łukach może pomagać.
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
45. Data: 2009-05-16 08:48:59
Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
Od: r...@g...com
On 14 Maj, 13:37, Jarecki <j...@g...com> wrote:
> On 14 Maj, 13:29, "Marcin Narzynski"
>
> <narzynka.to_usun@a_to_wykasuj.onet.pl> wrote:
> > Nie samochód czyni mistrza (nie licząc Formuly 1;)).
>
> Zgadza się.
>
> > Motocykle mają dwa koła ale małą masę więc z punktu widzenia fizyki - nic
> > nie jest przesądzone.
>
> Hmm, do tych kół dochodzą jeszcze szerokie opony z o wiele większą
> powierzchnią styku.
>
> > Robiłem sobie kiedyś amatorskie testy samochodem i trudno było osiągnąć
> > opóźnienie większe niż 0.8g. Czytałem, że motocykl może osiągnać nawet -1.2g
> > więc chyba nieźle.
>
> Nawet katalogowe drogi hamowania motocykli są mniejsze od
> samochodowych, sprawdź.
>
>
>
> > No i nie porównujmy samochodów wyścigowych. Pytam o zwykłe osobówki.
>
> A co to znaczy zwykła osobówka? Astra I, czy nowy Golf GTI?
> No i kierowcy jacy? Jak kiepsko jeździsz to i kapelusznik w skodzie
> odejdzie Ci w winklu.
był test drogi hamowania w motocyklu: Astra z blondi za kółkiem vs.
R1, kierowca z doświadczeniem wyścigowym. Wszystkie próby wygrała
blondi
R.
-
46. Data: 2009-05-16 11:54:23
Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>
On Sat, 16 May 2009 10:48:59 +0200, <r...@g...com> wrote:
[...]
> był test drogi hamowania w motocyklu: Astra z blondi za kółkiem vs.
> R1, kierowca z doświadczeniem wyścigowym. Wszystkie próby wygrała
> blondi
To powinni jeszcze zrobić test "Astra z blondi vs Honda CBR600RR z C-ABS"
:-)
Szybkie guglanie pokazuje, że Astra ma odległości hamowania od 39,8 do 44
m, a
tutaj:
http://www.bikers.pl/film/d420af9d884904b023415bacdc
8f91db.flv/c-abs_by_honda_-_mega_skuteczny.html
można zobaczyć że CBR600RR z C-ABS hamuje na 34-38 metrach :-)
> R.
Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650
-
47. Data: 2009-05-16 13:09:54
Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
Od: The_EaGle <t...@d...com>
Spider A.J. pisze:
> "zbigi" <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl> wrote
>
>> Spider A.J. napisał(a):
>> [...]
>>> jedyna przewaga w dzisiejszych czasach moto nad autem to
>>> przyspieszenia w winklach jestesmy wolniejsi i tyle.
>> Tam chyba powinna byc kropka? O, tak:
>> " Jedyna przewaga w dzisiejszych czasach moto nad autem to
>> " przyspieszenia. W winklach jestesmy wolniejsi i tyle.
>
> Badz przecinek, omsklo sie ale jak widac, na Waszej
> inteligencji mozna polegac i nie zawiodlem sie.
> :-)
To ja bym powiedział tak: Na CBR RR za 20tys wejdziesz w zakręt szybciej
niż kierownik z rodziną na pokładzie VW passata. Dlatego masz racje
jeżeli z jednej strony jest sportowy motocykl i sportowy samochod,
jednak zwykle na drogach porównanie to sportowy albo usportowiony
motocykl i zwykły kompakt z oponami debica navigator o zerowej
przyczepności albo innym eco gównie które nie trzyma. W motocyklu
tymczasem masz bardzo czesto opony z górnej półki.
Pozdrawiam
Rafał
-
48. Data: 2009-05-16 13:14:47
Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
Od: The_EaGle <t...@d...com>
Scypio pisze:
> W Top Gear 09/2008 znajdziesz artykuł "Pojedynek na torze". Tor Poznań,
> uczestnicy - Yamaha YZF-R1 i... Fiat Bravo 1.9 16v Multijet (150KM
> diesel).
>
> Bravo w wersji seryjnej na seryjnych oponach, Yamaha w wersji
> przygotowanej pod wyścigi Fiat Yamaha Cup (bez lusterek, lamp i na sportowych
> oponach).
>
> Wniosek był taki - im ciaśniejszy zakręt tym mniejsza różnica w prędkości
> między autem a motocyklem. Miejscami oba pojazdy poruszały się z równą
> prędkością, na najciaśniejszym zakręcie to Fiacik był szybszy.
>
> Zauważ, że jest dużo aut, które pojadą lepiej niż taki kompakt z belką skrętną
> z tyłu, napędem na przód i ciężkim turbodieslem. Ostatecznie: nie masz
> żadnej pewności, że jadąc za puszką jesteś w stanie pokonać zakręt
> X z tą samą prędkością co samochód.
Czyli wg mnie mamy _sportowy_samochod_ przygotowany do wyscigow ze
sportowymi oponami a to OGROMNA różnica i zwykly motocykl z salonu.
Gdzie tu logika? Takie porównanie jest gówno warte.
Tymczasem na drodze bysmy mieli ten sam motocykl i zupełnie inny tak
samo wygladajacy samochod z oponami eco_save_world które nie mają
przyczepnosci :)
-
49. Data: 2009-05-16 14:03:57
Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
Od: Scypio <s...@p...fm>
Dnia Sat, 16 May 2009 15:14:47 +0200, The_EaGle napisal(a):
>> Bravo w wersji seryjnej na seryjnych oponach, Yamaha w wersji
>> przygotowanej pod wyścigi Fiat Yamaha Cup (bez lusterek, lamp i na sportowych
>> oponach).
> Czyli wg mnie mamy _sportowy_samochod_ przygotowany do wyscigow ze
> sportowymi oponami a to OGROMNA różnica i zwykly motocykl z salonu.
> Gdzie tu logika? Takie porównanie jest gówno warte.
No właśnie nie wiem, bo przecież w teście Top Gear mamy:
- seryjnego fiata bravo na seryjnych oponach
- sportową yamahę r1 na sportowych oponach (http://www.fiatyamahacup.pl/)
> Tymczasem na drodze bysmy mieli ten sam motocykl i zupełnie inny tak
> samo wygladajacy samochod z oponami eco_save_world które nie mają
> przyczepnosci :)
E tam, zakładamy worst case scenario:
Na drodze mamy ten sam motocykl, tylko na gorszych oponach + lepiej jadące
auto (golf gti, focus st/rs, subaru impreza sti...) + najlepiej mokrą
drogę. Opierając się na wynikach testu TG wnioskujemy, że motocykl nie
będzie w stanie przejechać pewnych zakrętów równie szybko jak samochód.
Dla lepszego efektu można zastąpić r1 jakimś demoludem w stanie
agonalnym a drogę pokryć piaskiem albo lodem ;)
pozdrawiam,
--
scypio
-
50. Data: 2009-05-16 16:32:58
Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
Od: Piotr Rezmer <p...@W...ens.net.pl>
Leszek Karlik pisze:
> Szybkie guglanie pokazuje, że Astra ma odległości hamowania od 39,8 do
> 44 m, a
> tutaj:
> http://www.bikers.pl/film/d420af9d884904b023415bacdc
8f91db.flv/c-abs_by_honda_-_mega_skuteczny.html
>
> można zobaczyć że CBR600RR z C-ABS hamuje na 34-38 metrach :-)
Czy ta astra to też RR? Trochę półki nie pasują :)
--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar