  • 1. Data: 2009-05-14 11:18:31
    Temat: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
    Od: "Marcin Narzynski" <narzynka.to_usun@a_to_wykasuj.onet.pl>

    Czy motocykl może pokonywać ostrzejsze zakręty niż samochoód osobowy z tą
    samą prędkością?
    Czy jadąc za samochodem i widząc, że samochód bezproblemowo pokonuje
    zakręt - mogę być pewny, że i motocykl się spokojnie zmieści?

    Druga rzecz: analogicznie w kwestii hamowania. Czy gwałtownie hamujący
    samochód zatrzyma się szybciej, czy później od motocykla?

    MN

  • 2. Data: 2009-05-14 11:23:57
    Od: Jarecki <j...@g...com>

    On 14 Maj, 13:18, "Marcin Narzynski"
    <narzynka.to_usun@a_to_wykasuj.onet.pl> wrote:
> [...]
    > Czy jadąc za samochodem i widząc, że samochód bezproblemowo pokonuje
    > zakręt - mogę być pewny, że i motocykl się spokojnie zmieści?

    Jeśli będzie jechał przed tobą kapelusznik w Skodzie, to spokojnie.
    Jak typek w Subaru Impreza STI, to masz problem, by mu dotrzymać
    kroku.

    > Druga rzecz: analogicznie w kwestii hamowania. Czy gwałtownie hamujący
    > samochód zatrzyma się szybciej, czy później od motocykla?

    Jak wyżej.

    Generalnie motóry mają 2 koła, więc gorzej skręcają i hamują niż
    samochody z 4 kołami i szerszymi oponami.
    Podobnie na torach wyścigowych, rekordy okrążeń należą do samochodów.

    Jarecki

  • 3. Data: 2009-05-14 11:29:36
    Od: Piotr 'Wiewiór81' Łukasiewicz <p...@l...WYTNIJTO.net.pl>

    Użytkownik "Marcin Narzynski" napisał:
> [...]
    >
    > Druga rzecz: analogicznie w kwestii hamowania. Czy gwałtownie hamujący
    > samochód zatrzyma się szybciej, czy później od motocykla?

    Wszystko zależy od umiejętności motocyklisty :)

    WR81

  • 4. Data: 2009-05-14 11:29:45
    Od: "Marcin Narzynski" <narzynka.to_usun@a_to_wykasuj.onet.pl>

    Użytkownik "Jarecki" <j...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    samochody z 4 kołami i szerszymi oponami.
    Podobnie na torach wyścigowych, rekordy okrążeń należą do samochodów.

    -------------------

    Nie samochód czyni mistrza (nie licząc Formuly 1;)).
    Motocykle mają dwa koła ale małą masę więc z punktu widzenia fizyki - nic
    nie jest przesądzone.
    Robiłem sobie kiedyś amatorskie testy samochodem i trudno było osiągnąć
    opóźnienie większe niż 0.8g. Czytałem, że motocykl może osiągnać nawet -1.2g
    więc chyba nieźle.

    No i nie porównujmy samochodów wyścigowych. Pytam o zwykłe osobówki.
    Czekam na dalsze odpowiedzi.

  • 5. Data: 2009-05-14 11:32:37
    Od: "Marcin Narzynski" <narzynka.to_usun@a_to_wykasuj.onet.pl>

    > Wszystko zależy od umiejętności motocyklisty :)
    >
    > WR81

    Motocyklista i kierowca mają przeciętne umiejętności.

  • 6. Data: 2009-05-14 11:34:03
    Od: "Spider A.J." <n...@t...gmx.net>

    "Marcin Narzynski" <narzynka.to_usun@a_to_wykasuj.onet.pl> wrote
    > Czy motocykl może pokonywać ostrzejsze zakręty niż samochoód osobowy z tą
    > samą prędkością?

    Czy ryba plywa szybciej niz lata ptak?
    Jaki motocykl jaki samochod?
    Pagani Zonda vs VN 1500?
    VW Transporter vs CBR600RR?

    > Czy jadąc za samochodem i widząc, że samochód bezproblemowo pokonuje
    > zakręt - mogę być pewny, że i motocykl się spokojnie zmieści?

    Nie mozesz byc pewny.

    > Druga rzecz: analogicznie w kwestii hamowania. Czy gwałtownie hamujący
    > samochód zatrzyma się szybciej, czy później od motocykla?

    Znow pytanie postawione bez sensu, ale dla wlasnego
    bezpieczenstwa przyjmij lepiej ze samochod zatrzyma sie szybciej

    --
    -=[Spider A.J.]=-
    Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)

  • 7. Data: 2009-05-14 11:37:31
    Od: Jarecki <j...@g...com>

    On 14 Maj, 13:29, "Marcin Narzynski"
    <narzynka.to_usun@a_to_wykasuj.onet.pl> wrote:

    > Nie samochód czyni mistrza (nie licząc Formuly 1;)).

    Zgadza się.

    > Motocykle mają dwa koła ale małą masę więc z punktu widzenia fizyki - nic
    > nie jest przesądzone.

    Hmm, do tych kół dochodzą jeszcze szerokie opony z o wiele większą
    powierzchnią styku.

    > Robiłem sobie kiedyś amatorskie testy samochodem i trudno było osiągnąć
    > opóźnienie większe niż 0.8g. Czytałem, że motocykl może osiągnać nawet -1.2g
    > więc chyba nieźle.

    Nawet katalogowe drogi hamowania motocykli są mniejsze od
    samochodowych, sprawdź.

    > No i nie porównujmy samochodów wyścigowych. Pytam o zwykłe osobówki.

    A co to znaczy zwykła osobówka? Astra I, czy nowy Golf GTI?
    No i kierowcy jacy? Jak kiepsko jeździsz to i kapelusznik w skodzie
    odejdzie Ci w winklu.

    Moja rada - nie zwracaj uwagi na to jak ktoś przed Tobą zapiernicza,
    tylko licz swoje siły na zamiary. No chyba, że masz kumpla, o którym
    wiesz, że jest dobry w te klocki, to go obserwuj, ale nie staraj się
    na siłę dogonić ani jechać tak szybko jak on.

    Jarecki

  • 8. Data: 2009-05-14 11:57:04
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 14 Maj, 13:32, "Marcin Narzynski"

    > Motocyklista i kierowca mają przeciętne umiejętności.

    to nalezy zalozyc, ze samochod jest lepszy...
    np. wdepnie hamulec w podloge (zwlaszcza na zakrecie), zadziala ABS i
    nic sie mu nie stanie...
    a motocyklem trzeba sie nameczyc zeby w bagazniku nie zaparkowac/
    zaliczyc szlifa ;)

  • 9. Data: 2009-05-14 12:01:59
    Od: donia <t...@p...onet.pl>

    Jarecki pisze:

    > Nawet katalogowe drogi hamowania motocykli są mniejsze od
    > samochodowych, sprawdź.

    tyyy, no to chyba dobrze ;>

    pees ale wiadomo o co chodzi

    --
    pzdrv
    donia i VyFRotka 800

  • 10. Data: 2009-05-14 12:12:15
    Od: "Ivam" <f...@-...fm>

    "WS" <L...@c...pl> wrote in message
    .googlegroups.com...
    > np. wdepnie hamulec w podloge (zwlaszcza na zakrecie),
    > zadziala ABS i nic sie mu nie stanie...
    > a motocyklem trzeba sie nameczyc

    Co Ty gadasz, przeciez motury bez ABSa sa bezuzyteczne i sie jezdzic nie da!
    Bo sie czlek meczy!

    --
    pzdr:
    Ivam