  • Data: 2009-05-15 21:12:05
    Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
    Od: The_EaGle <t...@d...com> szukaj wiadomości tego autora

    fv pisze:

    > Dodatkowym kłopotem jest stan nawierzchni. Podam jeden przykład: plama oleju w
    którą auto nie
    > wjedzie żadnym kołem (akurat na środku pasa).
    >
    > Kierowca auta mniej ryzykuje wjeżdżając szybko w zakręt.

    Jeździłem troszkę po torze samochodem i sie z Tobą nie do końca zgodzę.
    W zakręcie pokonywanym odpowiednio szybko samochód podobnie jak motocykl
    ma praktycznie dwa koła na których spoczywa 95% przyczepności to są koła
    zewnętrzne do zakrętu. Jeżeli wiec tymi kołami wiedziesz w szybko
    pokonywany łuk w olej to możesz być pewny że wylecisz z drogi.

    Moim zdaniem to różnica tkwi łatwości naprawy błędu w samochodzie i
    motocyklu. W samochodzie jest margines błędu w przypadku takiej jak
    wyżej sytuacji - tzn że gdybyś nawet wjechał w ten olej to od razu nie
    leżysz jak w motocyklu ale wpadasz w poślizg który przy odrobinie
    dodatkowego miejsca i marginesie przyczepności możesz naprawić i nawet
    wrócić na tor lub drogę - ale to zależy od prędkości. Jeżeli jedziesz
    samochodem na granicy poślizgu to już tego marginesu nie masz i tak jak
    motocyklem lecisz w zielone... Wtedy ryzykujesz dokładnie tak samo jak
    jadąc motocyklem.

    > Gdybanie o pojedyńczych zakrętach jest jednak nieco bezcelowe, ponieważ gdy się
    wezmie pod uwagę
    > całą trasę to nie wiadomo kto wygra wyścig. Jeśli będą wolne zakręty a po nich
    długie proste, to
    > motocykl ma zdecydowaną przewagę ze względu na masę.
    > W bardzo szybkich zakrętach, teoretyczną przewagę nadal ma motocykl chyba że
    właściciel auta
    > zainwestował w zawieszenie i opony oraz swoje umiejętności sporo czasu i pieniędzy.

    Motocykl nie ma przewagi nigdzie po za prostymi. Byle sportowy samochód
    (911,350Z, czy nawet STI )z niskim punktem ciężkości dobrymi oponami vs
    sportowy motocykl. Testy robiono już wielokrotnie m.in Tiff Needel choć
    motocykl wygrał o włos to dzięki przyspieszeniu na prostych.

    Lambo vs Ducati 999
    http://www.youtube.com/watch?v=vxDeXmAA5_Y&feature=P
    layList&p=ED430BDD56EED26B&index=0

    > Byłem niedawno w górach i zdecydowaną większość aut objeżdżałem mimo pasażerki i
    załadowanego kufra.
    > Trafił się delikwent w BMW M5 i długa prosta i tyle go widziałem. W zakrętach też
    go nie
    > doszedłem... Pocieszam się w duchu że może wcześniej skręcił ;-)

    Na takiej nawierzchni jaka jest w Bieszczadach jeżeli nie objechał cię
    M5 z 500KM to raczej ze względu na to że to był leszcz a nie kierowca ;)
    Albo M5 była doklejana a to był jakiś diesel ;P

    Pozdr
    Rafał