  • Data: 2009-05-16 06:44:01
    Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
    Od: Scypio <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 14 May 2009 13:18:31 +0200, Marcin Narzynski napisal(a):
    > Czy motocykl może pokonywać ostrzejsze zakręty niż samochoód osobowy z tą
    > samą prędkością?
    > Czy jadąc za samochodem i widząc, że samochód bezproblemowo pokonuje
    > zakręt - mogę być pewny, że i motocykl się spokojnie zmieści?

    W Top Gear 09/2008 znajdziesz artykuł "Pojedynek na torze". Tor Poznań,
    uczestnicy - Yamaha YZF-R1 i... Fiat Bravo 1.9 16v Multijet (150KM
    diesel).

    Bravo w wersji seryjnej na seryjnych oponach, Yamaha w wersji
    przygotowanej pod wyścigi Fiat Yamaha Cup (bez lusterek, lamp i na sportowych
    oponach).

    Wniosek był taki - im ciaśniejszy zakręt tym mniejsza różnica w prędkości
    między autem a motocyklem. Miejscami oba pojazdy poruszały się z równą
    prędkością, na najciaśniejszym zakręcie to Fiacik był szybszy.

    Zauważ, że jest dużo aut, które pojadą lepiej niż taki kompakt z belką skrętną
    z tyłu, napędem na przód i ciężkim turbodieslem. Ostatecznie: nie masz
    żadnej pewności, że jadąc za puszką jesteś w stanie pokonać zakręt
    X z tą samą prędkością co samochód.

    pozdrawiam,
    --
    scypio