    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Czy ludzie juz zatracili kompletnie rozum?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Thu, 5 Dec 2013 00:00:54 +0100

    Dnia Wed, 04 Dec 2013 22:34:14 +0100, BartekK napisał(a):

    > U Niemców? Okrutne odmóżdżenie na drogach, naprawdę oni jeździć nie
    > potrafią. Nie wiedzą co to są lusterka, nie wiedzą co to jest ślisko.
    > Ratuje ich tylko to, że mają lepsze auta i więcej kasy (albo na
    > ubezpieczenie AC, albo na wymianę auta).

    Akurat co to lusterka to wiedza. Tam zawsze moze ktos jechac szybciej
    od Ciebie, i przed wyprzedzaniem trzeba spojrzec czy lewy pas wolny.

    > Nie bez powodu miewają też
    > poważne karambole albo wypadki robiące ształ na parę kilometrów. Tylko
    > że u nich i auta lepsze, i opony nowsze, i drogi lepsze, i dużo lepsze
    > zarządzanie kryzysowe (dużo szybsza reakcja drogowców na opady itp, dużo
    > sprawniejsze odśnieżanie, i dużo sprawniejsze usuwanie skutków wypadku -

    Polemizowalbym.

    > U nas jednak jest dużo więcej statystycznie "starszych" aut, takich
    > powiedzmy 10-15 letnich, które "jeszcze dają radę" i te 150-180km/h
    > pojadą bez problemu,

    Z tym ze one jeszcze niedawno jezdzily po tych niemieckich drogach :-)

    > ale z powodów finansowych kierowca jeździ takim a
    > nie innym autem, i z tych samych powodów stan tego auta i opony - są
    > "takie sobie". I mnożąc statystykę starszych aut o gorszej kondycji -
    > przez ilość marnych kierowców - jest duża szansa że jednak jakiś Janusz
    > w 15letnim mondeo o łysych oponach, albo Seba w BMW - nie wyrobi z
    > hamowaniem/skręcaniem. Dodając do tego jeszcze działania służb u nas -
    > jedno auto w barierkę, i po 70km A4 w obu kierunkach przez cały dzień
    > zablokowane... to mamy jak mamy.

    Akurat mam odwrotne doswiadczenie - u nas A4 zazwyczaj przejezdna.
    W Niemczech szansa trafienia na wypadek duza.
    A przy ich ruchu korek sie wydluza blyskawicznie.

> [...]
    > mi na nierównościach w łukach robić się nadsterowność w aucie FWD, to
    > stwierdzam że nie jest dobrze, i zwalniam, bo to nie tor by walczyć o
    > każdą sekundę na każdym zakręcie. A czasem jak solidnie leje (i to w
    > nocy) - to nie raz jadę 80-90 (bo nawet na wycieraczkach na maks nic nie
    > widzę na 100m, więc żeby się nie męczyć - jadę przyklejony za tirem, a
    > tir - siedzi wyżej, ponad "wodną mgłę" nad asfaltem, to widzi więcej), a
    > Niemcy przelatują lewym pasem obok z prędkością "wziummmm" - przecież na
    > noktowizorze z radarem nie jadą, więc lecą w ciemno.

    I o tym pisze - leje mocno, a oni leca ...

    J.