-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin2!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsreader4.netcologne.de!news.netc
ologne.de!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-
exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTE
D!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Subject: Re: Czy ludzie juz zatracili kompletnie rozum?
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <l7lr3p$ntv$1@usenet.news.interia.pl>
<8...@p...pl.invalid>
<l7lt93$sdf$1@usenet.news.interia.pl>
<529f785a$0$2375$65785112@news.neostrada.pl>
<l7o83h$5hh$1@mx1.internetia.pl>
Date: Thu, 5 Dec 2013 00:00:54 +0100
Message-ID: <6...@4...net>
Lines: 55
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
X-Trace: 1386198050 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2170 82.143.187.50:49270
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2513441
[ ukryj nagłówki ]Dnia Wed, 04 Dec 2013 22:34:14 +0100, BartekK napisał(a):
> W dniu 2013-12-04 19:45, J.F pisze:
>> Ba - sa autostrady z ograniczeniem predkosci przy opadach (tabliczka
>> "bei Nasse" - przy wilgoci).
>> Czyzby odmozdzenie - tam gdzie znaku nie ma, tam wolno gnac ?
> U Niemców? Okrutne odmóżdżenie na drogach, naprawdę oni jeździć nie
> potrafią. Nie wiedzą co to są lusterka, nie wiedzą co to jest ślisko.
> Ratuje ich tylko to, że mają lepsze auta i więcej kasy (albo na
> ubezpieczenie AC, albo na wymianę auta).
Akurat co to lusterka to wiedza. Tam zawsze moze ktos jechac szybciej
od Ciebie, i przed wyprzedzaniem trzeba spojrzec czy lewy pas wolny.
> Nie bez powodu miewają też
> poważne karambole albo wypadki robiące ształ na parę kilometrów. Tylko
> że u nich i auta lepsze, i opony nowsze, i drogi lepsze, i dużo lepsze
> zarządzanie kryzysowe (dużo szybsza reakcja drogowców na opady itp, dużo
> sprawniejsze odśnieżanie, i dużo sprawniejsze usuwanie skutków wypadku -
Polemizowalbym.
> U nas jednak jest dużo więcej statystycznie "starszych" aut, takich
> powiedzmy 10-15 letnich, które "jeszcze dają radę" i te 150-180km/h
> pojadą bez problemu,
Z tym ze one jeszcze niedawno jezdzily po tych niemieckich drogach :-)
> ale z powodów finansowych kierowca jeździ takim a
> nie innym autem, i z tych samych powodów stan tego auta i opony - są
> "takie sobie". I mnożąc statystykę starszych aut o gorszej kondycji -
> przez ilość marnych kierowców - jest duża szansa że jednak jakiś Janusz
> w 15letnim mondeo o łysych oponach, albo Seba w BMW - nie wyrobi z
> hamowaniem/skręcaniem. Dodając do tego jeszcze działania służb u nas -
> jedno auto w barierkę, i po 70km A4 w obu kierunkach przez cały dzień
> zablokowane... to mamy jak mamy.
Akurat mam odwrotne doswiadczenie - u nas A4 zazwyczaj przejezdna.
W Niemczech szansa trafienia na wypadek duza.
A przy ich ruchu korek sie wydluza blyskawicznie.
> Sam jeżdżę po germańskich autobanach dość szybko (ogranicza mnie jedynie
> sumienie księgowe bo spalanie rośnie lawinowo), i jak przy >250 zaczyna
> mi na nierównościach w łukach robić się nadsterowność w aucie FWD, to
> stwierdzam że nie jest dobrze, i zwalniam, bo to nie tor by walczyć o
> każdą sekundę na każdym zakręcie. A czasem jak solidnie leje (i to w
> nocy) - to nie raz jadę 80-90 (bo nawet na wycieraczkach na maks nic nie
> widzę na 100m, więc żeby się nie męczyć - jadę przyklejony za tirem, a
> tir - siedzi wyżej, ponad "wodną mgłę" nad asfaltem, to widzi więcej), a
> Niemcy przelatują lewym pasem obok z prędkością "wziummmm" - przecież na
> noktowizorze z radarem nie jadą, więc lecą w ciemno.
I o tym pisze - leje mocno, a oni leca ...
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 05.12.13 00:09 BartekK
- 04.12.13 23:45 Gotfryd Smolik news
- 05.12.13 00:52 RoMan Mandziejewicz
- 05.12.13 08:16 hisjusz
- 05.12.13 08:34 J.F.
- 05.12.13 08:35 sqlwiel
- 05.12.13 09:51 Gotfryd Smolik news
- 05.12.13 09:55 RoMan Mandziejewicz
- 05.12.13 13:06 Artur Maśląg
- 05.12.13 15:05 Jan Koval
- 05.12.13 15:06 AZ
- 05.12.13 15:11 Jan Koval
- 05.12.13 16:00 sqlwiel
- 05.12.13 19:43 A.L.
- 05.12.13 22:51 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-15 (ino)wrocław
- 2024-12-15 Obcinaczki z łapaczem
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=