  • 1. Data: 2009-10-25 16:56:56
    Temat: Czy ktoś korzystał z takiego ustrojstwa do balansu bieli?
    Od: "elm" <spamno_elmstreet02malpayahoo.pl>

    Witam,
    Czy ktoś korzystał z tego lub podobnego urządzonka i mogłby coś o tym
    powiuedzieć- przydatność?
    http://sklep.dfv.pl/cbl-full-color-balance-lens-85mm
    -p-9609.html

    pozdro
    elm

  • 2. Data: 2009-10-25 17:00:05
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 25 Okt., 17:56, "elm" <spamno_elmstreet02malpayahoo.pl> wrote:
    > Witam,
    > Czy kto korzysta z tego lub podobnego urz dzonka i mog by co o tym
    > powiuedzie - przydatno ?http://sklep.dfv.pl/cbl-full-color-balance-lens-85m
    m-p-9609.html

    > pozdro
    > elm

    malo przydatno.

  • 3. Data: 2009-10-25 17:05:25
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze elm:

    > http://sklep.dfv.pl/cbl-full-color-balance-lens-85mm
    -p-9609.html

    Czy to jest jakiś żart?

  • 4. Data: 2009-10-25 17:23:07
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    elm pisze:
    > Witam,
    > Czy ktoś korzystał z tego lub podobnego urządzonka i mogłby coś o tym
> [...]
    3,99zł - tak. 399zł - nie.
    Zresztą sami to testowali i stwierdzili, że nie jest to w niczym lepsze
    od szarej kartki Kodaka, którą można nabyć za kilkanaście złotych. To
    jedynie jest trochę wygodniejsze w noszeniu, więc mogłoby być jedynie
    trochę droższe od kartki Kodaka.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 5. Data: 2009-10-25 17:48:06
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

    Użytkownik "elm" <spamno_elmstreet02malpayahoo.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > Czy ktoś korzystał z tego lub podobnego urządzonka i mogłby coś o tym
> [...]

    A nie prościej robic w RAW

    --
    buy and sell your photos
    http://photobank.net-poland.com

  • 6. Data: 2009-10-25 17:48:15
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

> [...]
    > Witam,
    > Czy ktoś korzystał z tego lub podobnego urządzonka i mogłby coś o tym

    Są też białe przepuszczalne dla światła dekielki do ustalania WB (cena ok.
    20 zł). Przydatność najwyżej średnia (mam - praktycznie nie używam) - jak
    masz czas zabawić się w ustalanie WB za pomocą dekielka, to tym bardziej
    będziesz miał czas przełączyć się na RAW, co uwalnia od kłopotów z WB.

    --
    Lol

  • 7. Data: 2009-10-25 19:18:55
    Od: "elm" <spamno_elmstreet02malpayahoo.pl>

    Użytkownik "Lol" <l...@l...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > masz czas zabawić się w ustalanie WB za pomocą dekielka, to tym bardziej
    > będziesz miał czas przełączyć się na RAW, co uwalnia od kłopotów z WB.

    Ok, dzienx wszystkim za info.
    pozdro
    elm

  • 8. Data: 2009-10-25 19:50:43
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał:

    > [...]
    >
    > Czy to jest jakiś żart?
    > [...]

    Nie - sposób na wyciągnięcie kasy. Podobnie jak obiektywy LensBaby czy różne
    'kultowe' aparaty przeznaczone do lomografii. Umiejętnie dobranym agresywnym
    marketingiem tworzy się rynek na takie produkty. A jak już klient kasę wyda,
    to trudno mu będzie uwierzyć, że to działa równie skutecznie jak zwykła
    szybka z mlecznego plexi - bo przecież tyle kosztowało...

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 9. Data: 2009-10-25 19:55:26
    Od: "R" <...@n...spam>

> [...]
    > jak masz czas zabawić się w ustalanie WB za pomocą dekielka, to tym
    > bardziej będziesz miał czas przełączyć się na RAW, co uwalnia od kłopotów

    A jak z RAWa odczytać jaka była temperatura barwowa światła (nie ta
    ustawiona przez aparat)?
    R.

  • 10. Data: 2009-10-25 20:10:54

    R pisze:
    > Użytkownik "Lol" <l...@l...pl> napisał w wiadomości
    >>

    > A jak z RAWa odczytać jaka była temperatura barwowa światła (nie ta
    > ustawiona przez aparat)?
    > R.

    W większości aparatów masz pomiar PRE. Ustawiasz na białą lub szarą
    kartkę. Efekt ten sam, kawałek kartki to 10 groszy, a nie 400 zł.
    Zamiast kartki możesz też użyć białej ściany.

    wer