    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Czy jest na pokładzie jakiś elektryk?
    Date: Mon, 8 May 2023 16:54:43 +0200

    On Mon, 8 May 2023 16:13:40 +0200, PeJot wrote:

    > U mnie też tak było, 1 obwód oświetleniowy dało się podzielić na 3
    > obwody na 3 fazach. Ale jakoś nie widzę wielkich plusów dodatnich :)

    Wspolczesna moc oswietlenia taka, ze faktycznie nie widzę sensu
    dzielenia.
    Tylko sie troche zdziwiłem, jak odkrecilem jedną śrubke w wyłączniku
    i wszedzie swiatlo zgaslo.
    Jakos tak było im wygodniej do tego jednego wyłącznika kolejne
    podpiąc.

    > Ale widziałem już instalacje na bogato: tyle RCBO ile gniazdek.

    Po prawdzie to troche wk* jak zewrzesz zerowy z PE i wszystko gasnie.

    Chyba, ze to szpital - tam takie efekty bardzo niepożądane.

    J.