  • 11. Data: 2009-03-19 13:08:52
    Temat: Re: Czy jest coś takiego?
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > 1. Robimy bracketing ostrości, np. 30 zdjęć obejmujących głębokość sceny
    > 2. ładujemy to do odpowiedniego programu który wyświetla nam któreś z nich
    > Teraz:
    > Przesuwamy kursorem po zdjęciu i wtedy pewien algorytm wyszukuje zdjęcie
    > które jest w danym punkcie najostrzejsze i płynnie zmienia wyświetlany
    > obraz na to właśnie zdjęcie.
    > Efekt: możemy "trójwymiarowo" oglądać zarejestrowaną scenę przesuwając
    > sobie fokus wedle kursora.
    > Jak nie ma to zastrzegam pomysł :>

    Są skrypty do CHKD do canona które umożliwiają złapanie ostrości w kilku
    miejscach. Potem można przetwarzać sobie zapisane zdjęcia.
    Pomysł widziałem w kontekście czegoś co się nazywało ultimate depth of
    field - czyli łapie kilka zdjęć i składa z nich jedno o dużej GO.
    Dorobienie do tego programiku jak z Twojego opisu to nie problem, byle
    przeglądarka do zdjęć i jazda klawiszami i widać jak zmienia się punkt
    ostrości.

    Tak czy siak rozwiązanie ma sens tylko dla statywu. Przydatność: do
    eksperymentów, ale nie do codziennego użytku.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 12. Data: 2009-03-19 13:30:09
    Od: j...@a...at

    On 19 Mrz., 12:09, Mateusz Ludwin <n...@s...org> wrote:
> [...]
    >
    > Jak nie ma to zastrzegam pomysł :>
    > --
    > Mateusz Ludwin                             mateuszl [at] gmail [dot] com

    jest taki program
    nazwy nie pamietam ale odszukam jesli nie padla

    malo tego jezeli np na zdjeciu pojawi sie jakis ruchomy obiekt np
    samochod wjedzie
    to na zdjeciu koncowym mozna go wykluczyc.

    jesli np osoba zasloni jakis wazny detal , to tez mozna ten detal
    wziasc z innego zdjecia.

    pomysl jest prosty , trzeba tylko chciec przeliczyc , wpolsce jest
    wielu programistow potrafiacych to zrobic , ale niewielu chce za te
    prace zaplacic .

  • 13. Data: 2009-03-19 14:17:25
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    j...@a...at wrote:

> [...]
    >
    > malo tego jezeli np na zdjeciu pojawi sie jakis ruchomy obiekt np
    > samochod wjedzie
    > to na zdjeciu koncowym mozna go wykluczyc.

    Jest program który potrafi składać zdjęcia z bracketingiem ostrości w jedno, ale
    nie słyszałem o programie do dynamicznej prezentacji takich zestawów.

  • 14. Data: 2009-03-19 14:59:13
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    januszek napisał:

    > Mozesz wyjasnic, skad oprogramowanie ma wiedziec, ze ten akurat punkt
    > jest najostrzejszy?

    Wie to z tego samego źródła skąd wiedzę czerpią wszystkie odmiany Live
    View - detekcja kontrastu.

    m.
    --
    The truth may be out there, but lies are inside your head.
    Terry Pratchett

  • 15. Data: 2009-03-19 15:22:33
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Jest program który potrafi składać zdjęcia z bracketingiem ostrości w
    > jedno, ale nie słyszałem o programie do dynamicznej prezentacji
    > takich zestawów.

    No to jest interes do robienia!

    Na moje oko to banalnie proste - masz iles tam fotek
    wskazujesz kursorem dowolny punkt w kadrze, sprawdzasz
    na krotej fotce w tym miejscu jest najwiekszy lokalny
    kontrast i ta wyswietlasz. Mozesz zrobic jakies widowiskowe
    przenikania z poprzednia / nastepna warstwa itd itp.
    Bez problemu da sie to oprogramowac na www.

    Gawiedz kupi :) Jak kupuja soft do HDR to i to kupia :)
    Ze w zasadzie do niczego nie potrzebne? A HDR potrzebny? ;)

    Odrazu udzielam Ci licencji na nazwe - High Focus Range (HFR).

    Trzep kase :)

  • 16. Data: 2009-03-19 15:27:05
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Jakub Jewuła wrote:

> [...]
    > kontrast i ta wyswietlasz. Mozesz zrobic jakies widowiskowe
    > przenikania z poprzednia / nastepna warstwa itd itp.

    Ano jest to banalnie proste :>

    > Gawiedz kupi :) Jak kupuja soft do HDR to i to kupia :)
    > Ze w zasadzie do niczego nie potrzebne? A HDR potrzebny? ;)
    >
    > Odrazu udzielam Ci licencji na nazwe - High Focus Range (HFR).

    Lepiej Virtual Focus Theatre Technology (R).

    > Trzep kase :)

    Jak znajdę czas :/

  • 17. Data: 2009-03-19 15:28:45
    Od: j...@a...at

    On 19 Mrz., 15:17, Mateusz Ludwin <n...@s...org> wrote:

> [...]
    > --
    > Mateusz Ludwin                             mateuszl [at] gmail [dot] com

    ten program przelicza ostrosc i mozna mu zadac obszar glebi ostrosci -
    calkiem dowolnie.

    dlaczego nie ? np od 5 do 6 m.

    dynamicznie nie prezentuje pewnie niczego gdyz nie ma takiej
    potrzeby

    xxx

  • 18. Data: 2009-03-19 18:55:44
    Od: Kombajn Bizon <k...@b...ru>

    Miękka klucha Mateusz Ludwin napisał tak:

    > Jak nie ma to zastrzegam pomysł :>

    To to napisz, panie Zajebisty Programisto

    --
    W tablicę kluczyk raz i dwa
    I spalin kłąb i silnik gra...

  • 19. Data: 2009-03-20 08:17:11
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał w wiadomości
> [...]
    > obraz na to właśnie zdjęcie.
    >
    > Efekt: możemy "trójwymiarowo" oglądać zarejestrowaną scenę przesuwając

    http://thepluginsite.com/products/photowiz/focalblad
    e/

  • 20. Data: 2009-03-20 08:35:52
    Od: "Robert" <r...@u...com.pl>