  • 11. Data: 2013-03-20 17:19:07
    Temat: Re: Czy istnieje wywoływarka RAW z inteligentnym odszumianiem?
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2013-03-20 12:56, Marek pisze:

    > Hmmm... czy to cudo działa bardziej logicznie niż na chama po całości?
    > Jakie elementy dostępne stają się w pełnej wersji NN?

    Zdaje się, że odblokowuje oddzielne sterowanie luma, chroma, USM
    i profilowanie obrazka oraz oddzielnie siłę, gładkość i kontrast.
    Co jest zablokowane dowiesz się instalując triala.

    > Kiedyś bawiłem się wersją demo lecz nie kojarzę swoich zachwytów.
    > Zupełnie nie pamiętam czy była tam w pełni funkcjonalna wersja NN. Jeśli
    > zarekomendujesz, to zainstaluję raz jeszcze w/w.

    Odkąd mam K5, nie potrzebuję odszumiać.

    > Przy okazji, czy wiesz jak w LightRoom sytuacja wygląda?

    Nie korzystam.

    JD

  • 12. Data: 2013-03-20 18:44:42
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Wed, 20 Mar 2013 15:19:35 +0100, Marek napisał(a):

    > Czyli statyw i niska czułość. Nie zawsze statyw jest pod ręką. W tm
    > przypadku był to pełen spontan. No ale to już inna kwestia...

    Zdjęciom spontanicznym nie zaszkodzi szum, a najczęściej doda surowego
    uroku. Gładka glaca na spontanie to tak jak urocze zdjęcie podmiejskiego
    zasyfionego śmietnika.

    Oczywiście to moje zdanie, z pudrowania szumu wyleczyłem się już dawno
    temu i dziś czasem lecę ISO 1600 na Canonie 300D.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 13. Data: 2013-03-20 19:30:06
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2013-03-20 18:44, Sylwester Zarębski pisze:
> [...]

    > Oczywiście to moje zdanie, z pudrowania szumu wyleczyłem się już dawno
    > temu i dziś czasem lecę ISO 1600 na Canonie 300D.

    He he :)
    Napisałem w tym wątku, że odkąd mam K5 nie odszumiam.
    Zapomniałem napisać, że najczęściej odbieram kolor
    i dodaję ziarno, żeby jakoś wyglądało ;)

    JD

  • 14. Data: 2013-03-20 22:18:29
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-03-20 17:19, JD pisze:

    > Zdaje się, że odblokowuje oddzielne sterowanie luma, chroma, USM
    > i profilowanie obrazka oraz oddzielnie siłę, gładkość i kontrast.
    > Co jest zablokowane dowiesz się instalując triala.

    Ok, to mi wystarczy. Zainstaluję raz jeszcze triala i przetestuję pod
    tym kątem. Dzięki za wskazówki.

    > Odkąd mam K5, nie potrzebuję odszumiać.

    A to zazdroszczę. Do mojego sprzętu wepchnęli 24Mpx nie wiadomo po jaką
    cholerę. Pewnie za rok wpakują 1Gpx i po odszumieniu nic nie zostanie :-/

    Marek

  • 15. Data: 2013-03-20 22:23:59
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    JD wrote:

    > He he :)
    > Napisałem w tym wątku, że odkąd mam K5 nie odszumiam.
    > Zapomniałem napisać, że najczęściej odbieram kolor
    > i dodaję ziarno, żeby jakoś wyglądało ;)

    wyjeliście mi to panowie z ust :) no z palców :)

  • 16. Data: 2013-03-21 00:30:01
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-03-20 22:18, Marek pisze:
    > A to zazdroszczę. Do mojego sprzętu wepchnęli 24Mpx nie wiadomo po jaką
    > cholerę.

    Po to, żebyś miał gładziutkie i czyste 6Mpx.

    > Pewnie za rok wpakują 1Gpx i po odszumieniu nic nie zostanie :-/

    Myślę, że wtedy będziesz miał gładziutkie i czyste 24Mpx.

    --
    pozdrawia Adam
    /coś śmiesznego? - otóż każdy myśli, że jego sytuacja jest akurat wyjątkowa/

  • 17. Data: 2013-03-21 01:22:24
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Marek:

    > Testowałem Camera Raw, ACDSee i jeszcze jakiś program. Zauważyłem, że
    > odszumianie w tych programach jest robione "po trupach". Przesuwam jakiś
    > suwak i leci bezmyślnie po całej bitmapie powodując lekkie rozmycia (dla
    > wysokich ISO gdzie trzeba szum mocniej tłumić) nawet tam gdzie szumu
    > brak. Czy jakiś program potrafi odszumiać w sposób bardziej inteligentny
    > tak jak to robi np. NeatImage dla plików nie będących RAWami?

    Nie odszumiaj luminancji, to będzie OK.
    ACR wystarczy.
    Te inteligentne funkcje w np. Noise Ninja to tak naprawdę pic na wodę.
    Wystarczy odszumić sam kolor i bardzo lekko luminancję, a nie odróżnisz
    jednego od drugiego. Kupiłem NN i przestałem używać po kupnie ACR.
    --
    Mateusz Ludwin m...@g...com

  • 18. Data: 2013-03-21 10:25:44
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-03-21 00:30, Janko Muzykant pisze:

    > Myślę, że wtedy będziesz miał gładziutkie i czyste 24Mpx.

    A ja się obawiam, że wtedy zniknie 24Mpx z rynku jako niemarketingowe
    :-) Lud jest głodny mega/giga/tera pikseli.

    Marek

  • 19. Data: 2013-03-21 10:30:07
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-03-21 01:22, Mateusz Ludwin pisze:

    > Nie odszumiaj luminancji, to będzie OK.

    A pewnie, że wystarczy :-) Szum chrominancji jest na tyle mały, że też
    mógłbym zrezygnować :-)

> [...]
    > Wystarczy odszumić sam kolor i bardzo lekko luminancję, a nie odróżnisz
    > jednego od drugiego. Kupiłem NN i przestałem używać po kupnie ACR.

    Wydaje mi się, że to zależy od modelu aparatu. U mnie jest dokładnie
    odwrotnie. Już raczej z odszumiania chrominancji mógłbym prędzej
    zrezygnować z niewielką stratą.

    Marek

  • 20. Data: 2013-03-21 10:33:50
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2013-03-21 10:25, Marek pisze:

    > A ja się obawiam, że wtedy zniknie 24Mpx z rynku jako niemarketingowe
    > :-) Lud jest głodny mega/giga/tera pikseli.

    A ja się obawiam, że nie czytasz ze zrozumieniem, Jankowi chodziło o to,
    że po resajzie będziesz miał te 24 mpx.

    --
    marcin