  • 41. Data: 2014-02-04 20:17:49
    Temat: Re: Czy istnieją ładowarki samochodowe 1A?
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-02-04 19:09, ALEX Alpha MR pisze:

    > Dałem Ci przykład rozwiązania, gdzie wszystkie elementy ją jednek marki i
    > faktycznie ładuje dużym prądem.

    Ok, ale marka nie przesądza. Przykładowo mam ładowarkę Philips a także
    oryginalną do Samsunga Galaxy sIII, które są tragiczne w sensie prądu
    ładowania. Tymczasem Samsung na ładowarce od HTC ładuje się 2-3x
    szybciej. Nie nazwałbym mojego postępowania "od sasa do lasa".

    > Cytat dotyczył magicznej przemiany łądowarki do HTC, która w jednym poście
    > jest szybka, a w innym już nie jest szybka, tylko dziadowska.

    eeee.... no coś Ty. To nie moje słowa. Napisałem, że jeśli ładowarka
    sama z siebie ma maksymalny prąd <1A to jest do bani. Tymczasem zdolność
    ładowania prądem 850mA nazywam "szybką". Z tego wynika, że ładowarka
    2.1A może być do bani bo po podłączeniu telefonu prąd wyniesie 400mA
    chociaż ta sama ładowarka na tablecie da 1.5A np. Badziewność jej nie
    polega na niewydolności prądowej lecz na braku informowania telefonu o
    tym, ze ten może pobierać z ładowarki ile chce. Ładowarka HTC jest
    bardzo dobrą. Mówię o sieciowej bo samochodową mam w wersji podrobionej
    - jak się dowiedziałem (z niebieską diodą).

    > Bo tak napisałeś. A potem nagle to szybkie ładowanie stało się dziadowskie.

    Nie, czegoś nie zrozumiałeś albo ja źle się wyraziłem. Nie wiem o co
    chodzi ale nie jest to ważne. Ważne jest to co chciałem przekazać - jak
    akapit wyżej.

    > No właśnie, wszystkie elementy są jednego producenta i na pewno daje dużo
    > większy prąd niż 400mA.

    Być może - nie przeczę. Mówię tylko, że dobry kabel i wydajna ładowarka
    to połowa sukcesu gdyż jeśli telefon "oczekuje" sygnału z ładowarki,
    którego ta mu nie wystawi, to super ładowarka staje się badziewiem.
    Rozumiesz? Faktyczna wydajność nie ma tu zastosowania jeśli jest 1A+.
    Zwykły brak "sygnału" wszystko zniweczy.

    Marek

  • 42. Data: 2014-02-04 20:57:24
    Od: ALEX Alpha MR <k...@s...us>

    Dnia Tue, 04 Feb 2014 20:17:49 +0100, Marek napisał(a):

    > Ok, ale marka nie przesądza.

    Ale wiele ułatwia. Może nie dawać pewności szybkiego ładowania, ale duże
    prawdopodobieństwo.

> [...]
    > ładowania. Tymczasem Samsung na ładowarce od HTC ładuje się 2-3x
    > szybciej. Nie nazwałbym mojego postępowania "od sasa do lasa".

    Ja dobieram wszystkie elementy tej samej marki, dlatego że to się sprawdza.
    Owszem jak masz różne urządzenia różnych producentów to możesz sobie
    dowolnie podpinać, bo dlaczego nie. Ale kupowanie do konkretnego urządzenia
    peryferii innego producenta jest IMAO niezbyt sensownym pomysłem.

    > eeee.... no coś Ty. To nie moje słowa.

    Ależ Twoje. Ten sam smart i ta sama ładowarka, dająca max 850 mA, który to
    prąd raz jest szybki, a w innym poście jest kiepski. I TYLKO do tego się
    odniosłem.

> [...]
    > - jak się dowiedziałem (z niebieską diodą).

    > Nie, czegoś nie zrozumiałeś albo ja źle się wyraziłem. Nie wiem o co

    Napisałem piętro wyżej.

> [...]
    > Rozumiesz? Faktyczna wydajność nie ma tu zastosowania jeśli jest 1A+.
    > Zwykły brak "sygnału" wszystko zniweczy.

    Włąśnie o to chodzi. Elementy jednego producenta najlepiej się dogadują.
    Działało w "aż" Nokii i działa w "tylko" Gocleverze. Ładowarka 2A była
    PRZYKŁADEM ładowarki szybkiej. I tylko przykładem.
    Poza tym kwestia "niedogadania" się w temacie ładowarki ze smartem, nie
    czyni ładowarki 2A ładowarką wolną. Ona nadal jest szybka, tylko niezbyt
    pasuje do tegoż smarta.

    --
    ALEX Alpha MR, Pod Cusimą Cesarska Marynarka Japońska nie tylko zatopiła
    flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy

  • 43. Data: 2014-02-04 21:34:58
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    A to na pewno.
    Ja nie mam wiadra ładowarek (w dodatku "beznadziejnych"), lecz wyłącznie oryginalną,
    a mój telefon trzyma równo tydzień.
    Więc mało mnie obchodzi, że się ładuje 5-6 godzin, bo to i tak krócej niż śpię z
    piątku na sobotę.

    -----

  • 44. Data: 2014-02-04 21:58:27
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-02-04 20:57, ALEX Alpha MR pisze:

    > Ale wiele ułatwia. Może nie dawać pewności szybkiego ładowania, ale duże
    > prawdopodobieństwo.

    Nie zauważyłem korelacji. Mam co prawda ze 2-3 firmowe ładowarki ale
    żadna z nich z wyjątkiem ostatnio kupionej (link opublikowałem w
    odpowiedzi na swój własny post), nie sprawdziła się.

    > Ja dobieram wszystkie elementy tej samej marki, dlatego że to się sprawdza.

    Też tak postąpiłem w przypadku HTC i nic to nie pomogło a w przypadku
    Nexusa 5 - nie wiedziałbym co kupić bo to nie marka. Zresztą nawet nie w
    tym rzecz. Sądzę, że jeśli na Twoim androidowym telefonie działa
    ładowarka X, to ta sama ładowarka zadziała na moim. Nie chodzi wcale o
    kompatybilność producentów lecz o banalną sygnalizację.

    > Ależ Twoje. Ten sam smart i ta sama ładowarka, dająca max 850 mA, który to
    > prąd raz jest szybki, a w innym poście jest kiepski. I TYLKO do tego się
    > odniosłem.

    Ok, jeśli chcesz o tym dyskutować, to zacytuj moje słowa, które tak to
    ujmują. Szczerze mówiąc - mi by się nie chciało o tym gadać bo wiem co
    miałem na myśli i wyjaśniłem to.

    > Włąśnie o to chodzi. Elementy jednego producenta najlepiej się dogadują.

    To nie jest kwestią konkretnego producenta a bardziej systemu
    operacyjnego. Oczywiście nie jestem serwisantem i nie sprawdziłem
    wszystkich modeli na Androidzie lecz wszystkie z kilku topowych
    technologicznie modeli modeli jakie mam w firmie (różne marki) sprawdza
    się ta sama zasada - jest zwarcie pinów 2 i 3 - ładuje się szybko. Nie
    ma - ładuje się (lub udaje przynajmniej) w trybie USB. Nie ma kompletnie
    znaczenia dopasowywanie ładowarki do telefonu. Jeśli na danej HTC ładuje
    się szybko, to i LG i Samsung też będą. Niestety ten sposób "negocjacji"
    nie jest standardem więc zdarza się, że np. na (konkretnie) kablu
    spiralnym jakiś telefon mający dużą impedancję wejściową przewodów
    danych wykryje to jako zwarcie i na byle ładowarce z tym kablem
    pociągnie duży prąd.

    > Poza tym kwestia "niedogadania" się w temacie ładowarki ze smartem, nie
    > czyni ładowarki 2A ładowarką wolną. Ona nadal jest szybka, tylko niezbyt
    > pasuje do tegoż smarta.

    Jak zwał tak zwał - ja to nazwałem wolną ładowarką. Mi chodzi wyłącznie
    o szybkość ładowania, na co mają wpływ 2 czynniki: wydolność ładowarki
    (co spełnia nawet najbardziej badziewna ładowarka obecnie - choć zepsuje
    się pewnie szybko) oraz "sygnał" z ładowarki do smartfona. To nie jest
    żadna magia lub utożsamianie chińszczyzny z brakiem szybkiego ładowania.
    Zupełnie nie w tym rzecz.

    Marek

  • 45. Data: 2014-02-05 14:42:49
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-02-04 21:34, 666 pisze:
> [...]
    > oryginalną, a mój telefon trzyma równo tydzień.
    > Więc mało mnie obchodzi, że się ładuje 5-6 godzin, bo to i tak krócej

    Aha... a to sugeruje, że masz telefon starszej generacji gdzie takich
    problemów nie zauważało się w ogóle (mała bateria, mały pobór mocy
    urządzenia). Smarfony nawet nie używane tygodnia nie wytrzymają. No więc
    nie posiadasz adekwatnych doświadczeń pozwalających na merytoryczną
    dyskusję.

    Ponadto jeśli Twój tlefon ładuje się 5-6 godzin, to nawet zakładając, że
    ma akumulator dużej pojemności jak we współczesnych smartfonach, to
    oznacza, że Twoja firmowa super-ładowarka jest zwykłym szrotem. Właśnie
    takich mam wiadro. Spora ich część to firmowe, które tak polecasz.

    Marek

  • 46. Data: 2014-02-06 14:55:40
    Od: ALEX Alpha MR <k...@s...us>

    Dnia Tue, 04 Feb 2014 21:58:27 +0100, Marek napisał(a):

    > Nie zauważyłem korelacji.

    A ja tak.

> [...]
    > ładowarka X, to ta sama ładowarka zadziała na moim. Nie chodzi wcale o
    > kompatybilność producentów lecz o banalną sygnalizację.

    Znaczy ładowarka Goclevera lepsza niż HTC?

    > Ok, jeśli chcesz o tym dyskutować, to zacytuj moje słowa, które tak to
    > ujmują. Szczerze mówiąc - mi by się nie chciało o tym gadać bo wiem co
    > miałem na myśli i wyjaśniłem to.

    Zacytowałem przecież.

> [...]
    > technologicznie modeli modeli jakie mam w firmie (różne marki) sprawdza
    > się ta sama zasada - jest zwarcie pinów 2 i 3 - ładuje się szybko.

    Czyli Goclever jest bardziej topową technologicznie marką.

> [...]
    > pociągnie duży prąd.

    > Jak zwał tak zwał - ja to nazwałem wolną ładowarką.

    Włąśnie o to chodzi że źle nawałeś. Port usb 3.0 zawsze będzie 3.0,
    niezależnie co podepniesz i jaki będzie transfer.

    To akurat nie ma nic do rzeczy.

  • 47. Data: 2014-02-06 15:46:22
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-02-06 14:55, ALEX Alpha MR pisze:

    > A ja tak.

    Chętnie zaprezentuję Ci oryginalne ładowarki, z których żadna nie ładuje
    szybko. I chętnie zaprezentuję również jak spowodować, że nagle zacznie
    szybko ładować nawet najbardziej szajsowata niefirmowa (o wydajności
    przynajmniej 1A) i to bez ingerencji w samą ładowarkę i na tym samym
    telefonie. W dodatku w przypadku oryginalnej sieciowej ładowarki do
    Samsunga Galaxy 3s mogę też zaprezentować jak skróci się czas ładowania
    (o jakieś 40%) gdy podłączę ładowarkę od HTC.

    > Znaczy ładowarka Goclevera lepsza niż HTC?

    Nie potrafię odpowiedzieć bo nie wiem co Twoim zdaniem znaczy "lepsza" i
    "gorsza"? Wolna i szybka ładowarka to może być dokładnie to samo
    urządzenie podłączone do dwóch róznych smartfonów. A więc jest one w
    Twojej terminologii jednocześnie "zła" i "dobra"?

    Ja nie bardzo rozumiem po co ta dyskusja. Wytłumaczyłem ze 3x jak to się
    dzieje, że ładowarka raz potrafi szybko naładować a z innym urządzeniem
    nie. Jest to proste przecież. Kompletnie nie ma znaczenia kto ją
    produkował jeśli posiada odpowiednią wydolność prądową.

    > Czyli Goclever jest bardziej topową technologicznie marką.

    Rany! Ok, Goclever jest bardziej topową marką niż Audi i Microsoft
    razem wzięte :-D Pasuje? Nie bardzo chcę poruszać kwestie wyznaniowe.

    > Włąśnie o to chodzi że źle nawałeś. Port usb 3.0 zawsze będzie 3.0,
    > niezależnie co podepniesz i jaki będzie transfer.

    Jeśli coś gdzieś źle nazwałem (choć nie wiem co i gdzie), to teraz
    będziesz się tego czepiał mimo iż ze 3x wyjaśniałem o co mi chodzi?

    Marek

  • 48. Data: 2014-02-06 16:34:37
    Od: ALEX Alpha MR <k...@s...us>

    Dnia Thu, 06 Feb 2014 15:46:22 +0100, Marek napisał(a):

> [...]
    > Samsunga Galaxy 3s mogę też zaprezentować jak skróci się czas ładowania
    > (o jakieś 40%) gdy podłączę ładowarkę od HTC.

    I to nagle spowoduje że moja przestanie szybko ładować? Czy może chcesz
    napisać że kiepską chińszczyznę kupiłeś?

> [...]
    > urządzenie podłączone do dwóch róznych smartfonów. A więc jest one w
    > Twojej terminologii jednocześnie "zła" i "dobra"?

    Nie istnieje coś takiego jak szybka i wolna, w zależności od urzadzenia
    które podpiąłeś. Szybka to szybka, wolna to wolna.

> [...]
    > nie. Jest to proste przecież. Kompletnie nie ma znaczenia kto ją
    > produkował jeśli posiada odpowiednią wydolność prądową.

    A ja Ci trzeci raz próbuję wytłumaczyc, że szybka zawsze będzie szybka,
    niezależnie co podepniesz i jaki prąd da.

    > Rany! Ok, Goclever jest bardziej topową marką niż Audi i Microsoft
    > razem wzięte :-D Pasuje? Nie bardzo chcę poruszać kwestie wyznaniowe.

    Obejrzyś się za siebie, czy Cię coś różowego w dupę nie kopnęło.

    > Jeśli coś gdzieś źle nazwałem (choć nie wiem co i gdzie), to teraz
    > będziesz się tego czepiał mimo iż ze 3x wyjaśniałem o co mi chodzi?

    Owszem, bo to jest właśnie clou. Szybka ładowarka pozostaje szybką, nawet
    jak podepniesz coś co nie "dogada" się i będzie szedł mały prąd.
    ATSD na razie to wyjaśniłeś, że mieszasz pojęcia. Szybka ładowarka vs duży
    prąd ładowania w konkretnym zestawieniu.

  • 49. Data: 2014-02-06 17:12:33
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-02-06 16:34, ALEX Alpha MR pisze:
    > Dnia Thu, 06 Feb 2014 15:46:22 +0100, Marek napisał(a):
    (...)

> [...]
    >
    > A ja Ci trzeci raz próbuję wytłumaczyc, że szybka zawsze będzie szybka,
    > niezależnie co podepniesz i jaki prąd da.

    http://en.wikipedia.org/wiki/USB_Battery_Charging_Sp
    ecification#BCS

    Opisane jest w dość prosty sposób, jaką metoda następuje 'negocjacja'
    parametrów ładowania. Kolejna kwestia to oczywiście pomiar spadku
    napięcia ładowania i obniżenie prądu ładowania przez logikę telefonu,
    by nie 'zjarać' ładowarki.

  • 50. Data: 2014-02-06 18:23:38
    Od: Marek <p...@s...com>

    Proponuję abyś zapoznał się z linkiem jaki Artur podesłał. Tam
    znajdziesz wszystko, co próbowałem Ci przekazać plus również opis jak
    taka negocjacja wygląda w szajsfonach.

    Nie potrafię więcej Ci przekazać i to mimo pozornie banalnego
    zagadnienia. Proponuję EOT.